Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että kun saiski tollasia ihania kuvia <3 Me saatiin rakenneultrassaki niin epäselviä :/ Mut ei oo varaa mennä yksityiselle, täällä vaan yks paikka jossa tehdään ja maksaa yli 200 € :/
 
Seuraava neuvola on lääkärineuvola rv 30+0, silloin ultrataan, tosin ei 4D tasoista kuvaa enää saatavilla. Silloin täällä tehdään painoarviota. Th:n neuvola sitten seuraavalla viikolla. Tahti kiihtyy... :)
 
Onko muille tulossa th kotikäynnille? Mulle soitettiin tänään ja sovittiin aika 14.3. Huii, pelottaa arvostelu, vaikka eihä se arvostelee tuu. :D
 
Täällä käyty ä-polilla tänään tarkastamssa vauvan vointi, mun huonovointisuuden ja korkeiden sykkeiden vuoksi... Onneksi vauvalla oli kaikki kunnossa. Oma vointi on mitä on, mutta ehkä sitä sietää paremmin kun tietää että vauvalla on kaikki kunnossa.
 
Onko muille tulossa th kotikäynnille? Mulle soitettiin tänään ja sovittiin aika 14.3. Huii, pelottaa arvostelu, vaikka eihä se arvostelee tuu. :D

Minkä takia th tulee kotiin? :o täällä voi tulla kotikäynnille nimenomaan sillon kun on vauveli kotiutunut
 
Minkä takia th tulee kotiin? :o täällä voi tulla kotikäynnille nimenomaan sillon kun on vauveli kotiutunut
Joo siis niin täälläkin mun mielestä kotikäynti on sit vasta kun vauva on syntynyt, ainakin niin esikoisen kohdalla oli.
 
Uutena juttuna ainakin täällä kaakon kulmalla on se että terkka ja perhetyöntekijä änkeää kotikäynnille jo ennen vauvan syntymää. Oli kai rv 36 tienoilla. Siitä voi tietysti kieltäytyä mut tiiä sit mitä siitä seuraa jatkossa...

Edit. tarkistin ja onkin rv 30-32 eli sitä odotellessa :shifty:
 
Muokattu viimeksi:
Aika kummallista et kotikäynti jo ennen vauvan syntymää, ekaa kertaa tollasesta kuulin. Täälläkin tulee vasta kun vauva syntynyt.
 
Mun mielestä täällä sai 2D-kuvia ja ne on niitä "avaruusoliokuvia". :D

Esikoisen kohdalla ei ainakaan käyty ennen syntymää kotona, mut noin 2 vko syntymän jälkeen oli kotikäynti. Toisin sanoen eka neuvola oli kotona. Ens viikolla on neuvola, et siellä varmaan kertovat, jos meinaavat tulla vielä ennen synnytystä. :)
 
Noin kuvat on 3D ja se liikkuva kuva on se neljäs ulottuvuus (jota siis ei ole edes olemassa :D) eli 4D.

...Turussa asuessamme terkkari ei käynyt ennen eikä jälkeen vauvan syntymän kotona. Neuvolaan sai raahautua itse. :)

Nykyisessa asuinkunnassamme neuvolatäti tulee kotikäynnille vauvan ekan neuvolakerran.

Myös Jyväskylässä on ollut, ainakin aikaisemmin, tuo kotikäynti ennen syntymää. Aika yleinen tapa ollut kuulemma muutamia vuosia sitten. :) ei taida kuntien resurssit enää riittää noin hyvään palveluun...
 
Tuiskunen ihana ku alkaa jo vauvalla näkymään pyöreyttä :) itsellä huomenna ä-polilla kontrollikäynti vauvan kasvun vuoksi.

Itse olen kuullut tuosta et th käy kotona ennen syntymää ja muistaakseni olis edellisen lapsen syntymäkaupungissa ollut tuo tapa mt resurssien takia jäi tekemättä. sit 1 vko kotiutumisesta eka neuvola kotikäyntinä, tosin toisen synnytyksen jälkeen kävin neuvolassa vauvan ekan neuvolan juurikin myös resurssien vuoksi.
 
Joo kyl meil vaan on th kotikäynti ennen ja jälkeen synnytyksen. :) sinänsä ihan kiva, mut vähän kieltämättä pelottaa että tullaan arvostelluksi kodista tmv.
 
rosmarinaa tiedän tunteen! mutta ota vain ihan rennosti, kyllä ammattilaiset näkee läpi onko koti ihan oikeesti lapselle sopimaton. Vaikka kuinka esim puunais paikkoja. tää siis rohkaisuna kaikille :) mutta tosiaan siitä tunteesta ei pääse irti varmasti vaikka kuinka järjellä ajattelis :/ :)
 
Meillä oli 3 vuotta sitten kotikäynti kun odotin esikoista, sekä jyös syntymän jälkeen ensimmäinen neuolakäynti oli kotona. Ei se kyllä minua mitenkään haitannu ja se perhetyöntekijä oli kiva. Ei se sen kummemmin syynänny paikkoja, keskusteltiin vaan tulevasta ja mitä ajatuksia vauvan tulo herättää ja yleisesti vähän kyseli mitä meille kuuluu ja jne. :)
 
Takaisin
Top