Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, tosiaan se Sf-mitta voi riippua monesta, eikä toki oo eri odottajien kesken vertailukelpoinen.
Mutta oishan se kiva ku kaikki mitat vaan etenis tasasesti ja kauniisti omilla käyrillään :grin.
 
Mä en nyt muista mikä mun sf-mitta oli, mutta se oli vähän keskikäyrän yllä. Th sanoikin kyllä joskus, että mulla on sen verran ylipainoa, että se mittaus luultavasti heittää ainakin vähän, mutta meni millä käyrällä meni, siitä näkee kasvaako tasaisesti. :)
 
Täällä pk-seudulla löytyy synnytysvideot kuulemma hus:n sivuilta. Ite en oo vielä alkanu niistä nautiskelemaan :D
 
En tiiä oisko täällä sit synnytysvalmennuksessa näytetty jotain videoita, mutta kun mies on just sillon ulkomailla työharjoittelussa niin en halua yksin mennä sinne valmennukseen. Mieluummin luen netistä, kattelen sieltä videoita ja juttelen äitin kanssa :) Mulla ei mitään synnytyspelkoja oo, jännittää vähän ja mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää. Ihan kivoja videoita löyty youtubesta ja sit googlettamalla löyty joku mikä täällä vau.fi-sivustollaki oli :)
 
Muutaman mäkin oon youtubesta kattellu ja odotan kovasti et synnytysvalmennuksessa pääsee näkemään. :) millonha ne valmennukset alkaa.. Ensi kerralla ilmeisesti neuvolassa puhutaan asiasta. Eli torstaina!
 
Mulle tuli postissa kutsu sinne valmennukseen, täällä ois maaliskuun puolessa välissä mutta jää nyt tosiaan väliin.
 
Misu, en muista nyt just et odotatteko ensimmäistä?

Kai niiden valmennusten luulis meilläkin pian olevan, ettei jää ihan "viime tippaan".
 
Muistan ku esikoisen odotusaikana aloin yks ilta kattoon niitä videoita niin tuli semmonen hetkellinen "mihin hittoon oon itteni laittanu"-olo. Mutta ku luki toisten synnytyskettomuksia niin tuli oikein rauhallinen olo. Loppuviimein tosi hyvä että tuli tutustuttua aiheeseen toisten kokemusten kautta :)
 
Meillä on valmennukset vasta huhtikuun vikalla viikolla ja toukokuussa. Synnytysvalmennuskin olis ollu vasta joskus vapun jälkeen. Pyysin päästä aikaisempaan synnytysvalmennukseen kun ite oon sitä mieltä et mukula syntyy kuitenkin etuajassa. Ite oon syntyny vko 37. Voi vaan jäädä lastenhoito ym kerrat väliin jos paljonkin syntyy etuajassa. Meillä muutenkin järjestetään vain ne pakolliset kerrat ja yleisinä luentoina.
 
Noista videoista... Tälleen sektioituna kiinnosti että mitähän mulle on oikeastaan tehty ja ajattelin katsoa videon. Oksensin. :hilarious: Että varoitus niistä, ei herkille. Vaikka en mä tiedä kuinka herkkä oon, koska ei mua hetkauta hirveesti verisetkään alatiesynnytys videot. :grin Mies kyllä katseli ihan mielenkiinnolla leikkausvideoitakin, oli kuulemma kiinnostava tietää mitä siinä tehdään. :rolleyes:

Ja jaah, se ois huomenna (taas) lääkärissä käynti. :rolleyes: Toivottavasti tutkivat kunnolla alapään tilanteenkin, kun näitä oireiluja ollut...
 
Joskus sektiovideon nähneenä, olen vakaasti päättänyt synnyttää alateitse. Sen verran brutaalilta toimenpiteeltä näytti. Tietysti, jos on hätä, nii sitten leikataan, mutta en sitä toivo.
 
Pitänee itsekin alkaa kohta katsella synnytysvideoita, vaikei esikoisen syntymästä niin pitkää olekaan <3

Meillä kävi lääkärineuvolassa hassu juttu pari viikkoa sitten (silloin piti itseasiassa olla samaiset rv 28+0 mitkä tänään nyt on :D). Terkkari oli ollut huolissaan kun painoa ei ollut kertynyt viikkoihin nähden tarpeeksi ja samoin sf-mittaakaan, joten lähetti lääkärille. Lääkäri sitten pidensi tätä odotusta kahdella viikolla siirtämällä la:ta vapusta 16.5. asti! Onko kellään muulla käynyt näin myöhäisillä viikoilla samoin?

Tämä raskaus alkoi yllärinä edellisen imetyksen päälle, joten aivan varma alkuajankohdasta en toki voi olla. Nyt yritetään sitten malttaa pari viikkoa lisää... :)
 
Pitänee itsekin alkaa kohta katsella synnytysvideoita, vaikei esikoisen syntymästä niin pitkää olekaan <3

Meillä kävi lääkärineuvolassa hassu juttu pari viikkoa sitten (silloin piti itseasiassa olla samaiset rv 28+0 mitkä tänään nyt on :D). Terkkari oli ollut huolissaan kun painoa ei ollut kertynyt viikkoihin nähden tarpeeksi ja samoin sf-mittaakaan, joten lähetti lääkärille. Lääkäri sitten pidensi tätä odotusta kahdella viikolla siirtämällä la:ta vapusta 16.5. asti! Onko kellään muulla käynyt näin myöhäisillä viikoilla samoin?

Tämä raskaus alkoi yllärinä edellisen imetyksen päälle, joten aivan varma alkuajankohdasta en toki voi olla. Nyt yritetään sitten malttaa pari viikkoa lisää... :)
Minulla siirreltiin esikoisesta LA koko raskaus. Aluksi la oli 31.11. Sitten 17.12. Nt-ultrassa 7.12 ja ru:ssa 12.12. Rv 28 arviot heitti sen 7.12-20.12 välillä. Vauva syntyi 22.12...

Että näin. Oli muuten tuskaisen pitkä raskaus. :D enkä kyllä edelleenkään tiedä, mikähän olis ollut oikea aika.

Kaikki oli silti hyvin ja terve tyttö syntyi. :)
 
Minulla siirreltiin esikoisesta LA koko raskaus. Aluksi la oli 31.11. Sitten 17.12. Nt-ultrassa 7.12 ja ru:ssa 12.12. Rv 28 arviot heitti sen 7.12-20.12 välillä. Vauva syntyi 22.12...

Että näin. Oli muuten tuskaisen pitkä raskaus. :D enkä kyllä edelleenkään tiedä, mikähän olis ollut oikea aika.

Kaikki oli silti hyvin ja terve tyttö syntyi. :)

Kiva kuulla että muillekin käynyt näin, oon aiemmin vain kuullut että ihan ekassa ultrassa ois la:ta siirrelty! Mutta hyvä että kaikki meni kaikesta huolimatta hyvin :)
 
Takaisin
Top