Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse en saanu mitään ohjeistusta paastoa edeltävään ateriaan mutta söin vähän turhan proteiinipitoisesti kun oli vähän tyhjä jääkaappi sillon. Taisin jumpan päälle syödä munakkaan kasviksilla ja rahkaa/maustamatonta jogurttia. Paastoarvo oliki sit yli rajan ja oonkin miettiny et olikohan syynä pitkän paaston lisäksi toi iltapala ja hiilarien vähyys (varsinkin liikunnan päälle). Kotimittauksissa ei oo nimittäin ollu paastoissa mitään häikkää ja hyvät hiilarit (ruisleipä) pitää paaston tosi hyvällä tasolla :)
 
Oon miettiny ihan samaa ku mä söin tosi vähä edeltävänä iltana oikeestaan koko päivänä ja paasto pomppas, ja kotona kuitenki arvot olleet hyviä...
 
Mulla myöskin kävi niin, että ennen sokerirasitusta illalla vetäsin todella proteiinipitosen satsin naamariin (ajattelin että pitää nälän paremmin loitolla) ja paastoarvo pompsahti, muut arvot oli hyviä! Nyt kotimittauksessa yksikään paastoarvo ei ole menny yli. Kyllä tässä jotain perää on o_O
 
Mä taas peruin tänään mun sokerirasituksen yhdessä tuumin neuvolan tädin kanssa
Mulla on 2 h ateria arvotki 3.4. Tasoa ja tosi heikko olo, kun oon huvikseni töissä mittaillut.
Tehtiin niin, että lainasin kotii mittarin, ja teen kotiseurannan. Jos ja kun se ok, niin en mee rasitukseen.
Neuvolan täti sano, et tosi harvinaista on, että sokerit on näin matalia, tai että matalat sokerit tuottaa oikein ongelmaa raskauden aikana
 
Onko kellään ollut neuvolassa tai lääkärissä puhetta, että mitäs se meinaa jos on 1h arvot matalammat kun paasto ja 2h?
 
Neljän viikon päästä (30+0) olisi lääkäri+ultra, silloin mm. painoarviota tehdään. Sitä on aivan häkeltynyt kuinka aika kulunut nopeasti. Mutta toisaalta olen huomannut, että nyt ns. vanhempana ja toista odottaessa, ei aina edes muista millä viikolla on menossa ja aina vain keskiviikko (silloin vaihtuu rv) :) Seuraavalla viikolla rv 31+0 olisi sitten jälleen neuvola th:n luona.
Lomalla lähtöä myös väläytelty silloin neljän viikon päästä...
 
Litkut vetastu sisuksiin, hyi taivaantähen... järkytys näky varmaan hyvin selvästi naamasta ku hörppäsin mukin tyhjäks ja alkoki kaataan purkista vielä lisää ko ihan kuvittelin että huhhuh sainpas sen alas
 
Mulla on sokerirasitus vasta noin puolentoista viikon päästä. Esikoisen aikaan se ei ollut kovin paha muuten, mutta se paasto... En siis usko, että nytkään tulee muuta ongelmaa. Mulla vielä kun on pitkä matka autolla terkkariin niin kiva mennä ihan nälkäisenä. Toivottavasti paranen edes siihen mennessä. Olen taas töissä vaikka olo melko huono. No huomenna taas lääkäriin, jos tämä olo ei tästä parane...
 
Huomenna toistamiseen sokerirasitukseen... Sukurasitteen vuoksi joudun/pääsen (miten sen nyt ottaa :wink ) kaksi kertaa. Toivottavasti arvot pysyy edelleen rajoissa.
 
Mulla toissapäivänä neuvolassa Sf-mitta oli pompanut 24cm --> 29cm kahdessa viikossa. Eli keskikäyrältä yläkäyrälle. :wideyed: Ja sama terkkari on mitannut koko ajan, että tuskin on kyse "käsialastakaan". Mutta tähän ei kuulemma kiinnitetä mitään huomiota ellei sitten ala nousemaan yläkäyrän yläpuolelle.

Itseä tuo kyllä huolestuttaa, mutta koska mulla oli sokerirasitus normaali, niin asia saa olla sikseen.

Mitenkäs muiden Sf-mitat on edenneet?
 
Sf mittojahan ei voi vertailla vaan ovat kaikilla omansa. Mulla oli viime neuvolassa sf-mitta 27cm (raskausviikot 27+4) eli yläkäyrällä. Terkka sano vaan et vauva on tosi korkeella et siitä voi johtua korkee sf-mitta. Saattaa siis johtua monesta asiasta toi iso sf-mitta esim. just vauvan asennosta.
 
Mulla sf-mitta on koko ajan ollut yläkäyrillä, koska tota omaa rasvavarastoa löytyy. Toki just vauvan asento vaikuttaa, jos vauva on mittauksen aikana tosi ylhäällä niin varmasti sf-mittakin on isompi. Mulla oli ekan kerran mitatessa rv 19+6 20cm ja viimeksi 26+6 28 cm. Mutta ei neuvolan täti siihen oo mitään kommentoinu, ku menee nätisti yläkäyrää pitkin koko ajan.
 
Mulla ei oo viekään mitattu kertaakaan sf mittaa. Nyt rv25+5. Seuraava neuvola on kahen viikon päästä. Ei niillä mitoilla vissiin hirveesti viä väliä kun ei ees mitata :hilarious:
 
mulla edelliskäynnistä sf mitta laskenut lähes yläkäyrältä melkeen keskikäyrälle. th oli sitä mieltä et hyvältä näyttää..
 
Mulla tais olla lääkärineuvolassa toi sf-mitta 26.5cm. Lääkäri sano että hyvä on viikkoihin nähden! Silloin oli 27+5
 
Takaisin
Top