Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua ärsyttää jo valmiiks se ettei saa sit syödä :D aina sillon on nälkä, kun ei sais... ja aamusin on kyllä muitenkin semmonen, että jos ei tunnin sisällä heräämisestä saa ruokaa, niin alkaa oksettaa :|
 
Tulin sokerirasituskokeeseen ja sanoivat ettei neuvola ole tehnyt koko lähetettä.Mulle sanottiin viimeksi että varaa aika netin kautta 26-28 rv.Kyllä ne meinaa mulle tehdä ne kokeet mutta odottavat neuvolasta edelleen lähetettä.
 
Kävin sokerirasituksessa ja ei vadelmamehu oli tosi imelää, mutta yllättävän hyvin upposi tyhjään vatsaan. Alkoi vain väsyttää tosi paljon, mutta se on kuulemma normaalia. Kaikki muut arvot olivat normaalit, mutta kahden tunnin arvossa pientä heittoa. Kuulemma hedelmiä vähemmän ja kuitua enemmän ruokavalioon, niin se riittää loppuraskaudeksi.
 
Huoh. Täällä sokerirasitus maanantaina ja pelkään pahoin, että jokin arvo paukahtaa. Painoo tullu raskausaikana 15 kg ja sitä oli reilusti jo ennen raskautta (ylipainoa 30 kg).
 
Mullakin oli väsymystä ja tuntuu et koko päivän on väsyttänyt.Mulle ei kerrottu mitään mun arvoista,neuvolassako ne sit sanovat mitä ne arvot kertovat?
 
Vadelmamehu? Mulla oli alkuraskauden sokerirasituksessa jotain sitrusjuomaa ja se oli pahaa!
 
Jännä lukea muiden sitrus- ja vadelmamehuista. Minulla oli yksinkertaisesti sokerilitkua, mikä maistui ihan vain sokerille, jota oli sekoitettu puoli kiloa kahteen desiin (ainakin voin kuvitella samanlaiseksi sen maun.. )
 
Ai näkyykö ne tulokset heti tuolta kanta.fi sivulta?! En tiennykkää! Oon nii utelias nyt omista tuloksistani, et otatan kuitenki ne kaikki arvot. :) pääsee sit kans heti kurkkii niitä nettiin.

Edit. Meillä kans vadelman makuinen se glukoosijuoma
 
Hyj mulla oli joku appelsiini/sitruuna äklö juoma siin sokerirasituksessa :depressed: Maistu joku miljoona kertaa makeammalta kuin fanta ja mä kun en fantastakaan tykkää yök:sour: Mut onnex kaikki oli ok pari vkoa sitten kun kävin tossa testissä
 
Jos näin lukee niin eikö tulokset ole sitten vielä valmiita:B -Hemoglobiini-A1c B -HbA1c
B -Hemoglobiini-A1c B -HbA1c
B -Hemoglobiini-A1C, glykoitunut B -Hb-A1C
Pt-Glukoosikoe, oraalinen, raskaudenaikainen Pt-Gluk-R6
 
Jos näin lukee niin eikö tulokset ole sitten vielä valmiita:B -Hemoglobiini-A1c B -HbA1c
B -Hemoglobiini-A1c B -HbA1c
B -Hemoglobiini-A1C, glykoitunut B -Hb-A1C
Pt-Glukoosikoe, oraalinen, raskaudenaikainen Pt-Gluk-R6
Jos ei vielä mitään lukuja, ei tuloksia ole kirjattu tuonne. Mulla näkyy ainakin yhdessä kohdassa se, mille on tehty lähete ja sitten toisessa se, kun tulokset on valmiina.
 
Soitin neuvolaan huomattuani tulokset kanta.fi:ssä koska en osannut tulkita niitä :)
Siellä ei näkynyt viitearvoja? Meillä terkka pistää aina heti suoraan muuten viestiä sähköisen asiointijärjestelmän kautta, jopa aiemmin kuin oon joskus ees huomannut et tulokset ovat valmiina. :D
 
Odette, ei ollut tuloksia vielä siinä vaiheessa, vaan näkyi vasta teksti, että koe on tehty. Labrasta neuvottiin soittamaan seuraavana aamuna neuvolaan ja kysymään tuloksia. Kuulemma, jos on lähipäivänä neuvola-aika niin siinä tapauksessa ei tarvitse soittaa erikseen. Neuvolasta sanottiin, että lähettävät kotiin infolehtisen mikä on mukava juttu, vaikka ei radidiagnoosia tullutkaan :)
 
Muokattu viimeksi:
Ei mullakaa viitearvoja näkynyt, mutta omat tulokset oli 15 min kokeen jälkeen siellä, ja sit googletin ja tiesin jo että raskaudiabetes on ennen ku soitin neuvolaan.
 
Mulle tulee tulokset tekstarina sitten kun parin viikon päästä kokeessa käyn. Seuraavaan neuvolaan on siitä vielä noin kuukausi niin th lupasi soittaa, jos arvoissa on jotain häikkää. Esikoisen aikaan oli th:lta mennyt mun tulokset ihan rutiinina ohi kun oli niin hyvät. :)
 
Takaisin
Top