Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui, nyt ku oon lukenu et teil joillai ollu sokerirasituksessa se kolmas koe yli sen sallitun, niin mitä arvoja teillä on ollu paasto ja 1h arvo?

Mulla siis hirvee piikkipelko ja sen takia mun tarvii mennä otattaa vaan paasto ja 1h arvo. Mut mitäs jos sen 2h arvo onki yli sallitun? Nyt emmin et pitäskö kuitenki otattaa se 2h arvo.

Viimeks mulla oli paasto 4,3 1h 3,3 ja 2h 5,1. Eli vissii ihan hyvät. Ja tammikuun alun lukema 30min syömisen jälkeen (tais siinä mennä pitkin päivää suklaataki..) oli arvo 6,8, mistä neuvolantäti sano et oikein hyvä arvo. :) ei siis pitäisi olla radin pelkoa.. Ja epäilyksettä suostui kyllä heti tosiaan seuraavassa rasituksessa vain paastoon ja 1h arvoon. Mut silti arveluttaaaaa...

Noi on tosi matalat arvot. Monilla alkais heittää päästä alle 4 arvot, että hyvin näyttäisi tuon perusteella haima toimivan. :)
 
Kiitos lohdutuksesta Odette! :) ehkä mä sit uskallan jättää sen 2h arvon pois. Ja jos niissä paastossa ja 1h arvossa on sit jotai häikkää ni kai ne passittaa uudellee.
 
Mä sain tosiaan paperilomakkeenkin varmuuden vuoksi, jos en haluaisi täyttää hakemusta verkossa, sitten sain Kelan esitevihon ja se käytiin th-harjoittelijan kanssa läpi, sitten olivat laskeneet laskureilla noi päivät valmiiksi ym, ja ohjeistivat, että mistä löytyy verkosta tietoa. Mä kyllä tiesinkin jo, mutta kaikki eivät välttämättä tiedä. Että olin kyllä todella yllättynyt, miten perusteellista työtä tekivät!

Ja tostahan jää tuo toinen "ylimääräiseksi", jos laitan liitteet skannattuna, mutta siltä varalta, että haluaisin lähettää postissa, sain tosiaan tuon toisen. Työnantaja lähettää sitten omien papereidensa mukana sen toisen, mutta tää toinen annettiin mulle, et voin hakea äitiysavustusta.

Okei, mun neuvolatäti jostain syystä on ohjeistanut mua ihan erilailla kuin mikä näyttää olevan yleinen käytäntö :confused:. No mut eipä tässä hätiä, oon varuiks skannannut alkuperäisen, joten ilmeisesti voin sen skannatun lähettää Kelalle liitteenä. Ja kaippa mä saisin sen alkuperäisen takaisin töistä jos tarve vaatii....
 
Jeii..tänään käyty neuvolassa ja sokerirasituksen tulokset ihan normaalit. Painoki oli ok ja neuvolatäti sano, että ihan normaalia painonnousu on, vaikka nyt onkin tullut sen 12kg lisää. Tosin sanoin kyllä tädille, että ressaa toi painonnousu, kun viimeksi oli nousut niin paljon. Sf-mitta oli 24 ja alkaa kohdunpohja jo olemaan tuolla kylkikaarien alla. Tässä siis selitys jatkuvaan närästykseen.
Maanantaina käyn ottaa influenssapiikin ja helmikuun lopussa mies pääsee tunnustaa isyytensä neuvolakäynnin yhteydessä.
 
Voi ei, saisitkohan rahat takaisin? Mulle sano se täti sieltä, et kätilön tekemä ultra on ilmainen. Jos tarvitaan lääkäriä, niin siitä pitää maksaa. Näin siis Lahdessa. :)
 
Mulle on tullut kaikista neljästä (epäiltiin kohdunulkoista niin käytiin kaks kertaa varhaisraskauden ultrassa) ultrasta poliklinikkamaksut 32,10e täällä Helsingissä mut te varmaan puhutte jostain isommista laskuista?
 
Tää lasku oli rakenneultrasta, eikä se ollu ku 30€ ja rapiat. Nt-ultrasta ei tullut koskaan mitään laskua. Ja jotenkin kuvittelin, että nämä seulontaultrat olisivat ilmasia.
 
Mullekaan ei tullut nt-ultrasta laskua ja siksi ihmettelinkin, kun rakenneultrasta tuli lasku. Mun lasku oli yli neljäkymppiä. Tarkkaa summaa en muista, mut lähellä viittä kymppiä...
 
Pirkanmaalla en ole maksanut varhais-, nt- ja rakenneultrista. Tästä eteenpäin jos tarvii ultrata niin niistä tulee klinikkamaksu.
 
Lappeenrannassakaan ei ole nt- eikä rakenneultra maksaneet.

Mä mietiskelin et voisin siirtää seuraavaa neuvola aikaa edeltävälle perjantaille (kolme päivää aiemmin) tai sitten seuraavalle perjantaille (neljä päivää myöhemmin). En vaan osaa päättää et kummallekko siirtäisin, tai onnistuuko edes... Edeltävänä perjantaina ois kyllä just sokerirasitus, et viitsinköhän mä mennä sieltä sit suoraa neuvolaan? Vai pitäsköhä se iha suorilta vaa siirtää sinne seuraavalle perjantaille.

Ähhh. En vaan halua mennä maanantaina, kun lauantaina on herkkupäivä ja toi paino on mullekki nii arka asia! :nailbiting: Muuten oisin jättäny herkkupäivän välistä, mut me ollaan oikein sopivasti siihen lauantaille varattu pöydä ravintolasta, niin että juu. Sitä ei pahemmin viitsis perua. :shifty: Näinhän sen tosiaan pitikin taas mennä. :laughing001
 
Mää siirsin oman sokerirasituksen nyt sit tän viikon perjantaille. Nyt vaan mietityttää kovasti et pitäiskö se 2h arvo kuitenki otattaa.. Vai ei. Voiko tää olla näi vaikeeta?
 
Takaisin
Top