Meillä oli tällä viikolla Kela-neuvola. Sf-mitta mitattiin ekaa kertaa, oli 20cm eli ihan keskikäyrälle osui. Paino noussut n 440g/vko sitten viime punnituksen ja oli kuulemma ok. Verenpaine oli myös ok, mutta ärsytti, kun oli taas vähän korkeampi kuin kotimittauksissa eli sovittiin th:n kanssa, että koska olen tehnyt kotona aamu- ja iltaseurantaa, voin jatkossa mitata kotona, niin saadaan oikeampia lukemia.
Hb mitattiin ekaa kertaa ja oli nyt 106 eli rautakuurille jouduin. Aloitin Kräuterblutsaftin ja seuraavan kerran saa arvot, kun menen sokerirasitukseen ja samalla otetaan pvk ja mitataan Rh--vasta-aineet ts. ei tiedetä onko vauva + vai -, koska isän "merkistä" ei tietoa. Käytiin läpi vähän aiemmin unohtunutta voimavaralomaketta, mutta eipä siitä noussut esille mitään ihmeempiä. Harmillista on se, että terkka lopettaa työt jo huhtikuussa, että meillä vaihtuisi th. Toisaalta muutto tulee eteen tässä sitä ennen eli sovittiin, että käydään nyt tuolla niin kauan kuin voidaan ja sitten vaihdetaan sinne uuteen neuvolaan, joka on lähempänä uutta kotia. Nykyinen th lupasi suositella sieltä jotain kivaa.
Harmittaa kyllä, koska tämä th ollut niin kiva ja asiallinen, mutta ei voi mitään.
Kela-paperit saatiin ja vein jo toisen töihin. Sokerirasitukseen sain myös uudet laput ja yllätys oli melkoinen, kun ensimmäiset vapaat ajat oli vasta helmikuun puolivälissä. :D Onneks varasin nyt, ettei mennyt kokonaan ohi. Aattelin siis, et varaan lähempänä joskus helmikuussa, mut päätin sittenkin tsekata jo nyt, että löytyiskö muutamalle aamulle aikoja ja olin ihan
, että häh, ei kummassakaan labrassa, jotka sopis mun reitteihin. Myös fysioterapiaryhmästä sain nyt infoa, mutta saa nähdä mahdunko mihinkään ryhmään mukaan. On tarkoitettu vko 15-25 ja toi loppurajahan tässä jo häämöttää... Seuraavat käynnit on maaliskuussa, alussa ja lopussa. Lääkäristä en tiedä, koska se on.
Sydänäänet kuunneltiin ja olivat taas jotain 146-155 tmv, eli ihan samoissa mennään kuin aiemminkin. Kohtu oli kuulemma "kauniisti pyöristynyt" ja napakka. Kyselin myös niistä harkkasupistuksista ja alavatsan tuntemuksista ja sanottiin vaan, että voi seurailla, että normaalia on. Että voi tulla kipujakin, mutta pitää vaan hiljentää tahtia.