Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ei käyty tutustumassa synnärillä. Mies vaan kävin työmatkalla kerran ajelemassa siellä sairaalan pihassa ja katsomassa reitin valmiiksi. TAYS kun on jatkuvasti rempontissa ja ajojärjestelyt muuttuu niin oli hyvä käydä tarkastamassa reitti. :grin Nyt se on jo ihan tuttu reitti kun on tullut käytyä siellä äippäpolilla useamman kerran kesän/syksyn aikana. Siellä vaan on se piiiiitkä käytävä, joka pitää kävellä ennen kun pääsee ilmoittautumaan. Siitä olin kuullut kauhutarinoita jo ennen esikoista. (Siskoni oli melkein jouduttu hakemaan puolestavälin käytävää pyörätuolilla...) Mulla ei ollut mitään ongelmaa sen käytävän kanssa. Kävelin pitkäaikaisparkista asti ihan itse. :joyful: Joku pölvästi oli siis jättänyt autonsa siihen saattopaikalle ja kävi vaan lisäämässä kiekkoon aikaa vaikka näki, että me jonotettiin siihen paikkaan... :mad: Jos olisin ollut kipeempi niin olisin varmasti käynyt huutamassa heti välittömän palautteen...
 
Mulla tänään neuvolassa terkkari kysy, että meinaanko mä mennä niihin perhevalmennuksiin. Olin ihan hukassa että minne :D kuulemma olis pitäny kutsu tulla postissa, ensimmäinen olis 2vk päästä. On vissiin kutsu hukkunut, mut en mä noihin kyllä aijo osallistua.
Synnärille olisin ehkä halunnu käydä tutustumassa, mut täällä ei nykyään kuulemma harrasteta sitä, vaan netistä voi käydä kattoo esittelyvideon.. :)
 
No kun mieshän on exän kanssa käyneet nuo valmennukset ja sano että ihan diipadaapaa ja maalaisjärjellä voit kaikki ne asiat ajatella, eikä siis kokenu että niistä olis ollu hyötyä silloin..että tuskin viisastuu nytkään yhtään sen enempää :P synnärille käydään tutustumassa ja sen yhteydessä puhutaan synnytyksestä. Mutta alkaa tuntumaan että muut käynnit skipataan..
 
Meillä mies tuli sille yhdelle valmennuskerralle, jonka itse kävin, mukaan vaikka oli itse ollut exänsä kanssa puhumassa aikanaan vastaavassa. :joyful: Kertoi kyllä mulle, että on ihan turhia juttuja, mutat minä en uskonut. Oli pakko käydä itse toteamassa se. :grin
 
Me ei käyty esikoisen kohdalla valmennuksissa ollenkaan ja hyvin on selvitty tämä kolme vuotta. :D Olin siskoni pojan synnytyksessä mukana 1,5 vuotta ennen oman esikoisen syntymää. Minusta oli ihana kokemus päästä katsomaan synnytys siitä "miehen" näkökulmasta. Osasin ymmärtää miestäni sitten omassa synnytyksessä, että siinä on aika avuton olo, vaikka oikeasti haluaisi auttaa...
 
Mä ajattelin tuota valmennusta ihan sen takia, että näkee samoilla suunnilla asuvia, suunnilleen samanikäsiä lapsia odottavia perheitä. Ja myös siksi, että opiskelen etänä, niin kiva päästä pois kotoa koneen + kirjojen ääreltä. Vähän erilaiset syyt ehkä. :D En tiedä, tuleeko se tieto olemaan mitenkään uutta, mutta kyllä mua vähän kiinnostaa käydä kuuntelemassa. Helmikuun ajan noita valmennuksia on, sairaalaan voi sit käydä tutustumassa millä viikolla haluaa. :)
 
Meilläpäin tulee lasku jos lääkäri joutuu tulemaan paikalle nuisa synnytyssairaalan ultrissa. Ilmainen on silloin kun kätilön/sairaanhoitajan tarkastus riittää.
 
Mulla oli maksuton rakenneultra, jonka teki lääkäri. Samassa sairaalassa johon todennäköisesti menen myös synnärille. Ilmeisesti käytännöt vaihtelee paikan mukaan?
 
Ei ainakaan vielä oo tullu.. Mut mun mielestä kaikista päksiin poli käynneistä tulee laskut..

Ei mulle tullu nt-ultrasta mitään laskua... Ja siks nyt tuota ihmettelinki, ku samassa paikassahan se tehdään...
 
Meillä (Hki) myös ultrat ihan ilmaisia, ei oo tullut mieleenkään, että ne kaksi määrättyä maksaisivat jotain! Perhevalmennusta on helmikuussa (tai ehkä helmi-maaliskuussa, en muista montako kertaa). Ollaan menossa, tosin suhtaudun jo etukäteen vähän epäluuloisesti, mutta yritän ajatella positiivisesti. :) Me saatiin näistä tieto jo joskus ekalla neuvolakerralla ja terkka merkkasi erilliseen korttiin ajat, että koska valmennusta keväällä on ja mikä olis meille ns oikea aika mennä.
 
Mä aattelin myös että toi perhevalmennus olis kiva juur sen takia että näkee ihmisiä jotka on samalta alueelta ja lapsi tulossa. Muutenhan siellä ei varmaan mitään tuikitärkeetä oo, mitä ilman ei pärjäis. Ja ensi kertalaisena lisätieto synnytyksestä ei olis kyllä pahitteeks :grin.

Synnärille meillä ei pääse tutustumaan...Mut kerran kävin jo äippäpolin päivystyksessä, joten pääsin jo lähelle:joyful:.
 
Seulontaultrien kuuluu olla ilmaisia, koska kaikilla on niihin oikeus, ja kunta on velvollinen kyseisen palvelun järjestämään joko itse tai ostopalveluna
 
Pitää varmaan soittaa sinne laskutukseen ja kysyä, et maksaako ne täällä oikeesti vai onko toi lasku tullut vahingossa...
 
Joo kannattaa. Se on vähän sama-asia,kun et neuvolapalvelu on ilmaista.
Oliko lasku kuinka suuri?
 
Meilläkin ultrat ilmaisia, mutta esim synnytystapa-arvio ei olekaan pakollinen, vaikka minut siihen määrättiinkin, niin sen jouduin itse maksamaan. Olikohan jotain 30-50€?
 
Se voikin maksaa, mutta ultrat on lakisääteisiä ja niiden ei kuuluisi. En sit tiedä :, et voiko olla niin, et jotkut kaupungit on siitä huolimatta ottanut jotkut pienet käyntimaksut käyttöön :O
 
Takaisin
Top