Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans mitattu kaks edellistä neuvolakertaa se sf-mitta. Seuraava neljäs neuvolakäynti onki lääkärineuvola! Vähän jännittää mitä kaikkea siellä tehdään.
Täällä sama homma pikku mammutti! Kaikki hakemukset tehty ja nyt ei tartte ressata niistä enää! :) tossahan ne kaikki on? Sit seuraava juttu mikä pitää muistaa että kaks kk ennen vainhempainrahakauden päättymistä ilmoittaa mitä meinaa tehdä, jääkö hoitovapaalle vai mitä..
 
Minä joudun odottamaan sitä raskaustodistuksen saamista vielä viikon... Sitten saan kanssa tehdä kaikki hakemukset. :) Tai no miehen nimissä minä lapsilisän haen kun hän saa neljännen mukaan sen.
 
Jelppis, eli siis miehelläs on kolme ennestään ja saa niistä jo lapsilisää vai?
 
Meillä lääkärineuvola oli tälläinen :

Ensin perusneuvola : pissanäyte,paino,hemoglobiini ja verenpaineet
Sitten lääkärin luo : Kysyi miten oon voinut, otappa housut pois, sitte tutkimuspöydälle makaamaan, katto kohdunsuun tilanteen ja ettei näy alkavia tulehduksia ja teki sen jälkeen vatsan päältä ultran joka kesti tasan 15 sekuntia, että vaan vilaukselta nähtiin pikkuinen. Koko lääkärikäyntiin meni 5 min + neuvolakäynti päälle.


Täällä kans kaikki hakemukset tehty ja äitiyspakkaus jo kotiin asti saatukin :)
 
Jelppis, eli siis miehelläs on kolme ennestään ja saa niistä jo lapsilisää vai?

Miehellä on kaksi ennestään ja sai niistä jo lapsilisät. Siksi siis ollaan haettu myös meidän ensimmäisen yhteisen lapsilisät hänelle ja nyt tietysti sitten myös tämä kannattaa hakea hänelle.
 
  • Tykkään
Reaktiot: mh-
Outoa, multa ei oo mittailtu vielä kertaakaan sf-mittaa ja nyt rv 21+3. Viikon päästä on ns kelaneuvola, otettaiskohan siellä.
Jep, siellä ainakin mulla viime perjantaina se ekan kerran mitattiin. Mulla oli sillon 22+3 ja sf 20 cm.
Kato ku lukis nää viestiketjut loppuun ennen ku vastaa, nii huomais ettei tarttis toistaa samoja kommentteja :) zori.
 
Muokattu viimeksi:
Tänään tuli käytyä lääkärikäynnillä radin takia. Tablettilääke ei pure tarpeeksi paastoarvoihin, joudun huomenna opettelemaan insuliinin laiton. No, sentään vain illalla! :) Ja hyvä, että kerrankin tehdään jotain eikä vain ihmetellä surkeita arvoja.

Pieni ultrattiin pikaisesti, painoarvio 620g joka on kuulemma ihan hyvä ja normaali. (24 ja rapiat viikkoja)

Muuten olikin ärsyttävää kun oli taas pakko alkaa jauhaa siitä miten yleensä suoraan sektioidaan kahden jälkeen. :shifty: Mitenhän sekin muka liittyi radin hoitoon? :rolleyes: Vähän hävettää ehkä jälkeenpäin kun sanoin niin vihaisen oloisena taas sen saman litannian siitä miksen aio leikkaukseen mennä, mutta kun joutunut jo sen verran monta kertaa selittämään niin alkaa jo "hieman" ärsyttää. :banghead: Silti, jatkan vaikeana asiakkaana olemista. :smiley-angelic003

Tällä kertaa muuten vauva nukkui... Jalat ristissä. :grin Argh! No, ens kuussa taas uudelleen... :rolleyes:
 
Heip! Ei ole sf-mittaa multakaan vieläkään otettu kertaakaan (nyt olen rv21+6), eikä olla kyllä mainittu koko juttua. Kaipa se tulee seuraavassa neuvolassa joka on myös kela-neuvola ja sokerirasituskin tehään silloin....kauhulla odotan kans sitä kun yleensä tulee huono olo ku on kauan syömättä/juomatta. Toivottavasti ei ala oksettaa.
Vielä pitää pari viikkoa ootella että voi laittaa äippäpaketin hakuun...toivottavasti niitä 2015 paketteja vielä saa..siinä kun on pöllökuosia....voih...
 
Mulla sanottiin viimeksi neuvolassa, että ensi kerralla alotetaan mittailu eli viikolla 23.
 
Mulla oli tänään neuvola (22+3) eikä vieläkään otettu sf-mittaa. Myöskään hemoglobiinia ei ole mitattu kertaakaan. Aika turhilta tuntuu nuo käynnit. Vaa'alla käytiin, kuunneltiin sykkeet, mitattiin verenpaine ja sain raskaustodistuksen. Onhan sekin tietysti jo jotain :)

Toi on kyllä jännä ettei ees hemoglobiinia oo otettu kertaakaan o_O.
 
Salmiakkilakritsi: ei täälläkään oteta hemoglobiinia, jos siihen ei ole aihetta tai sit itse pyydä mittausta. Eiköhän se neuvolantäti ole kuunnellut sinua tarkasti ja päätellyt olostasi, että kaikki on hyvin. :) Täällä ainakin on meneillään ihanan autuas keskiraskas, rv 21+3. :Heartblue
 
Ei mullakaa mitää oireita oo ollu mut silti hemoglobiini laskenut joka kerta ja nyt aloitin sit rautatabletit.
 
Mä varailin tänään ajan sokerirasitukseen ja sain ajan tonne 12.2. Eli aika pian sekin sitten jo. Ihmetteli ajanvarauksessa et miks mulla vaan paasto ja 1h kokeet ja yritti suostutella siihen kolmanteen kokeeseen, mut ei saanu mun päätä kännettyä. :hilarious: Ylläri..

Tänään oli hammaslääkärikin ja mulle tuli ihan täysin yllätyksenä, kun otti puheeksi että mulla on yhdestä hajonneesta hampaasta jätetty juuri ikeneen. Oon yästä ollu tietonen kyllä, mut se mikä yllätti, hän sanoi että juureen voi tulla tulehdus kun on altis bakteereille ja tulehdus taas voi aiheuttaa keskenmenon/ennenaikasen synnytyksen. :nailbiting::nailbiting::eek::arghh:

Emmä oo tienny mitää ja ku oon tällanen pahvipää :bag: ni emmä oo ees ajatellu koko asiaa! Toi hammas/juuri on ollut tollasenaan viimeset 7 vuotta, kun lensin maneesinseinään hevosen selästä ja hammas hajos siihen paikkaan. Mut miks hitossa ne nyppi vaan ne hampaanjämät pois eikä ottanu sitä juurta??:arghh:

Nyt ne ei sit voi tehdä sille mitään, kun eivät ota röntgeniä raskauden takia ja juuren annetaan olla ja toivotaan vain että tulehdusta ei ole. Mut oiskohan siinä kipuilua jos ois tulehdus..?:sour: Vai ei? Koska jos se on muutenki kuollut juuri, ni eihä se ees välttämättä kipuile! Ihan jäätävää, taas yks stressinaihe lisää. :confused:
 
Mulla on ainakin sellaiset hampaat, että ne ei kipuile vaikka olisi tippumassa suusta... Huomaan siis reijän siinä vaiheessa kun hampaasta lohkeaa pala. Viimeksi jouduin juurihoitoon. Ei sattunut vielä siinäkään vaiheessa...
 
Mulla ihan sama homma! Eli todennäkösesti koko juuri ei edes kipuile vaikka olisikin tulehtunut. Tosi upee juttu..
 
Mulla kans oireilee vasta sit ku on reikä niin iso et vaatii juurihoitoa. Heti plussauksen jälkeen kävin Hammaslääkärillä päivystyksessä sietämättömän kivun takia ja aloitettiin juuri hoito. Mulla niin hirvee hammas lääkäripelko että jäi sit varaamatta jatko aika ja nyt ei enää pysty kun ei voi selällään maata yhtään ku ei henki kulje, ja kun pitäis röntgen ottaa sen jälkee ja sitä ei voi ottaa. Meen siis vasta synnytyksen jälkeen. Toivon kans ettei tuu ientulehduksia tms koska nekin voi aiheuttaa ennen aikaisen synnytyksen :/
 
Takaisin
Top