Neuvola, ultrat ym.

Nyt on eka neuvola takana. Eipä se ollu kun jutustelua ja seuraavien aikojen varaamista. Ultraan tulee aika postissa, neuvola ja lääkäriajat varattiin. Niin ja la. on nyt 5.5. Pääsen siis poksumaan päivää aiemmin ku tähän asti . Tosin en jaksa muuttaa tuonne listaan vielä kun tarkentuu sitten ultrassa. :) Niin ihana fiilis vaikka ei mitää vielä oo tapahtunukkaa, tuli silti niin paljon todellisemmaksi tää raskaus ku neuvolassa kävi. Ultra aikaa siis odottelemaan (vielä varmaa kuukaus pitäs jaksaa oottaa..) odottavan aika jaksaa toisinaan olla pitkä. Oon ehkä vähän kärsimätön.. :D
 
Eka neuvola takana ja eipä siellä mitään erikoista tapahtunut. Hemoglobiini oli hyvä ja verenpaine kanssa, pissanäytettä ei edes otettu vielä tällä käynnillä. Nyt pitäis sit varata aika verikokeisiin ja nt-ultraan. Neuvola aikoja oli vähennetty roimasti sitten viime raskauden, mutta ei se kyllä kauheesti harmita kun kaikki raskauteen liittyvä on hyvin tiedossa ja voihan sitä soittaa jos joku asia huolestuttaa tai mietityttää.
 
Ar-ultrassa käyty ja 6pv luhyemmällä ois raskaus. No se varmistuu sit nt-ultrassa. Olipa kiva nähä se pikku sydän pamppailevan ❤️.

Eka neuvola oli täälläkin ja ei siellä mitään ihmeitä ollut. Nt-ultra aikaa tarttis varailla.
 
Täällä saa vielä reilun viikon ootella ekaa neuvolaa, mutta jännä ko puhelimessa sano, että pistää jotain lappuja tuleen ja vieläkään ei oo näkyny ja ajan varasin jo 18. päivä :meh: Onko muile tullu lappusia postissa ennen aikaa? Puhelimessa kyseli sillon vaan viimiset menkat ja onko alottanu vitamiinit, mutta muuten ei mitään ohjeita tms.
 
Mulle tuli täytettävä esitietolomake, lista kielletyistä ruoka-aineista ja lappunen missä kerrottiin sikiö seulonnoista vähän yli viikko sen jälkeen kun olin varannut ajan.
 
  • Tykkään
Reaktiot: mh-
Hyvä tietää, että jollain muullaki on kestäny sen kans :happy: Kävi jo mielessä onko se hukkunu johki välille.
 
Mulla olisi vajaa viikko siihen ensimmäiseen neuvolaan, mutta ei kauheasti odotuksia sen suhteen.. :D mutta pääsin käymään maanantaina ultrassa, ihan th:n toimesta sen keskenmeno epäilyn vuoksi, ja ai että kun oli ihana reissu, löydettiin syke ja masuasukki oikeasta paikasta :Heartred muttei mitään tarkempia tietoja viikoista jne. eiköhän se selkee sitten viimistään nt ultrassa :D
 
Kyllä taitaa kaikille olla tärkein tieto se, että oikeessa paikassa on elämää, eikä niinkään se, että heittääkö viikot johki suuntaan. Itellä vielä pitää malttaa reilu viikko oottaa toivottavasti tuota samaa tietoa :meh:
 
Minun täytyy kanssa jaksaa odotella ensi viikon perjantaihin. Silloin on seuraava ultra. Maanantaina oli vielä liian aikaista, mutta näytti siltä kuin pitikin. Ja lääkäri varmisti vielä tunnustelemalla, että ei ainakaan ole kohdun ulkoinen kyseessä. Jos vaikka seuraavaksi kuulisi jo sykkeen. Huomenna on kyllä jo eka neuvola. Olen hieman ajoissa, mutta... :)
 
Eka neuvola takana, ei mitään ihmeellistä. Verenpaine koholla (...tosin sukuvikana jännitän mittausta), hemoglobiini tosi hyvä. Eniten ihmettelin, ettei tarttunut painoon, kumminki se 15 kg ylimääräistä. Mut ihan kiva oli käydä, seuraavaksi labrat, ultra ja lääkäri tulevilla viikoilla.

Meillä se esitietolomake täytettiin netissä ja sit neuvolasta sai muut liput ja laput matkaan. Dopplerilla ei eka käynnillä kuunnella, kun kuulemma ei aina kuulu ja monet hätääntyy turhaan sit siitä. Mut muilla käynneillä sit. Samaten kuppiin saa joka käynnillä pissata, paitsi täl ekal nyt ei. :D
 
Eka neuvola oli eilen ja ei siellä mittää muuta kun täyteltiin neuvolakorttia ja muita lomakkeita. Paino tarkastettiin ja verenpaine. Tiistaina ultrassa käytyäni pitää soitella neuvolatädille tarkennusta laskettuun aikaan ja sit hän varailee np ultraa ja verikoetta plus sokerirasituksiinhan sitä joutuu ymsymsyms :) Pissanäyte täytyy toimittaa myös samalla kun verikokeet ottaavat.. Sain sen odotuskirjan mitä oon aina tykänny kyttäillä viikkojen edetessä :)
 
Verta vuotavana tänään lapsettomuusklinikalle, olin varma että oli mennyt kesken, koska maanantaista asti verta tullut tauotta. Ultra näyttikin viikkoja vastaavan kirpun ja värinän, jota voi kutsua varhaiseksi sydämen sykkeeksi. Rv 5+4. Vuotoa ehkäisemään sain lääkityksen, mutta jos vuoto jatkuu, niin mahdollisuudet suuntaan tai toiseen on 50-50. Eli jännityksessä eletään. Seuraava uä rv6+6.
 
Voi ei kristinaff! Toivottavasti vuoto loppuu ja kaikki käy parhain päin. :Heartred
 
Kristinaff onneksi kaikki kuiten oli hyvin vuodosta huolimatta :) Toivotaan vaan, että seuraava ultraki tuo samat uutiset.
 
Tänään tulikin postissa kutsu nt-ultraan! :) kun neuvolassa th sanoi että eka verikokeet 7.10 ja vastausten jälkeen tulee vasta se kutsu ultraan... Noh, tuli kolmen viikon päähän ultra, silloin rv 12+5 TAI 12+1
3 aiemmassa on ultra ollut rv 11+jotain.
Onneksi kävin alkuraskauden ultran niin voi suht koht rauhassa odottaa tuota ultraa.
Minä en nyt oikeen tiiä minkä rv mukaan mennä, menkoista la 1.5 , alkuraskauden ultra kuitenkin antoi noin 4 päivää vähemmän rv. Lääkäri sanoi että mun heittelevä kk kierto selittää tuon... Nt-ultra vahvistanee sitten rv/la asian.

Kristinaff, toivotaan parasta!
 
Tsemppiä Kristinaff!! Toivottavasti kaikki hyvin vuodoista huolimatta! Peukut pystyssä täällä!!
 
Tänään käyty uudestaan ultrassa kun ekalla kerralla ei mitään viikkoja vastaavaa löytynyt ja nyt löytyi pieni sikiö ja syke myös!!! :happy093.

Olin jo valmistautunut saamaan tyhjennys lääkkeet, mutta raskausviikoissa olikin vain heittoa. Menkkojen mukaan siis tänään pitäisi olla rv8+0, mutta onkin kuulemma vasta reilun 6 viikon ikäinen mitoiltaan. Nyt ekaa neuvolaa odottelemaan, kun tietää, että tuolla masussa oikeasti jotain asustelee. Vielä ei edelleenkään pahoinvointia, toivottavasti ei tulekkaan. Ja tsemppiä Kristinaff, täälläkin peukut ylhäällä puolestasi!
 
Takaisin
Top