Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kun soittelitte neuvolaan, niin saitteko onnitteluja tai sanoivatko ylipäänsä mitään?

Itsellähän tosiaan olin "Hei, pitäis varata ensimmäistä aikaa neuvolaan, rv ois 5+0, toinen lapsi olisi kyseessä ja kuukautiset olleet viimeksi 18.päivä elokuuta"
Vastaus oli pikemmin ärsyyntynyt "Jaa.. siis sulla ollu menkat 18. Syyskuuta?!?..jaa...No kukas sun hoitaja oli viimeks?....No se ei oo enää täällä töissä.. No ketäs sä tiedät... Jaa.. No mikset mee sinne sun lähikylän neuvolaan?....No ei meille oo tullu tietoo että ne ois sen äitiysneuvolan sieltä lopettaneet.. No tuu nyt sit 19.10 käymään... no ne kuule katsoo näkeekö tarpeelliseks pistää sut labraan."

:laughing002 Ei tainnut olla hoitajalla hyvä päivä silloin
Vielä olisi kuitenkin 2,5 viikkoa neuvolaan! Onneksi teidän käynneistä saa täällä lueskella :blob9
 
kyllä mua on aina onniteltu... olipas tumpeää jotenkin...

mä soitin tänään myös neuvolaan;ensimmäinen neuvola vasta 26.10; pitkä aika odottaa:hungover:
 
Mulla oli tänään eka neuvola vaikka onkin vasta rv 5+6. :joyful: Oon vähän hätäinen. :sorry: Tosin mulla on ihan perusteltu syy käydä näin alussa. Sain kuitenkin lähetteen verikokeisiin ja päivämäärät joiden väliin pitää käydä verikokeessa ja nt-ultrassa. Siihen on vielä ihan liian pitkä aika... Vasta marraskuun alulla saa mennä sinne ultraan. Onneksi ensi viikon perjantaina on jo toinen ar-ultra. Siellä toivottavasti näkyy jo syke.:Heartred
 
Frozenflower, olipas tosiaan surkeaa palvelua :/ miksi ihmiset eivät voi tehdä työtänsä kunnolla mitä ikinä tekevät??!! En ymmärrä, pitää vaihtaa alaa jos ei osaa hoitaa työtänsä hyvin.. kyllä minua ainakin onniteltiin! Hämmentävä puhelu muutenki kun ekan kerran soitin äitiysneuvolaan plussan merkeissä.. :D
 
Oho Jelppis, itselläni on samat viikot, enkä ole vielä edes soittanut neuvolaan :D Olen kuumeisesti odotellut kutsua varhaisultraan ja ajattelin että olisin vasta sen jälkeen soittanut neuvolaan. Ultrakutsua, kun ei vielä ole tullut niin kait sitä huomenna voisi soitella kuitenkin neuvolaan. Toivotaan, että varhaisultra aika tulisi pian ja olisi pian.
Alan olla malttamaton. :smiley-bounce013
 
Eipä muakaan onniteltu ku soitin ekaa aikaa, kysyi vaan että oliko suunniteltu raskaus. Ärsyttävä ihminen ja tuntuu että tässä raskaudessa ei pysty nauttimaan neuvola käynneistä kun ei synkkaa yhtään hoitajan kanssa. Tekis melkein mieli muuttaa jotta pääsis eri neuvolaan, kun nyt joutuu useemmin sielä käymään. On siis sama hoitaja joka hoitaa myös lasten neuvola käynnit, mutta ei noitten isompien kans oo tarvinnu enää käydä ku kerran vuodes.. :(
 
Mithra, minä sain ekan ajan ultraan neuvolasta. Ja siis minä haluan turvotusultraan mahdollisimman aikaisin kun oli tuossa kesällä se keskeytys kromosomipoikkeavuuden takia... Siksi siis ottivat näin ajoissa neuvolaan. Yleensä pääsee vasta 8-10 viikolla ekan kerran.
 
Jelppis, hyvähän se on ajoissa olla liikkeellä :). Minulle tulee kutsu varhaisultraan lapsettomuuspolin kautta joten siksi odottelin sitä. Täytyykin kysell pääsisinkö otsekin tällä kertaa aiemmin mittauksiin koska edellinen raskaus oli päättynyt jo viikolla 9 mutta se huomattiin vasta viikon 12 ultrassa. En haluaisi enää yhtään "tuhlata" aikaa.
 
Soittelin tänään neuvolaan ja sieltä näkivät myös minulle varatun varhaisultran ajankohdan. Vielä pitää puolitoista viikkoa sinnitellä, eka ultra on 13.10. silloin rv 7+3. Siitä sitten jos kaikki ok niin seuraavana päivänä neuvolaan.
Pari päivää neuvolan jälkeen kutsuu Espanjan rannat :cool01

ps. hoitaja onnitteli heti puhelun alussa! Pieni ele, mutta kyllä siitä hyvä mieli tuli. Harmi, ettei kaikki ole moisesta päässeet nauttimaan.
 
Pääseekö siis joissain kunnissa ihan kunnalliseen varhaisultraan? Ei siis mihinkään yksityiselle? Minulla menossa ensimmäinen raskaus ja olen ihan pihalla näistä. Itse kun varasin ensimmäistä neuvolaa niin terveydenhoitaja sanoi kirjoittelevansa lähetteen varhaisultraan, mutta mitään ei minulle itselle ainakaan ole vielä tullut postin kautta (neuvola varattu jo varmaan kolme viikkoa sitten). Olen vain itse miettinyt että en haluaisi odotella ensimmäistä ultraa vielä viittä viikkoa, kun nyt meneillään viikot 7+1. Mutta en kuitenkaan ole viitsinyt varatakkaan yksityiseltä sitä ultraa noiden terveydenhoitajan puheiden takia.. :D
 
Juu pääsee. Se ei ole kunnalle pakollinen järjestää. Meidän kunnassa on ar uä.
 
Meillä ei pääse ar ultraan ilman hyvää syytä. Edellisissä raskauksissa ollaan käyty yksityisellä, mutta nyt on hyvä syy kun täytyy määrittää viikot mahdollisimman tarkkaan mahdollisimman aikaisin. Yleensähän ar uä suositellaan tehtäväksi vasta 8+ viikoilla, että kyllä sinulle Ninnaliina ehtii se aika vielä tulemaan.
 
Täytyy toivoa että meiän kunnassa kuuluisi tuo varhaisultra. Jos ei, niin täytyy vakavasti harkita yksityiselle menoa. :) niin sitä vaan kovasti jo toivoisi näkevän että kaikki on hyvin. :)
 
Ninnaliina, jos et ole varma siitä niin soita maanantaina neuvolaan ja kysy. Jos kuuluu, voit samalla tiedustella onko sinulle mahdollisesti jo varattu aika. Ne näkee sen sieltä koneeltaan kyllä. :)
 
Mä kävin yksityisellä ar ultrassa pari viikkoa sitten. Ensi viikolla meen sit kunnalliseen. Saa toivottavasti vahvistusta raskaana oloon lisää. Pelottaa kamalasti viimeisen kkm jälkeen
 
Mulla on eka neuvola vasta reilun 3 viikon päästä enkä millään malttais odottaa. Meillä ei oo kunnan puolesta ar-ultraa, joten varattiin yksityisen kautta. Vapaita aikoja oli aika huonosti, varsinkin kun en oikein pysty olemaan töistä pois sen takia ja vuoronvaihto on hankalaa. Onneksi yksi aika löytyi ennen työvuoron alkua, viikkoja on silloin 8+4. Toivotaan vaan että kaikki on hyvin, voi olla muuten aika kamala päivä töissä...
 
Huomenna olis edessä ekat labrat. Kuinkahan paljon ne aikoo sitä verta ottaa?! Nt-seulonta, vesirokko, toksoplasmoosi ja kaikki muut perusjutut. Kauhulla odotan, kun verikokeessa meinaa aina taju lähteä. :( Onneksi mies pääsee mukaan henkiseksi tueksi. :)
 
Kotikunnassani ultrat on 8vk, 12vk ja 20vk ainakin, minulla ainakin on, ei kyllä erikoista syytä sanonut minulle, ilmoitti vain niin kuin kuuluisi kaikille :)
 
Takaisin
Top