Neuvola, ultrat ym.

Viikon päästä tiietään onko ketään kyydissä ja just varasin neuvolan 21.10... Jännittää tuo neuvola. Pitää ryhdistäytyä syömisissä että saa turvotusta ja verenpainetta pois ennen sitä.

Neuvolaan en sanonu koko varhaisultrasta mitään.
 
Ei muakaan onniteltu, kun neuvolaan soitin... Soitin ensin keskustan neuvolaan, johon olisin halunnut ajan saada. Sieltä terkkari kysyi haluanko ajan keskustaan vai viereisen sivukylän neuvolaan. Sanoin, että keskustan neuvola on lähempänä ja silti terkkari vaan vastasi, että josko soitat sinne sivukylän neuvolaan! Ihan mielelläni sitten sinne soitin, en välttämättä olisi halunnut mennä sen terkkarin neuvolavastaanotolle! :shifty: Onneks tää toinen terkkari vaikutti ihan mukavalta, vaikkei sekään kyllä onnitellu... :hilarious:
 
Meidänkin kunnassa neuvolatäti kuulemma töksäyttelee mitä sattuu eikä ole kovin pidetty. Nooh, ei auta, käytävähän siellä on. :sad001
 
Kurja kuulla, että osalla ei ole mukava neuvolantäti. Meillä oli esikoista odottaessani tosi mukava neuvolantäti ja minua harmitti kun hän vaihtoi neuvolaa. Mutta meillä kävi hyvä tuuri ja saimme toisen todella mukavan tädin tilalle. Nyt hän tosin on äitiyslomalla ja hänellä on sijainen, mutta hänkin on mukava. Minä kun käyn sellaisessa pienessä neuvolassa niin meillä sama täti hoitaa äidit ja lapset. Se on minun mielestä mukavaa. :)
 
Se oli tänään ensimmäinen neuvola 8+0 ❤ luulin että olis ollut 7+6 mutta neuvola laski tosissaan 8+0 mutta tarkennetaan viikkoja sitten ultra jälkeen paremmin
Kiva käynti oli..painoa oli aivan liikaa jopa 1kg enemmän kuin mitä kotivakuutus näyttää mutta muuten kaikki hyvin...
kurkattiin ultralla kinkku vähän kun oli tosissaan niitä vuotoja mitä edelleenkin vähän ollut, mutta siellä oli pieni rakas edelleen ja sydän jumputti kovasti ! oli viikossa kasvanut huisisti!
 
Eihän tämä ole enää todellista. Tosiaan sillo 18.9 varasin jo sen neuvola ajan ja aiko laittaa niitä lappuja tulemaan. Noh, ylihuomenna aika eikä vieläkään ole mitään lappuja näkyny... o_O
 
Iiiiik!!! Huomenna eka neuvola ja eka ultra!! Pidetään kaikki peukut pystyssä, että sykkeet löytyy! vielä kun jaksaa tän päivän odotella!
 
mh- Kannattaisiko soittaa sinne neuvolaan ja kysellä niitä lappuja? On tainnut unohtua lähettää ne...
 
Minä en saanut esikoisen raskauden aikaan mitään lappuja kotiin täytettäväksi. Meillä ne täytettiin aina neuvolakäynnin aikana.

Ilmeisesti tässä raskaudessa tapahtuu samoin.
 
Kertoilkaahan kokemuksia neuvolakäynneistä sitten tänne, kiva vertailla! :)

Mun pitänee joku päivä ottaa asiaksi se ite-piste ja verenpaineen mittaaminen. Epäilen vahvasti, että neuvolalukemat ei pidä paikkaansa tai ainakin toivon niin. Viimeksi mittasin ennen kesälomaa ja silloin oli elämäni parhaat arvot ja nyt huonoimmat. Mutta voikohan vaikuttaa se, että söin edellisenä iltana Turkinpippureita (pahoinvointiin ensiavuksi) ja/tai se, että pyöräilin neuvolaan sen muutaman kilometrin matkan? Vaivaa nyt tää sen verran, että pakko käydä mittaamassa uudestaan.

Ensi viikolla on verikokeet ja sitä seuraavalla viikolla onkin sitten mun ihka ekan ultran vuoro, rv 12 ja nt-ultra. Jännittää jo nyt. :D
 
Täällä juuri kotiuduttu ensimmäiseltä neuvola käynniltä! Aikaa meni 1h30min jutellessa kaikenlaisista asioista. Kyseessä siis ensinmäinen raskaus ja kaikki on ihan uutta! Terveydenhoitaja oli mukava eikä nipottanut oikein mistään. Lopuksi ultrasi ikivanhalla terveyskeskuksen ultralla ja sieltä löytyi pieni viikkoja vastaava (7+6), jonka sydän hakkasi kovin! :) ♡ nyt parin viikon päästä uudestaan jolloin otetaan verikokeita ja kuunnellaan sydänääniä. :)
Tuo ultraus kyllä helpotti omaa oloa ja teki tästä vieläkin konkreettisempaa kun oli oikeassa paikassakin! :)
 
64707cfa83e0cce0017b09385b903729


Tänään ultra mun toinen ar-ultra. Tällä kertaa kunnalla. Yksityisellä käytii jo pari viikkoa sitten . Viikot vastas 8+1, niinkun pitikin, ja sydän lyö hienosti. Pää alaspäin kellutaan yksiössä.
 
Ekasta käynnistä selviydytty, jännitti hirveästi vaikkei mitää jännitettävää olekaan.. :D mukava käynti kaikin puolin! nyt vaan varttumaan verikokeisiin pääsyä ja sit sinne ekaan ultraan pääsyä.. voi ku tää aika menis vähän nopeammin!
 
Kauhea jännitys ekasta ultrasta. Maanantaihin pitäs ootella... Pelottaa!
 
Minulla on perjantaina toinen ar-ultra (eka tehtiin liian aikaisin) ja kyllä jännittää onko siellä ketään. Viimeksi siellä näytti siltä miltä pitääkin siinä vaiheessa, mutta kun on lukenut nyt täältä useammasta tuulimunasta tai km:sta...
 
Kauhea jännitys ekasta ultrasta. Maanantaihin pitäs ootella... Pelottaa!

Älä muuta sano, minun pitää tiistaihin odotella. Pettymys on kyllä suuri jos kaikki ei olekaan kunnossa. Tiedä miten siitä noustaan, kun tulevalla viikolla olisi vielä niin paljon kaikenlaista menoa.
 
Älä muuta sano, minun pitää tiistaihin odotella. Pettymys on kyllä suuri jos kaikki ei olekaan kunnossa. Tiedä miten siitä noustaan, kun tulevalla viikolla olisi vielä niin paljon kaikenlaista menoa.
Joko sulla on nt/np vai varhaisultra? Meen vasta varhaiseen niin senkään jälkeen vielä saa henkäistä kuin vähäsen.
 
Joko sulla on nt/np vai varhaisultra? Meen vasta varhaiseen niin senkään jälkeen vielä saa henkäistä kuin vähäsen.
Minulla on varhaisultra, menkoista laskettuna tiistaina olisi viikot 7+3. Eli sama juttu minulla.
 
Takaisin
Top