Neuvola, ultrat ym.

Meillä mies tulee mielellään mukaan kaikkiin käynteihin liittyen raskauteen. Neuvolakäynteihin jos vaan töiltään pääsee ja ultrakäyntejä varten on ottanutasiakseen olla pois töistä. Tämä sopii minulle erittäin hyvin, itseltä jos jokin asia menee ohi käynnillä tai muuta niin mies on muistanut. Muutoinkin mielestäni miehen paikka on siellä mukanani ja olen erittäin iloinen, kun hän itsekin osallistuu ihan omasta tahdostaan. Tuntuisi todella pahalta jos miestäni ei kiinnostaisi olla läsnä näissä. Meillä näin :)
 
Jipii, viikkotesti näytti tänään ihan oikeaa, joten eiköhän tässä olla ihan tukevasti raskaana. Nuo hcg-arvot kun voi vaihdella aika paljonkin eri raskauksien ja eri ihmisten välillä.

Meillä mies osallistuu kaikkiin ultriin, mutta ei ehdi mukaan neuvoloihin. Mulle se sopii, koska neuvoloissa yleensä mitään ihmeellistä olekaan, paitsi sen ihanan jumputuksen kuuntelu :)
 
Meillä mies kovsti haluaisi tulla mukaan kaikkiin neuvoloihin, mutt atöiden takia ei pääse. Ultrat on eriasia. Niihin hän tulee. On töissä jo sen vuoksi kertonut meidän tilanteen. (Tosin työkavereita on hänen veli ja isä niin...)
Meillä ainakin on pari sellaiseta neuvolakäyntiä, joihin toivotaan puolison osallistuvan myös. Eikö muualla ole näin? Niihin käynteihin mieheni järjesti aikaa esikoista odottaessani ja varmasti nytkin niihin tulee. Meillä saa onneksi melko joustavasti ajat neuvolaan niin ei tarvitse minunkaan niin paljon olla pois töistä.
 
Vavavoom, noin mie itsekin mietin että onhan miehellä eli vauvan isällä myös osuutta asiaan ja oikeus olla mukana. Mutta kun oon semmonen "mie itte, yksin, ei tartte auttaa" ja tosiaan yksin käyny läpi aiemmat raskaudet jne... Niin ihan hassua että toinen on nyt innoissaan ja kiinnostunut. Tuskin mies nyt joka käynnille meilläkään pääsee töiltään. Johan siinä ekalla käynnillä kuulee ja näkee mitä ne käynnit on.
Ja näkeepähän neuvolan th että nyt en oo millään tapaa tässä yksin :)
 
Meillä mies haluaisi myös kovasti osallistua kaikkeen, mutta töiden takia ei pääse aina mukaan. Minä sanoin hänellle, että voin mennä aivan hyvin ensimmäiseen neuvolaan yksinkin. Mies kun on töissä eri kunnassa kuin neuvola, joten aika haastavaa järjestää töistä vapaata, varsinkin kun vielä ei haluta kertoa raskaudesta.. Onneksi itsellä joustava työaika :) Ultriin tulee kyllä mukaan ja varmaan myös joihinkin neuvoloihin. Ensimmäinen neuvola viikon päästä perjantaina ja ultra siitä seuraavana keskiviikkona viikolla 8+ (Meillä alkuraskauden kuuluu kunnan palveluihin :) ) Jännää!
 
Muokattu viimeksi:
Mä en ole vielä soittanut neuvolaan :eek: Täytyy huomenna soittaa. Toki ei niin kiirettä, kun viikkojakin vasta niin vähän.

Oletteko miettineet, haluatteko nt-ultraan ?
Me ollaan aina oltu ja niin ajattelin nytkin, että sinne mennään.

Edellisissä raskauksia olen myös käynyt yksityisellä varhaisultrassa, mutta nyt on jotenkin ihanan luottavainen mieli kuitenkin, että ajattelin ettei nyt mennä. :alien
 
Meillä esikoinen tulossa, ja mies tulee mukaan alustavasti ainakin ekalle käynnille ja ultriin, katsotaan sitten miltä tuntuu mahdolliset tulevat käynnit. Minusta ihanaa että mies haluaa tulla mukaan. Saadaan kokea kaikki yhdessä ja ehkä miehellekkin alkaa tulla tämä asia todellisemmaksi. :)
 
nt-ultraan mennään. :) Haluan nähdä, että kaikki on hyvin. Avokki tulee mukaan tietysti, jos vain pääsee. On se kuitenkin silleen kiva kokemus nähdä, että siellä on jotain. Ja hyvä myös, että on tukena, jos jotain olisikin pielessä.

Neuvolaan en todellakaan uskaltaisi mennä yksin. :grin En edes "normaalitilassa" kestä arvostelua valinnoistani. Pakko olla tukea, että kestää. (Viittaan siihen että nyt sektiosta alle vuosi. Varmasti tulee sanomista.)
 
Tuolla jossain aiemmin kirjoitin, että yritän malttaa tuonne rv 12 olevaan ultraan, mutta enpäs sitten malttanut. Varasin huomiselle varhaisultran yksityiselle ja vähän kyllä jännittää. Huomenna siis rv 7+2. Toivottavasti jo jotain näkyisi. Ensimmäinen kun on kyseessä ja raskausoireita ei pahemmin ole niin pakko saada mielenrauha.. edes hetkeksi. Saas nähdä kuinka käy.

Itse toivon kyllä, että mies pääsee mukaan neuvoloihin ja ultriin niin paljon kuin mahdollista. Tuntuisi oudolta jos ei tämä yhteinen projekti myös kaikkineen yritettäisi kokea yhdessä. Töiden takia ei tietenkään aina pääse, mutta niin paljon kuin vain pystyy.

Nyt vaan kynsiä pureksien odottamaan huomista... :wink
 
Mä en muuten ole edes ajatellut ettei mentäis nt- ultraan. Eli siis menossa ollaan kaikkiin mahdollisiin. :)
 
kyllä minäkin kaikkiin ultriin aion mennä, yksityiselle ei vaan oo varaa lähteä varhaisultraan:meh::)
 
Meille on kanssa ihan itsestäänselvyys, että nt-ultraan mennään. Me pääsemme myös ar-ultraan kunnalliselle kun ollut hankaluutta edellisessä raskaudessa. Kävimme molemmista aikaisemmista raskauksista ar-ultrassa yksityisellä. Se on kyllä melko hintavaa ja tuli todettua, että ei se täyttä mielenrauhaa takaa kumminkaan. Kaikki näytti viimeksi silloin hyvältä (alkio oli oikeassa paikassa ja vastasi viikkojaan), mutta nt-ultrassa näkyi massiivinen turvotus. Nyt siis pääsemme ar-ultraan, että nähdään siellä olevan joku ja se joku on oikeassa paikassa ja viikot varmistetaan, että pääsen verikokeisiin yms. ajallaan.
 
Meillä mun mies tulee kaikkeen mukaan, ihan omasta tahdosta. Ei se riemusta hypi mut kai se ajattelee että kuuluu asiaan Kellekkään ei olla kerrottu mutta onneks on sellaset työpaikat jotka luottaa työntekijään eikä kysele sen kummemmin jos kyseessä yksityinen tärkeä meno Kertokaa tyhmälle mikä on nt ultra? Meillä oli eka neuvola jo ja kutsua siihen ekaan kunnalliseen ultraan odotellaan. Ei ole varaa yksityisellä ultrata vaikka haluttais. Näytti olevan hinnat hki akselilla 200 € pintaan! Nyt rv 8+3.
 
Nt-ultra on se eka ultra ja siellä mitataan se sikiön niskan turvotus ja sitä sitten verrataan verikokeen tuloksiin ja saadaan riski kehityshäiriöille. Näihin seulontaultriin ei ole pakko osallistua. Silloin pääsee kyllä ultraan, mutta sitä niskan turvotusta ei mitata eikä sitä ennen tarvitse käydä verikokeessa.
 
Olen lukenut viestejänne nyt muutaman viikon. Niin paljon on pelottanut, että tuleeko tästä mitään, etten ole uskaltanut avata suutani. Takana ivf (keräys kesäkuussa ja pas viime kuussa). Tänään kävin miehen kanssa ultrassa ja totta se on: Siellä masussa asuu oikeasti joku tyyppi! Ja sillä on syke ja kaikki. :wideyed: Olinhan mie jo laskeskellut että näin pitäisi olla, mutta vaikea on ollut uskoa. Käynnissä siis rv 6+5. Pikkusen taisin itkua tuhertaa ja tuhisin että sehän on ihan oikeessa paikassa. Leku ihmetteli et missä sen sitten ois pitäny olla. Mihin mie et olin varma et saletisti jossain munanjohtimissa. Nyt olen päättänyt, että tähän pitää vaan uskoa. :love7
 
Täällä eka neuvola 1,5 viikon päästä keskiviikkona, silloin rv8+4. Neuvolan täti käski jo ens viikolla soittaa synnytyssairaalaan ultran ajanvaraukseen eli ennenku mitään muuta virallista käyntiä tästä raskaudesta on edes missään?! Tuntuu hullulta "häiritä" ensin sairaalaa kun loppupeleissä ei voi edes tietää asuuko tuolla mahassa ketää o_O
 
Täällä puhutaan nt- ja np-ultrasta..mikä ero? Mistä lyhenne tulee? *äimänä*
 
Täällä puhutaan nt- ja np-ultrasta..mikä ero? Mistä lyhenne tulee? *äimänä*
 
Ne on sama asia eli se ultra, jossa mitataan sikiön niskapoimun turvotusta.
Np = niskapoimu
Nt= niskan turvotus
 
Takaisin
Top