Odette
Piirimestaruustason postaaja
Kätilö oli TOSI kiva! Vaikka oli myöhässä ja vaikka meilläkin kesti, niin oli tosi rauhallinen ja kyseli, että olisko meillä vielä kysyttävää tai jotain muuta mielessä. Päätin sit kysellä kaiken mitä mieleen tuli, ja sit kun lähdettiin, niin toivotteli vain hyvää vointia ja että yrittäisin nyt vähän muistaa nauttiakin tästä. :D Puhuttiin siis siitä, miten ihmeellistä on jotenkin se, että kahdesta solusta voi tulla ihminen ja et miten se vauva on jo tässä vaiheessa niin valmiin näköinen. Sit kyselin siitäkin, että paljonko tän ikäiset nukkuu (siis että voisko se, ettei tunne liikkeitä, johtua paljosta nukkumisesta), niin sanoi, että ei sitä pysty sanomaan, että esim. kun ultratessa vauva välillä liikkuu ja pysähtyy, niin ei pysty yhtään sanomaan, että nukahtiko se vai kerääkö vain voimia, kun ei se uni oo mitenkään tietoista tossa vaiheessa vielä. Et jäi kyllä tosi hyvä mieli, kun oli jotenkin niin empaattinen ja vastaili rauhallisesti kaikkiin kysymyksiin. Sanoi, et sillä itsellä on kans kolme tytärtä.
Ja hauskaa, jos sulla on sellanen olo, että tää on tyttö. En oikein tiedä miks mulla oli poikaolo, mutta nyt kun katson noita kuvia, niin musta pää näyttää ihan tytön päältä. :D Sit sekin oli hauska, et nyt kun vertasin näitä ultrakuvia niihin ekoihin, ne ekat näyttää ihan superrakeisilta ja epäselviltä, vaikka musta niistä silloin näki vaikka mitä. Et nyt aloin miettiä, et pitäisköhän mennä 4D-ultraan vielä myöhemmin, et sais VIELÄ selvempiä kuvia, et sit näistä rakennekuvista ei varmaan näytä saavan selville yhtään mitään. Mut joo, oli hauskaa, kun se lähti kiipeämään kohdun seinää pitkin ja heitti takaperinvoltin.
Ai niin, kysyin sitäkin, että voiko jotain päätellä siitä (muistan, et täällä jossain ketjussa oli puhetta asiasta), että jos on kohdussa vilkas, onko syntymän jälkeen rauhallinen ja päinvastoin. Sanoi, että ei sitä oo tutkittu, mutta itse asiassa monilla on ollut sellanen havainto. Et nähtäväksi jää.
Ja hauskaa, jos sulla on sellanen olo, että tää on tyttö. En oikein tiedä miks mulla oli poikaolo, mutta nyt kun katson noita kuvia, niin musta pää näyttää ihan tytön päältä. :D Sit sekin oli hauska, et nyt kun vertasin näitä ultrakuvia niihin ekoihin, ne ekat näyttää ihan superrakeisilta ja epäselviltä, vaikka musta niistä silloin näki vaikka mitä. Et nyt aloin miettiä, et pitäisköhän mennä 4D-ultraan vielä myöhemmin, et sais VIELÄ selvempiä kuvia, et sit näistä rakennekuvista ei varmaan näytä saavan selville yhtään mitään. Mut joo, oli hauskaa, kun se lähti kiipeämään kohdun seinää pitkin ja heitti takaperinvoltin.
Ai niin, kysyin sitäkin, että voiko jotain päätellä siitä (muistan, et täällä jossain ketjussa oli puhetta asiasta), että jos on kohdussa vilkas, onko syntymän jälkeen rauhallinen ja päinvastoin. Sanoi, että ei sitä oo tutkittu, mutta itse asiassa monilla on ollut sellanen havainto. Et nähtäväksi jää.