Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoinvointi vaan jatkuu ja tästä on vissiin tullu jo joku kauhee kierre.. sen takia jouduin taas tänään lääkäriin.. No hyvä puoli oli se, että näin vauvan.. Ja sillä tuntu menevän tosi hyvin ja oli vauhti päällä! :) huomenna ru.. Jänskättää!!!
Ru:n takia siis tykkään en pahoinvoinnin... :)
 
Kela neuvola tääläkin takana ja aivan samoin kuin Stiffie tuossa kirjoittikin kaikki kunnossa, paitsi paino oli noussut sellaisiin lukemiin mitä en olisi halunnut nähdä..
 
Täälläkin kelaneuvola takana. Hakemukset naputeltu ja varailtiin aika sok.rasitukseen..plääh. Painosta. No joo-o. Ite kauhistelen mutta neuvolatäti ei edelleenkään:D siis nyt tullu yhteensä kiloja 15, tittiritii! -.-
 
Mulla olis seuraava neuvola ens tiistaina. Kelan laput kai minunki täytyy jo saada mutta Meillä käydään läpi parisuhdeasioita, tosin ei hajuakaan missä ne täytettävät kyselyt on ja meen muutenki yksin. Me ei nähdä tarpeelliseks käydä neuvoloissa kahdestaan. En ylipäänsä pidä koko neuvolakäynneistä. Pelkkää höpöhöpöä. Jos jotain häikkää on niin hoito ja apu tulee ihan muualta. Pelkkää asioiden taivastelua neuvolassa, ei uppoa mulle..
 
Mullakin tullu kaiken kaikkiaan se 15kg, mut neuvolan täti on pitänyt suun supussa... Muutama kilo on myös turvotuksia, mutta silti... HuhHuh. On siinä sitten tiputtaminen raskauden jälkeen. :confused:
 
Stiffie, paljon sulla oli nyt viikkoja? Mulla oli tän aamun lukeman mukaan tullu painoo lisää 12kg ja rv 21+3.. En tiedä pitääkö toi paino nyt täysin paikkaansa, kun oon käyny joka vk eri vaa'alla ja omalle pääsen vasta ensi perjantaina..
 
Ru takana ja eipä hirveästi muuta käteen jäänyt kuin että isot rakenteet oli ok ja vauva on vilkas! Näkyvyys oli huono ja vauva liikkui koko ajan anturin alta pois, joten saatiin uusi aika parin viikon päähän.. Jalkansa piti niin tiukasti yhessä, että ei edes pientä arvausta sukupuolesta! Lääkäri määräsi näitten kaikkien muitten oireiden takia kilpirauhaskokeeseen.. Toisaalta toivon, et jotain edes löytyisi ja saisin avun tähän ainaiseen kauheaan oloon! :)
 
han_sunen, onkohan Päksissä tehty päätös, että sukupuolta ei enää sanota. :D
 
han_sunen, onkohan Päksissä tehty päätös, että sukupuolta ei enää sanota. :D

Ei ole.. Tää ainakin sano ihan et kokeillaas vielä tähystää jos suostuis kääntymään! Ja sit lisäs, et toivotaan että ens kerralla olis sopivassa asennossa! :)
 
Joo, ei varmaan oikeasti olekaan, mutta ku mekään ei saatu tällä viikolla tietää. ;)
 
Mä just päätin että jään varhennetulle äippälomalle. Ruvennut niin stressaan tuo työ ku aina sunnuntai iltana tulee seuraavan viikon työvuorot ja nekään ei koskaan pidä paikkaansa. Ja sit ku lapsia hoidan työkseni niin selkä ja lonkka ei meinaa enää kestää... nyt on hyvä mieli ☺
 
Stiffie, paljon sulla oli nyt viikkoja? Mulla oli tän aamun lukeman mukaan tullu painoo lisää 12kg ja rv 21+3.. En tiedä pitääkö toi paino nyt täysin paikkaansa, kun oon käyny joka vk eri vaa'alla ja omalle pääsen vasta ensi perjantaina..

Mulla on nyt 24+0... :grin
 
Odette: miltä se oma pieni näytti? :)

Kiitos kysymästä! Onneksi hyvältä (mitä siitä nyt näki), en vaan päässyt päivittämään heti aamusta, kun olin unohtanut tunnarit. :rolleyes:
Ajat olivat myöhässä (ehdin ravata vessassa kaks kertaa, kun yhtäkkiä rakko tuntui täyttyvän ennätysvauhdilla) ja vielä enemmän meidän jälkeen, koska tyyppi oli niin huonossa asennossa ultraukseen nähden, ettei kätilö meinannut saada esim. päästä oikeaa rakennekuvaa, että olisi saanut täsmämitat. Eli meni tosi paljon aikaa. Noin muuten näytti kuulemma hyvältä ts. kaikki rakenteet kuten pitää ja koko vastasi viikkoja ts. tänään tais olla 20+3, mutta kone näytti 20+1 eli sanoi, että kelpaa hänelle. :) Paino tais olla 337g tai 334g ja kuulemma sekin ok. Totes sitten vain lopuksi, että jos ei mitään ihmeitä tuu, niin seuraavaksi tuun sitten synnyttämään. :eek::nailbiting:

Kysyin pitääkö huolestua, kun vatsa ei ole juurikaan kasvanut ja totesi, että ei. Että ensisynnyttäjällä tosi tavallista, erityisesti jos vatsalihakset suht hyvät. Samoin kysyin (liittyen tuohon 4D-ultra vs. rakenneultra -keskusteluun), että mitä rakenteita tässä voi jäädä missaamatta, siis mahd. ongelmia, mitä voisi nähdä 4D:ssa. Sanoi, että lähinnä ehkä jos aivoihin tulee kehityksen edetessä jotain häikkää tai sitten sydämessä on joku pienenpieni reikä, joka näkyy myöhemmillä viikoilla, mutta ei vielä tässä näy, mutta muuten kaiken ns olennaisen pitäisi näkyä rakenneultrassakin.

Kysyi halutaanko tietää kumpi vauva ehkä on ja haluttiin. Vaikka on poikaolo ollut, nyt näytti siltä, että tyttö olis tulossa. Sanoi kyllä, että varmasti tietää vasta syntymän jälkeen, että ainakin 5% varaus jätetään "ujolle pojalle", mutta että näiden kuvien perusteella näytti siltä, että olisi tyttö. Mies oli katsonut samaa ruudulta, mutta mä en olis osannut katsoa ilman, että kätilö näytti, että missä on mitä. Monia muita osia kyllä bongasin ja katsottiin sydäntä monesta kulmasta, samoin aivoja.

Mutta tuli kyllä paljon konkreettisemmaksi tämä raskaus, kun vauvahan on jo 20cm ja tosiaan nyt huomasi, että vaikka siellä teki kuperkeikkaa, nyrkkeili, potki ym, niin en tuntenut mitään niitä liikkeitä, vaikka ultrassa näin. Eli ei tosiaankaan tarkoita, ettei liiku, vaikkei mitään tunnu. :dance018Että ehkä tässä nyt vähitellen uskaltaa vähän alkaa odottaa, joskaan en kovin paljoa välttämättä uskalla luottaa tuohon sukupuoliveikkaukseen - aika paljon ilmeisesti varmoista(kin) tytöistä onkin paljastunut poikia. :cool:
 
Voi ihanaa Odette! Onnea hurjasti terveestä pienestä tyttölupauksesta! Minusta kyllä tuntuu, että teille ON tulossa tyttö, vaikkei oikeasti tunnetakaan. Sinun raskaus muistuttaa vaan niin kovasti minun ensimmäistä, joka siis oli tyttö! :)

Olet kyllä (varsinkin ensi synnyttäjäksi) varsinainen pakkaus, kun muistit tuosta 4D hommastakin kysyä. Noi ultrat on usein niin jännittäviä/tunteikkaita hetkiä, että minulla edelleenkin unohtuu kysyä ylimääräiset, jos vaan kaikki on kunnossa. "Kiitos tämä riittää!" :D

Mahanpohjasta muuten otti, kun vielä loppuun olit kirjoittanut kätilön sanat "seuraavan kerran menet sinne synnyttämään". Voi, että tuo konkretisoi itselläkin kaiken! Ei tässä ole enää hirveästi aikaa. Jeeeee! :)
 
Takaisin
Top