Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli tänään ru ja kaikki näytti siellä oikein hyvältä ja vastasi suurinpiirtein viikkojakin :) Tyttöä lupailtiin <3 Painoarvio oli tällä hetkellä 304g ja kovasti tyttö siellä pyöri menemään. Totesin siinä sitten, että onneksi en tunne ihan kaikkia liikkeitä, jos noin kovin pyörii koko ajan :smiley-bounce005
Aaah, nyt voi oikeesti jo vähän hengähtää ja alkaa miettimään kaikkia järjestelyjä. Eli siis kaikkia hankintoja, vakuutuksen ottamista ja sit noita Kela-juttuja :)

Mä täytyin just pari päivää sit 32v.
 
Meillä oli nyt sitten se "kelaneuvola". Hemoglobiini oli (taas) laskenut (108) joten pitää alkaa syödä kahta rautatablettia per päivä. :D Voi kuinka mukavaa, eihän mulla olekaan kuin 5 muutakin pilleriä otettavana päiville. Taitaa olla vähän vaativa ja ahne vauva. :wink Paino ei vieläkään ole muuttunut yhtään, hyvä hyvä. :)

Ja kun nyt tuli puhetta niin 23 vuotias olen. :rolleyes: (Olenhan? Olen. Joo. Ei sitä oikein ole tullut laskeneeksi kun 18 tuli täyteen. :hilarious: )
 
^Mitataanko teillä ihan automaattisesti Hb neuvolassa vai oletko jossain erityisseurannassa? Meillä ei siis mitata.
 
Meillä kai mitataan aina välillä. Tai sitten oon tietämättäni erikoisseurannassa. :grin Jota en sikäli ihmettelisi kun ekan ultran aikaisissa verikokeissa oli vähän kaikki vitamiini yms. tasot romahtaneet aika rajusti siitä mitä ne olivat aiemmin ennen raskautta. Outoa kyllä jos ei mitata. Sehän yleensä laskee jossain vaiheessa kuitenkin. :confused:
 
Mä oon 25, toinen tyttö tulossa. Mä haluan kaikki lapset mitä tulee niin ennen kun täytän 30v. Eli jos kolmas halutaan niin reilu 4vuotta aikaa se tehtailla :p Ja siis ei mulla muuten kenenkään ikään mitään sanomista, mun mies vaan on reilusti itseäni vanhempi enkä halua että hänkään mikään hirmu vanha olis :wacky:
 
Täälläkin oli "kelaneuvola" tänään. Eipä siellä oikeestaan muita kelajuttuja tullut kun se raskaustodistus saatiin ja sit joku kela-esite. Muuten normijutut ja voimavaramittarin asioista keskustelua. Hb oli laskenu lokakuun lopussa mitatusta (127) nyt 116 joten terkka suositteli lisärautaa minullekin. Itseltäni ei oo ihan joka kerralla mitattu hb:ta mut jos haluaa sitä seurattavan joka kerta niin kyllä ne sen mittaa ainakin täällä meillä. Sykkeet oli oikein hyvät ja vahvat (147) ja sf-mittakin otettiin ensimmäisen kerran. Siitä ei kyllä sanonu mitään että onko millä käyrillä mut jotain päälle 20 se oli. Onko keltään muulta jo mitattu sf?? Painoa on tullut maltillisesti rv. 23 mennessä nyt 1,5 kg ja lähtötilanteen painoindeksi oli siis vajaa 23. Ilmeisesti ihan riittävästi kuitenkin paino noussu vaikkei ookkaan tuon enempää :)
 
Meillä kai mitataan aina välillä. Tai sitten oon tietämättäni erikoisseurannassa. :grin Jota en sikäli ihmettelisi kun ekan ultran aikaisissa verikokeissa oli vähän kaikki vitamiini yms. tasot romahtaneet aika rajusti siitä mitä ne olivat aiemmin ennen raskautta. Outoa kyllä jos ei mitata. Sehän yleensä laskee jossain vaiheessa kuitenkin. :confused:

Siis onko teillä mitattu jotain vitamiinitasojakin? :eek: Joo, meillä ei kyllä Hbta mitata, terkka kysyi viimeksi multa, että olenko ollut väsynyt tmv ja sanoin, että en. Totesi, että en näytä mitenkään huonolta, että arvelenko, että Hb olisi laskenut. Totesin, että ei varmaan oo, eikä puhunut mistään mittauksesta mitään. :grin En oo ollut kuin yksissä verikokeissa, niissä veriseulakokeissa, ei meillä muita kai edes oteta (?).
 
Lisärautaa piti ruveta popsimaan minullakin (hb 118 joulukuussa ja nyt tammikuussa 119) Ei auttanut vaikka yritin ruokavaliolla korjata tilannetta tuon kuukauden aikana, mutta sen verran oli hyötyä ettei laskenu ainakaan lisää.
Paino on ensin laskenut ja sitten hiukan noussut, mutta nousu onneksi maltillista, vaikka jouluna tuli herkuteltua paheellisesti suklaalla.
Olen erityisäitiysrahalla ollu jo jonkin aikaa ja tulot on toki pienentyneet aika lailla, mutta menothan on sopeutettava tulojen mukaan niin eiköhän sitä pärjää...
Neuvolassa on kuunneltu sydänääniä pari kertaa, kerran on lääkäri kohdunsuuta tutkinu ja papakin taiettiin silloin ottaa, on normi pissanäytteistä tutkittavat jutut, hb mitattu useastikkin jne. Olen ollu ihan tyytyväinen paikallisen neuvolan toimintaan. Sama terveydenhoitaja on ollu kokoajan ja on todella mukava nainen.
Sf-mittaa ei ainakaan multa ole missään vielä otettu. Lienee joskus myöhemmin.. Nyt rv 20+0.
 
Takaisin
Top