Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips. Meillä oli maanantaina rakenneultra ja tyttöhän sieltä olisi tulossa. Vaikka toivoin kyllä poikaa ko olen perheen ainut tyttö ja pojat on saanu tyttöjä ja mun miehellä on kaksi tyttöä :D no mutta ensi kerralla sitten ;) Nyt tuntuu, että tämä raskaus jotenkin varmistu ko sai tietää sukupuolen ja nyt osaa jo hieman innolla odotellakin pienokaista:)
Pienokaisen paino ei ihan vastannut viikkoja eli rv21 ja painoa pienellä oli 351g.
 
Täällä vielä kolmisen viikkoo rakenneultraan. Huoltakin herää, kun vatsa näkyy ja monet tietää, entä jos kaikki ei ookkaan hyvin.
 
Tyttö lupaus tuli täällä ultrassa, niin kun mä jo vähän aavistelinkin ja kaikki oli vauvalla hyvin. <3 Loppiaisen jälkeen olis sitten se kela neuvola, edellisestä terkka käynnistä onkin jo ikuisuus, niin nyt on mukava mennä katsastamaan tilanne sinnekkin.
 
Mää jouvuin eilen käymään ylimääräisen reissun neuvolassa ultrauttamasa ja sydämmen äänet kuunteluttamasa ko tölväsin potkurilla meleko hyvästi, että maha oli tosi kippee sen jälkeen :/ Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin ja neuvolatäti neuvo jättämään potkuroinnit ensi talveen. Sitäko pitäs opetella ottamaas iisimmin va ko ei ossaa.
 
Huolta ru:sta. Meen sinne raskauden ollessa 21+3, onkohan se liian myöhään? Aattelin sen kannalta, jos on jotain vialla. Koskas muilla on?
 
Huolta ru:sta. Meen sinne raskauden ollessa 21+3, onkohan se liian myöhään? Aattelin sen kannalta, jos on jotain vialla. Koskas muilla on?

Mulla oli ru keskiviikkona rv 20+4. Eikös se aika ole rv 18-22 välillä, koska raskaus voidaan keskeyttää rv 24 mennessä jos jotain olisi pahasti vialla.
 
Mulla on myös vasta 21+0 eli kiire tulee esim jos pitääkin varmistaa jotain lapsivesipunktiolla. Mulla nt-ultra ja verikokeet oli ok joten en päässyt/joutunut punktioon vaikka ikää on yli 40v. Sen takia ru vähän hirvittää että jos kaikki ei siltikään ole ok. En ole paljon uskaltanu raskaudesta nauttia enkä ostaa mitään tavaroita jne...
 
RV 21+ on hyvä aika rakenneultralle! Pienen kehitys on niin vauhdikasta, että ennen 20 viikkoa saattaa tulla turhia hälytyksiä. Vauvan rakenteet ehtii kehittyä neljässä (18-22) viikossa ihan hirveästi! Meillä viime raskaudessa ru oli 19+4, jolloin sydämessä näkyi joku valkoinen kalkki täplä. Sitä täplää ei enää 21 viikolla ollut. Turha huoli oli. Sama oli ystäväni vauvalla, jolla oli RV 18 useita rakkuloita aivoissa, mutta Rv 22 ei enää mitään.. Minusta on parempi käydä lähempänä rv22 kuin rv18.

Ilmeisesti monia pelottaa rakenneultran olevan liian myöhään... Eräälle toiselle ystävälleni kävi just niin hirveästi, kun vaan voi kuvitella. Rakenneultrassa rv21+1 oli niin pahoja poikkeavuuksia, että pikaisten kromosomi testien jälkeen raskaus keskeytettiin viikolla 24. Hirveää!! Hyvin ehti vielä keskeytyksen! Kaikille paniikin saaneille lisäyksenä, että jo nt-ultrassa oli turvotusta, mutta lisätutkimukset oli puhtaita (ei oltu tutkittu ilmeisesti niitä harvinaisimpia kromosomi poikkeavuuksia). Siksi heillä narahti vasta rakenneultrassa. Ei siis hätää kenelläkään palstalaisella. :) mulle on tolkutettu lääkäreissä, että kyllä siellä NT:ssä näkyy jo jotain poikkeavaa, jos ihan keskeytykseen pitäisi vielä rv24 mennä!
 
Muokattu viimeksi:
Mäki aluks voivottelin ku mulla jäi ru 21+6, kun aluksi piti olla 20+6. Nyt kuitenki ihan tyytyväinen, ku aattelin kans et ehtii sit kehittyy viikos viel enemmän. :)

Noi ru:n jälkeen tehtävät keskeytykset on niin hirveitä!! Kuulin kans just ennen joulua, et miehen sukulainen oli (40v) pitkän yrittämisen jälkeen raskautunut ja odotti ekaa lasta. Ru:ssa kuitenkin pahasti vammainen, eikä olisi selvinnyt hengissä joten keskeytettiin. Oli ollut kuulema (en ihmettele, olis kelle vaan...) kova paikka etenkin äidille. Eivät enää yritä uudestaan. :(
 
Mua jännittää kans ru joka on 22+2. Toivon todella että kaikki on hyvin!! Maanantai aamuna se sit selviää.... En ees uskalla ajatella kuinka kehittyny tuo pikku potkupalloilija tuol masus jo on.
 
Mua jännittää ru aika paljon. En viel tunne mitään ja aika vähän on mahaa( näyttää vaan siltä että on tullu pari extra kiloo) ru on rv20+4. Viel viikko pitäis jaksaa odottaa.
 
Mulla ru on 21+0 ja melkein kaksi viikkoa pitää vielä odottaa. Kun varasin aikaa ru:hun niin kätilö oli sitä mieltä, että ei kannata sinne mennä ennen tuota 21+ viikoa vaan se on hänen näkemyksensä mukaan paras aika tehdä se.
 
Meillä on ru viikon päästä, silloin 20+1. Liikkeitä en tunne vielä ja vähän jännittää. Doplerilla kotona kuitenkin äänet kuuluu hyvin. Aiotaan kysyä kumpi tulee ja sekin jännittää
 
Meillä ru ylihuomenna rv 20. Mä en kyl osaa oikeen hermoilla mitään etukäteen, toki ei mulla mielestäni oo mitään syytäkään miettiä et mitä jos.. Kaikki on tähän mennes menny hyvin ja mun mielestä normaalisti. Toki ootan ekaa lasta ja vertailukohtaa ei sinänsä ole, ja kai sen takia oonkin jotenkin rennosti ottanut tän odotuksen. Kyllä sitä oon vähän miettiny et mitä jos ru:ssa löytyyki jotain pahaa, mut oon koittanu olla miettimättä liikaa. Se tulee mitä on tullakseen ja sitä mietitään sit jos on tarpeen. Toivottavasti ei tarvi miettiä ja mitään päätöksiä tehdä, mut onneks mun mies osaa olla sit tukena ja ajatella myös järjellä ku ite ajattelen vaan tunteilla, mikä ei aina oo järkevää :D
 
Meillä 1,5 viikon päästä ru ja silloin 21+0
Esikoisen kohdalla kävin tosiaan olikohan jotain rv 19+4/5 ja sydän ei näyttänyt olevan normaali. Niinpä uusi aika otettiin rv 21 jälkeen jolloin kaikki oli normaalia :)

Kohtahan sinnekin pääsee! :)
 
Meillä oli ru viime keskiviikkona, jolloin oli rv 20+3. Ensi torstaina (rv 21+4) käydään uudelleen kurkkaamassa että mahalaukku täyttyy normaalisti. Muuten kaikki oli hyvin ja terve tyttö on tulossa :Heartred
 
Takaisin
Top