Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Misu91, en edes ole varma tunnistaisinko harjoitussupparit :D tätä tää esikoisen odottaminen on, mitään ei tiedä mistään! Ehkä tän raskauden jälkeen on vähän viisaampi!
 
Esikoinen mullaki tulossa ja kyllä varmasti tunnistat ☺ eli sulla siis ei varmaankaan oo niitä vielä ollut ;)
 
Katoin tota neuvolan ohjetta käynneistä: nyt käytynä eka (rv 8-10), toka (rv 13-18 ) ja lääkäri (rv 13-18 ), seuraava ois ton mukaan rv 22-26. Miks hemmetissä mulle on aika rv 19+2? Ei kai mulle oo ruvettu jotain ylimääräsiä pukkimassa :(
 
Mulla oli eka neuvola rv 9+4,nt-ultra 12+0, neuvolalääkäri rv 14+6, toinen neuvola rv 18+6 ja seuraava neuvola rv 23, siinä välissä rakenneultra. Ei noi mee aina ihan ohjeen mukaan, jos ei satu oleen vapaita aikoja tms. Mä ainakin pidän neuvolakäynneistä, kävisin mielelläni useamminkin :)
 
Muokattu viimeksi:
Meillä käydään ainaki 1xkk. Alkuunsa. Kai se riippuu vähä neuvolasta. Nytki mun käynnit on 3 vko välein
 
Mulleki neuvolatäti sano ekalla käynnillä, et alkuun käydään noin kerran kuussa ja sit loppuraskautta kohti vähä harvemmin, jos kaikki on menny hyvin. Ja kai tuo on vähä paikkakunta kohtastaki, mistä on leikattu ja mistä ei...
 
Meillä kyllä käynnit tihenee loppuraskautta kohti
.eka kahen viikon välein, ja iha lopussa viiko välein
 
Suositus nla käynneistä on muuttunu sillai että loppuraskauden käyntejä on vähennetty. Ne on onneksi vaan suosituksii. Meillä ainakin luvattiin ottaa edelleen yhtä tiheästi kuin ennenkin. Ja tietty jos jotain normaalista poikkeavaa tulis niin sillon joka tapaukses käynnit tiheytyy.

Omituista kun loppuraskauden käyntejä vähennetään ku sillon lyhyessäki ajas voi tapahtuu ikäviä muutoksia :rulez.
 
Täällä ainakin ensisynnyttäjä pääsee useammin neuvolaan kuin toista lasta odottava. En tykkää, mä haluaisin käydä siellä useammin. :D
 
Kyllä täälläpäin ainakin vielä loppuraskaudesta käydään yhtä tiheään kun aiemmin. Täällä tuntuu että muutenkin seurataan raskauksia paljon tarkemmin kun muualla kun heti ekalla käynnilläki on ultrat yms.
 
Minulla on ollut vasta kerran neuvola ja lääkäri.Raskausviikkoja kasassa tasan 19 ja seuraava neuvola on tammikuussa.
 
Kävin tänään neuvolalääkärissä. Teki perus sisätutkimuksen ja kuunteli sydämen äänet. Th otti lääkäriä ennen hb:n ja painon ja verenpaineen ja tarkasti pissan. Kaikki oli oikein hyvin. :)
Meillä päin on kanssa neuvolakäyntejä enemmän ensisynnyttäjille kuin uudelleen synnyttäjille. Minua ei oikeastaan se haittaa kun kaikki on niin tuoreessa muistissa esikoisen jäljiltä. Seuraava käynti minulla on tammikuun lopulla. Nyt on rv 16+4.
 
Olen uudelleen synnyttäjä ja siis olen käynyt rv 8+6 (ensimmäinen neuvola), 10+0 (lääkäri (ultra)+neuvola), 13+0 nt-ultra, 15+3 neuvola.
Seuraavat on 19+0 neuvolaan ja 21+0 rakenneultraan.

Meillä ainakin edellisen kohdalla käynnit tiheni loppus kohden. Lopulta käytiin 1x/vko ja neuvolan täti ahdistui kun en lähtenyt synnyttämään vaikka antoi merkkejä jo rv 33 :smiley-ashamed005
 
Huomenna olisi rv 20+0 ja alkaa jänskättää jo tosi paljon huominen rakenneultra!! Mulla on vasta tammikuun ekalla viikolla toinen tapaaminen neuvolan tädin kanssa :o
Tässä välissä ollut nt-ultra ja lääkäri, joka oli marraskuun ekalla viikolla eli melkein 1,5kk ilman mitään käyntiä..... uskoakseni käynnit tihenee lippua kohti.
 
Mä en haluis käydä kertaakaan ylimääräistä, kun neuvolatäti on mun mielestä ammattitaidoton ja käynnit melko hyödyttömiä.
 
Jouduin viime viikolla kovien päänsärkyjen vuoksi päivystykseen makaamaan ja silloin verenpaineet huiteli pilvissä ja pissassa proteiinit ja leukkarit koholla.. No tietenkin heti alettiin miettii raskausmyrkytyksen mahdollisuutta, vaikka se ei olekaan todennäköinen näillä viikoilla... Jäätiin kuitenkin seuraa tilannetta kun tänä aamuna oli neuvola.. No päänsäryt on jatkunut ja verenpaineet on tullu alaspäin, mutta.. Eipä löytynyt sydänääniä!! Lääkäriajan sain vasta huomiselle ja nyt tässä koko päivän olen ollut ihan pissa sukassa et mitä on meneillään.. Mitenköhän ensi yönä tulee nukutuksi??
 
Takaisin
Top