Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep, no mä olen Rh-. Tästä seuraa neuvolan terkan mukaan se, että rv24 on ylimääränen verikoe jossa selvitetään sikiön veriryhmä. Jos sikiö on plussaa niin sitten laitetaan äipälle sellanen piikki kankkuun joka estää hylkimisreaktion. :rolleyes:

Eli siis mitään hämminkiä ei pitäisi käsittääkseni tulla kunhan asia on tiedossa.
 
Mä olen myös Rh- eli tarkkaillaan ja jossain vaiheessa otetaan se verikoe, jossa sikiön veriryhmä tarkastetaan. Mies ei tiedä omaansa, eli ei tiedetä onko + vai -. Että piikkiä mullekin, jos vauva on eri. :)
 
Huh huh.. Juuri heräsin herätyskelloon, kun pitää käydä vielä suihkussa ennen neuvolaa. Tämä väsymys on oikeasti tosi rajua..
Neuvolan jälkeen lähdetäänkin jouluostoksille piiitkäksi aikaa.. Illasta vasta kotiin...
Neuvolassa aika siis klo 10 ja sitä ennen pitäisi tosiaan suihkussa käydä, tehdä evästä, syödä itse ja auttaa esikoiselle aamupala alas. Pukeutua ja lähteä. Meiltä ajaa kuitenkin 30min sinne.
 
Sieltähän se nakki napsahti tännekin. Radi siis.
Paastoarvo oli 5,4 ja raja-arvo on 5,3 :think005

Tirriäinen muksi menemään hulluna ja tuo meidän neuvolatäti sai vain hetken kuulumaan sykettä, kun kokeili tasan keskeltä mahaa ja tirriäinen muksi menemään vasemmalla puolen.
150 näytti sykkeet ja hemppari 139.
Väläyteltiin, että väsymys saattaisi johtua kilppariarvoihin liittyen. No ei laitettu vielä kokeeseen vaan katsellaan.
Nyt 2-3 pvä/vko otan 2vko 4krt/päivä sokeriarvoja. Jos on ihan ok, niin 1krt/päivä riittää :smiley-angelic006
Nyt shoppailemaan vaatteita ja sitten reissuun koko perhe...

Edit. Katsoin videolta ja siellä ne sykkeet oli 145-161 luokkaa kokoajan :)
 
Muokattu viimeksi:
Stiffie & odette, aaa.. En tiennyt tuosta ylimääräisestä verikokeesta, tuntuu muutenkin että neuvola tädiltä jää jotain ihan oleellisiakin asioita välillä kertomatta. Mutta hyvä tietää nyt kuitenkin! :D (vaikka en olekaan mikään neulojen suurin fani)
 
Mulla on kanssa tuo Rh negat. veriryhmä. Kahdessa aikaisemmassa saanut piikin synnytysten jälkeen mut niistä aikaa 11 ja 9 vuotta. käytäntö kai nykyään se, että sikiönkin veriryhmä saadaan raskauden aikana jo selville ja tuo immunoglobuliinipistos (meniköhän oikein?:)) voidaan antaa jo raskausaikana, jos tarvis. katso SPR:n sivuilta Monsterii. Siellä hyvin selitetty.http://www.veripalvelu.fi/www/2815
 
Jep, näin mäkin ymmärsin et nykyään se voidaan tehdä jo raskauden aikana. Mulla kans Rh- ja ensimmäisen kohdalla pari vuotta sitten ei ollu ongelmaa kun hän myös Rh-. Katotaan miten tämän toisen kanssa käy. :)
 
Kiukku laantuneena lisäystä torstain kuulumisiin. Tyyppi istui (!!!) kohdun pohjalla ja vilkutteli. Näytti hassulta kun pää oli mun pään suunnassa ja peppu mun jalkojen suunnassa, en aatellu että se tollee mahtus oleen.
 
Tiistaina luvassa sokerirasituskoe iik! Ja keskiviikkona neuvolalääkäri :) sitä odotan innokkaasti.
 
Mulla sokerirasitus perjantaina. Sain ajan vasta 8.40, olis ollut kiva olla aiemmin, muttei labrassa vapaana. Huomenna meen avoimeen neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä, toiv. kaikki olis kunnossa.
 
Mulla muuten oli viime torstaina sokerirasitus. Meni hyvin ja tuloksetkin oli hyvät, eli ei ainakaan vielä radi-diagnoosia. :D Mut uus rasituskoe sit vähän isommilla viikoilla kuitenkin edessä!
 
Odette, mullakin koe 8.40. Oisin saanu ajan jo 7.30, mut en saa lasta hoitoon ennen klo 8 ja koska tuo koe nyt piti ottaa heti niin sain ajan vain 20 km päässä olevaan keskukseen eli ehdin aamuruuhkassa sinne just ja just. Oma tk ois ollu 2 min ajomatkan päässä
 
Mulla onneksi labra suht lähellä (Hgissä useita vaihtoehtoja, että voi valita keskustan tuntumastakin hyvin eri paikkoja), olis kai auennut jo klo 7, mutta aikaa varatessa tosiaan tuo aika ensimmäinen vapaa. Onneksi en ole nyt aamuisin ollut supernälkäinen, että ei tule ehkä suurta ongelmaa tuosta, kun vettä voi kuitenkin juoda, mutta pitää vaan merkitä kalenteriin muistiin paastoaika, että koska pitää viimeistään illalla syödä. Oon kyllä melko varma, että kämmää tuon jotenkin ja unohdan...
 
Ei kai vettäkään saa oikein juoda, muutakun jos joutuu ottamaan aamun lääkkeet... Mä en ainakaan uskaltanu laittaa suuhun ku hammasharjan. :)
 
Mun saamissa ohjeissa luki, että vettä saa juoda (en muista oliko määrää, esim 1 lasi tmv).
 
Ok, mä en saanu mitään ohjeita vaan neuvolan täti sano et varmaan muistat edellisestä kerrasta ettei mitään saa juoda tai syödä 10-14 tuntia ennen.
 
Takaisin
Top