Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja juuri kun pääsin valittamasta ettei Dopplerilla kuulu sydänäänet ollenkaan samanlailla kun neuvolassa niin eilen illallapa bongattu pikkuinen ja sain kuunnella sydänääniä pitkät pätkät ennekuin tyyppi päätti vaihtaa paikkaa. :cat:
 
Mulla oli lähtökohtana kuppi D. Sitten sain yhdet käyttämätt. Imetysliivit koossa E. Jäivät pian pieniksi ja oli muutenkin huonon malliset. Nyt kävin alusasuliikkeessä ja ostin tukevat, kevyellä toppauksella (koska juurikin törrönännit) koossa F! Omg... Mutta onpahan hyvän tuntuset päällä! Ei tursua eikä paina hartioita kun on aika leveät olkaimetki.
 
Öö, mitä mä nyt sekoilen.. Tuli vissii ihan väärään paikkaan tuo tissiliivikommentti :p minä ja kosketusnäyttökännykät, ei hyvä.

Edit.. ihan oikiaan tuli sittenkin.. :P
 
Muokattu viimeksi:
Joo ihan oikeeseen paikkaan tuli ☺ oon miettinyt kans jos kävis jossain kunnon liikkeessä kattomassa kerralla hyvät.

Ihana närästys joka alkuraskaudessa oli ja meni on palannut. Jee.
 
Mulla on onneksi edelleen mennyt samat liivit kuin ennen esikoista. Odotan kauhulla taas sitä kun maito nousee. Kaarituellisia liivejä en voi käyttää alkuun ollenkaan. Eivät siis liiviliikkeestä suostuneet myymään mulle isompia kun I ja niissä oli ihan liian pieni kuppi. Kaarituet on siis minulle haasteelliset kun yläruumis on lyhyt niin ne tökkiii ikävästi kainaloon. Normaalisti siis oon G- tai H-kuppia... Onneksi olen löytänyt muutamat tosi mukavat kaarituettomat imetysliivit, joilla varmaankin pärjään.
 
Tänään käyty neuvolassa kun takana oli 2 viikkoa jokapäiväistä sokerien mittailua. Terkkari oli tosi tyytyväinen ja ainoastaan yks raja-arvo oli paastoissa ja muut selvästi alle. Ruuanjälkeisissä arvoissa ei mitään häikkää joten nyt saan mittailuja vähentää 2-3 päivään viikossa. Kuunneltiin myös sydänääniä ja siellä se jumpsutti (syke 152), ihanaa :) kuuntelun aikana pikkutyyppi potkaisikin kerran mutta en kyllä tunne liikkeitä vieläkään, kai se istukka niitä vaimentaa sitten niin paljon tuossa edessä. Hyvä neuvolakäynti oli kaiken kaikkiaan :)
 
Neuvolassa käyty. Oli todella turha ja turhauttava käynti, vaikka oli sentään lääkäri paikalla. Latelin listan vaivoja joihin olisin halunnut jotain kommenttia ja apua, kukaan (terkka, lääkäri, opiskelija) ei sanonut mitään. :D Radilla iski taas, tällä kertaa heitti vähän muutkin kuin paastoarvo yli. Saan varmaan jossain kohtaa ajan Tyksiin. Loistavaa, mulla on vielä luottoa siihen että Tyksissä osaavat auttaakin mua. :rolleyes: Koitin nimittäin taas kysellä että mitähän mahdollisesti voisin itse tehdä tai mihin tutkimuksiin yms. mennä ettei mua taas leikattaisi ja sain lähinnä taas laidallisen sitä että yleensä leikataan niin kyllä mutkin leikataan ja sen sellaista. En edes jaksa kirjoittaa tähän sen tarkemmin. :hilarious: Mutta olisihan se ihan kiva keskustella asiasta edes hetki sillä oletuksella että ei leikata. :shifty: No, Tyks kutsuu! Toivottavasti siellä on asiallisempaa menoa.

Mutta hei, sydänäänet jopa kuuluivat tällä kertaa. :grin syke oli semmonen 150.
 
Lääkärineuvola käynti takana. Ihan mielenkiintoinen käynti... Noo ihan ekaksi selviteltiin kun terkkari ei ollu laittanu tietoihin mitään merkintää että raskaus on alkuun saatettu hedelmällisyys hoidoilla :rolleyes: Selvisi lääkärille kun rupesi päivittämään minun lääkelistaa, joka pitää kuulemma olla ajantasalla kun mennään synnärille.
Siltä sitten tottakai selvisi myös lääkärille, että syy hoitoihin on monirakkulaoireyhtymä ( PCOS). Kyseli sitten sokerirasituksessa käyntiä tai tuloksia. Kerroin että en oo vielä käyny kun eikös se oo vasta siellä rv 26 :eek: Lääkäri ihmetteli ettei ole laitettu jo alkuraskaudesta koska tuossa PCOS:ssa on kohonnut raskausdiabetesriski. Joten nyt heti huomenna tilaamaan aika sinne ja mahdollisimman pian kokeeseen. Ärsyttää ettei tälläistä sitten ole kerrottu tai selvitetty :mad:
Sit oli puhe selkäkivusta ja sain kiireellisen lähetteen fyssarille jonne sitten aika soitettiinkin melkein heti käynnin jälkeen ja se on huomenna. Kiireellisyyteen vaikutti seisomatyö, että jos ois mahdollista jotenkin tilannetta helpottaa.
Sit oli ihan vaan sisätutimus jossa kaikki ok ja kuunneltiin vielä sydänäänet ja masuasukki oli taas hyvin reippaalla tuulella että kesti vain hetken paikoillaan. Sen verran kuitenkin että sai todettua että äänetkin ok ❤
 
Mulla on kokoajan käytössä imetysliivit vaikka en enää tuota meidän 1vuotiasta oikeestaan imetäkkään. Mut ite oon tykänny niistä vaik niitä en oo löytänykkään missää pitsihepeneissä, mut oon tykännyt kun ne on tukevia ilman toppauksia. Itsellä on vaan Bkuppi mut toppaukset ei jotenkin sovi mulle, enkä mä niitä kyllä kaipaakaan ainakaan sit kun maito nousee ja on enimmillään.
 
Täällä sokerirasituksessa istutaan.
Litku oli pahempaa mitä muistin (tai sitten johtuu ihan siitä, että tämän raskauden kohdalla kaikki makea on liian makeaa)
Litku oli huoneenlämpöistäja irvistellen meni kyllä alas. Vasta 20min mennyt paastoarvon otosta, joten huhheijaa.. Onneksi on lankaa ja puikot mukana, niin saa vaikka ruuhkan laannuttua tehtyä pikkusukkia :love7
 
Mullakin oli eilen neuvola lääkäri ja aika nopee oli käynti kun ei terkalla tarvinnut käydä eka ollenkaan, joku uus säästö juttu tämäkin.. Noh sydänäänet löyty hetken etsimisen jälkeen <3 ja se olikin se pääasia mun mielestä tällä käynnillä :)
 
Juu niin oli viime raskaudessa täälläkin et eka terkan luo ottaan verenpaineet, kattoon paino yms. Mutta nyt on uudistunut tää systeemi et mennään vaan lääkärille joka koittaa kohdun ja kuuntelee vaan sydänäänet ja äkkiä pihalle. Terkan käyntejä on supistettu kans et neuvola kortti ei tällä kerralla kovin täyteen tuu.
 
Joo.. Mä oon siis käyny vasta kerran terkalla, kerran neuvolalääkärillä ja nt-ultrassa! Ja seuraava neuvola tarkka on vasta 15.12... Eli eipä tässä hirveästi oo tän raskauden kans tarvinnu neuvolassa ravata.. Viikkoja siis 15+3! Edes sydänääniä en oo viel kertaakaan kuullu!
 
Meillä ainakin neuvolassa sanottiin että pco on yksi iso riski tekijä raskaus diabetekselle joten oisin joutunut pelkästään sen takia rasitukseen aikaisin mutta lisänä vielä ylipaino. Raskausdiabetes diagnoosi siis tuli koska paasto arvo oli koholla mutta arvot kotona seurannassa pysyneet hyvinä.
 
No siis joo, kävin mäkin siinä sokerirasituksessa ja onneks kaikki oli hyvin, vaikka mullakin on pco.. Siitä tarkka laitto tekstiviestin! :) onneks on tuttu terkka.. Se oli mulla jo esikoisen aikaan ja on myös esikoisen terkka nyt lapsuusajalla.. :)
 
Ei täälläkään ainkaan liikaa noita neuvolakäyntejä ole. Tänään tasan rv18+0 ja yhden kerran olen käynyt neuvolassa, sitten nt-ultrassa ja lääkärillä. Esikoisen kohdalla 5v. Sitten oli useammin ja neuvolasta totesikin että käyntejä on harvennettu. Seuraavaksi rakenneultra rv 20+0 (2viikkoa!!!) ja toinen neuvolakäynti tammikuun ekalla viikolla. Sydänäänet kuulin lääkärillä, mutta nyt ei enää niin tarvekaan kun beibi liikkuu niin ahkerasti :love7
 
Takaisin
Top