Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Han_sunen, kävitkö siis Päksissä ultrassa, kun sullakin näyttää olevan synnärinä PHKS? Mietin vaan, et mulla on ens viikolla nt-ultra, et saanko mäki sitten jo tietää rakenneultra-ajan. :D

Juu, kävin päksissä! Ilmeisesti se on siellä nykyisin käytäntönä.. Esikoisesta tuli kyllä erikseen kirje kotiin, jossa ru aika, mut kivempi tää näin oli! :) ai meillä on sama synnäri.. Ties vaikka osuttais samaan aikaan.. Näistä mukuloista kun ei koskaan tiedä milloin ne päättää saapua!
:D
 
Juu, kävin päksissä! Ilmeisesti se on siellä nykyisin käytäntönä.. Esikoisesta tuli kyllä erikseen kirje kotiin, jossa ru aika, mut kivempi tää näin oli! :) ai meillä on sama synnäri.. Ties vaikka osuttais samaan aikaan.. Näistä mukuloista kun ei koskaan tiedä milloin ne päättää saapua!
:D

Joo, mä just sitä mietin, että viimeksi se aika tuli kotiin. Mut ehkä mäkin saan ens viikolla sen ajan!!! Ei jaksa odottaa. :D Mulla laskettu aika 28.5.2016, et ei kovin kauaks sun lasketusta heitä. ;)
 
Luulin laittaneeni pahoittelut Karhupennulle jo eilen, mutta viesti ei näköjään olekaan lähtenyt, hurjasti voimia ja tsemppiä Karhupentu :Heartbigred


Meillä muuten RU vasta viikolla 21+4 ja tuntuu että siihen on ikuisuus!
 
Minä olen itsekin jo ultrista sekaisin:D Mulle tehtiin eka ultra n.12 rv niin onko se enää mikään varhaisultra vai oliko se nt-ultra?Jännitin varmaan niin paljon sitä niin kaikki asiat ei jäänyt mieleen mut mitä muistan niin sikiön mittoja mittaili ja kertoi l-a:n ja sikiön määrän.En muista puhuiko se jotain niskaturvotuksesta mutta sanoi et kaikki on niinkuin pitää.Jos se oli nt-ultra niin siinä kävin mut en osallistunut muihin seulontoihin.
 
Onko teistä kukaan joutunut/joutumassa jo viikoilla 12-16 sokerirasitukseen? Itse jouduin sukurasitteen vuoksi (ylipainoa tai muita riskitekijöitä ei ole) ja kävin tiistaina tekemässä kokeen. Niinpä siinä kävi että paastoarvo oli vähän liian korkea ja tänään kävin neuvolasta hakemassa verensokerimittarin ja ohjeet kotimittausten tekemiseen. Harmittaa ihan vietävästi :( 1h ja 2h arvot olikin oikein hyvät joten siinä mielessä ei niin huoleta,kroppa ilmeisesti kuitenkin pelittää melko hyvin insuliinin tuotannon suhteen. Mutta nyt jänskättää vähän mitä noi aamun paastoarvot näyttää kotimittauksissa. Ruokavalio on kuiteski pääosin kunnossa joten siihen en kauheita muutoksia pysty edes tekemään. Ehkä sit herkut pitää vaan jättää pois. No katsotaan eka mitä ne arvot on seuraavan kahden viikon ajan. Huoh!
 
Nasuliini, minä joudun myös ar sokerirasitustestiin. Pitäisikin varailla siihen aika. Itselleni annettiin ohjeeksi viikoilla 12-16 käydä. Ei oo ylipainoa, mutta suvulta rasitetta.
Hö, no katso ensin tosiaan ne arvot pidemmältä aikaväliltä :)
 
Onko teistä kukaan joutunut/joutumassa jo viikoilla 12-16 sokerirasitukseen? Itse jouduin sukurasitteen vuoksi (ylipainoa tai muita riskitekijöitä ei ole) ja kävin tiistaina tekemässä kokeen. Niinpä siinä kävi että paastoarvo oli vähän liian korkea ja tänään kävin neuvolasta hakemassa verensokerimittarin ja ohjeet kotimittausten tekemiseen. Harmittaa ihan vietävästi :( 1h ja 2h arvot olikin oikein hyvät joten siinä mielessä ei niin huoleta,kroppa ilmeisesti kuitenkin pelittää melko hyvin insuliinin tuotannon suhteen. Mutta nyt jänskättää vähän mitä noi aamun paastoarvot näyttää kotimittauksissa. Ruokavalio on kuiteski pääosin kunnossa joten siihen en kauheita muutoksia pysty edes tekemään. Ehkä sit herkut pitää vaan jättää pois. No katsotaan eka mitä ne arvot on seuraavan kahden viikon ajan. Huoh!

Ite olin äidin raskauden aikana nousseiden sokereiden takia jo viikolla 12 mutta kaikki oli ok eikä ole tarvinnu mittailla enää :)
 
Minä nasuliini kövin tänään ja sain tulokset nähtäväksi jo ja perskule 2h arvo ylittyi
:( suoraan sanoen v*tuttaa ihan hirveesti. Sukurasitteen takia jouduin kans itsellä ei altistavia tekijöitä ollut.
Ens vkolla laaja tt h16 niin samalla sit kai saan mittarin kans. Oivoi. Ärsyttää. Oon kyllä tähän asti syönyt aikalailla mitä tahansa koska vieläki jotkut ruuat tökkii vaikka jo huomenna h16+0. Itse terkkariks valmistun tammikuussa ja tällä hetkellä neuvolassa juurikin harkassa joten nää asiat sieltä hyvinki tuttuja. Ärsyttää suunnattomasti että mun syömisiä aletaan syynäämään ja siihen pitäis itseki kiinnittää huomiota ja alkaa laskee hiilareita, se kuitenki ollu yks pikku asia mistä saanu huonojen päivien keskellä vähän hyvää mieltä. :D Äääääääää tyhmää.
 
Mitä toi h tarkotta tossa viikkojen eessä?
 
H eli rv. Raskausviikkoja siis :)

Muoks. Latinasta siis tulee (hebdomen) ja enemmän näköjään ehkä ammattipuolella käytetään tota lyhennettä. Laiska kun oon niin se välillä lipsahtaa rv:n sijaan. :D
 
Takaisin
Top