Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kohta neuvolaan, tällä kertaa mies ei pääse mukaan, höh. Tilanne 15+2 ja laskettuaika 3.5 ja rakenneultra meillä on 22.12 :) aiotaan kysyä sukupuoli, mikäli meidän ujopiimä kehtaa vilauttaa :)
 
Mä kävin niitä sydänääniä tarkastuttamassa neuvolassa. Heti kun terkka laitto dopplerin mahalle ni tasanen jumutus alko. Vauvan syke 144 ja kaikki ok. Neuvolan terkka sano et oli ehkä lääkäristä kiinni ettei sykkeitä tiistaina kuultu :)
Nyt on aika hyvä fiilis kun tietää että pienellä on kaikki hyvin.
Meillä on 17.12 rakenneultra ja mies haluaa tietää sukupuolen. Mä päätin että koska mä tunnen potkut ja muut raskausjutut ni hän saa päättää kysytäänkö sukupuoli ja hän haluaa sen tietää. Me aiotaan pyytää sukupuoli lapulle ja avataan se vasta jouluaattona, vähänniinku joululahjana :) jos siis ultraaja tälläseen suostuu.
 
Mä sain rakenneultraan ajan eilen ja se on 29.12. 19+5 on silloin viikot. Käytiin viime perjantaina nt-ultrassa ja eilen tuli kirje kotiin tuosta rakenneultrasta. Taas on jotain mitä odottaa ja jännittää! :)
 
Edellisessä raskaudessa minulla oli ru 19+5 ja jouduttiin varaamaan uusi aika, kun sydämestä ei saatu selkoa, kun viikkoja oli niin vähän. Mentiin siis rakenneultraan uudestaan 22+1.

Turhaa huolta aiheutti, niinpä toivon, että tällä kertaa viikkoja olisi ainakin se 20-21 :)

Vielä olisi 5 päivää nt-ultraan! Kiva yrittää keksiä syitä saada esikoiselle hoitajaa. Äitini saisin, mutta ei kiinnosta ottaa häntä meille tonkimaan tavaroitamme ympäri (jota tehnyt aina jos saa mahdollisuuden...)
Pitääpä muistuttaa miestä, että kyselee sitä hoitopaikkaa hänen porukoiltaan..
 
Meilläkin oli viime raskaudessa ru joskus 19+5. Muilla lapsilla 21+0 - 22+4. Turhaa huolta tuli meillekin liian aikaisen ultran takia, juurikin kehitysvaiheessa olleen sydämen takia. Nyt aion malttaa mieleni ja odottaa ainakin viikolle 21+0.
 
Seulonnan lopputulos: Terve tenava tulossa niiden mukaan :happy093
Paino oli mulla taas noussu..ups.. Yhteensä noussu jo 7kg.. Mutta eipä neuvolatäti ollu yhtään huolestuneen olonen, enempi minä siinä säikähin.
Sokerirasitus päätettiin tehä niin että se eka varhasempi jätetään välistä, koska mulla on vielä pahoinvointia niin se on ihan varma että sen paastoamisen vuoksi oksentelen testin pilalle. Eli maalaisjärjellä sovimme että teen testin vasta ens vuoden puolella.
Sydänäänet kuunneltiin ja nauhotin miehelle ne :Heartred oikein vahva syke 150 jumputti siellä :Heartred
Kyllä nyt on niiin seesteinen ja onnellinen olotila taas! :Heartbigred
 
Mulle varattiin nyt nt ultrassa aika rakenneultraan.. Viikkoja silloin kasassa 20+4... Aika sama kuin esikoisestakin.. :)
 
Mullekin tulee varmaan lähiviikkoina kutsu rakenneultraan.Kysyttiin et meinaanko osallistua kun en osallistunut nt-ultraan,sanoin et tietenkin osallistun.
 
Saako kysyä, että miksi et osallistunut nt-ultraan? Mekään ei mihinkään seulontoihin osallistuttu,mutta ultrassa käytiin silti. Niskaturvotuksesta sanoi vaan, että on niin olematon, että sitä ei kannata ees mainita. En siis käynyt veriseulassa,enkä halunnut mitään riskilukuja,mutta mittasi silti sen.
 
Han_sunen, kävitkö siis Päksissä ultrassa, kun sullakin näyttää olevan synnärinä PHKS? Mietin vaan, et mulla on ens viikolla nt-ultra, et saanko mäki sitten jo tietää rakenneultra-ajan. :D
 
Meille jo viime vkolla pieni aavistus kerrottiin kun kävin vuodon takia ultrassa. Toki vielä aika arvaus saattoi se olla mut kyllä se kätilö sieltä toisen sai näkyviin. Nyt jännätään joulukuun puoliväliin että tuleeko sama veikkaus rakenneultrasta.
Meille tieto sukupuolesta tuo odotusta todellisemmaksi ja asia realisoituu kun pystyy ajattelemaan vauvas tyttönä tai poikana. :)

Ps. Huomenna sokerirasitukseeeen yöööööök
 
Meillä oli tänään nt-ultra. Luulin että olisi ihana nähdä oma pikkuinen mutta toisin kävi. Kätilö ultrasi ja selitti samalla että onpa liikkuvainen tyyppi, tässä sydämensyke ja jalat, kädet jne ja mittasi turvotuksen. Nämä kaikki ok ja sitten sanottiin että pää näyttää jotenkin oudolta. Toinen kätilö kävi katsomassa ja sitten vielä jäätiin odottelemaan lääkäriä (ja odoteltiinkin 1,5 tuntia). Lääkärin huoneeseen päästyä saimme heti kuulla että kehityshäiriö on letaali, kalloa ei ole muodostunut lainkaan eikä vauva pysty elämään kohdun ulkopuolella. Todennäiköisesti raskaus päättyisi keskenmenoon myöhemmin, ja jos vauva kuitenkin selviäisi synnytyksestä niin kuolisi parin tunnin sisällä. Päädyimme keskeytykseen raskain mielin, nyt sain ensimmäisen tabletin ja huomenna osastolle keskeytykseen. Koska vauva on sen verran iso ei keskeytystä voi tehdä kotona.

Kamalin päivä ikinä. Tuntuu ettei itku lopu millään...
 
Voi karhunpentu! :( ei oo sanoja sun tilanteeseen, tosi surullista! Oon pahoillani siun puolesta! Voimia kovasti ♥
 
Takaisin
Top