Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ensviikon slussa olis rakenneultra. Mitäs siellä tehdään? (Ultrauksen lisäksi) ja tehdäänkö ultra alakautta vai vatsan päältä? Jännittää taas jo ihan kauheesti vaikka mini tuolla meuhkaakin päivittäin

Rakenneultra tehdään vatsan päältä. Ja noi ultrat on toki aivan ihana mahdollisuus päästä kurkistaa omaa pientä ja helpottaa hetkellisesti huolta, vaan... Voi apua, on ne vaan niin hirveitä siltikin. Saa pelätä ja jännittää aina monta päivää etukäteen. Ehkä se pelko tulee minulla ainakin siitä, kun ultria tehdään raskauden aikana yleensä vain kaksi ja nekin on siksi, että etsitään poikkeavuuksia. Jotenkin negatiiviseksi saatu kivat tapahtumat. :/
 
joo niihin seulontoihin pitää ne pissanäytteet viedä ja ottaavat samalla veret, minun mielestä jos niihin seulontoihin osallistuu niin näytteet pitää olla vietynä viimestään 11+6
 
Voi että! Joko sulla on rakenneultra! Ihanaa! Se on kyllä raskauden paras ultra! Tsemppiä vaan!! :)

Mä oon täällä aivan hermona tosin.. Tänään se nt-ultra ja oli kyllä niin levottomat unet! :D
 
Rakenneultra tehdään vatsan päältä. Ja noi ultrat on toki aivan ihana mahdollisuus päästä kurkistaa omaa pientä ja helpottaa hetkellisesti huolta, vaan... Voi apua, on ne vaan niin hirveitä siltikin. Saa pelätä ja jännittää aina monta päivää etukäteen. Ehkä se pelko tulee minulla ainakin siitä, kun ultria tehdään raskauden aikana yleensä vain kaksi ja nekin on siksi, että etsitään poikkeavuuksia. Jotenkin negatiiviseksi saatu kivat tapahtumat. :/

Tämän voisi tietysti kääntää niinkin päin, että varmistetaan kaiken olevan hyvin :) Kannattaa näissä muistaa, että vaikka toki äideistä ja isistä on ihana päästä katselemaan pikkuisen toimintaa masussa, on ultrilla nimenomaan lääketieteellinen tarkoitus. Näiden lääketieteellisten toimintojen ohessa on mukava jos ultraaja hieman "hömpöttää" sikiöstä :)

Eilisessä nt-ultrassa kysäisin ultraajalta, että voiko sydänääniä kuunnella, kyllähän se ruudulla näkyy, mutta edelliskerralla jo varhaisultrassa ultraaja soitti hetken ääniä. Tämä eilinen hoitaja taas sanoi, että ei kuunteluta niitä, koska se laite on jotenkin voimakas ja voi vahingoittaa sikiötä.. Tähän tietysti tokaisin, että mitään sellaista ei tehdä, mikä sikiötä voisi vahingoittaa. Neuvolan laitteet kuulema epäherkempiä joten niillä voidaan kuunnella.

ps. Onnea tämän päivän ultrauksiin :)
 
Nyt on nt-ultra takana ja siellä se pikku kaveri heitti kuperkeikkaa!! Villi tapaus, ei meinannu rauhottua ollenkaan et olis mittoja saanu! Lääkärin mukaan silmään oli kaikki hyvin! Ekaa kertaa ikinä oli mieslääkäri, siis gynellä.. Ei kyllä jääny yhtään epämukava fiilis, vaikka alkuun vähän säikähdinkin! :D
 
Täällä meilläpäin ainaki ekasta lapsesta tehtiin synnytyssairaalassa kolme ultraa nt, rakenne ja synnytystapa-arviointi. Lisäksi sitte yks vai kaks ultraa neuvolalääkärillä. Itellä sitte tuli ultria kyllä enempiki synnytyssairaalaan siellä loppuviikoilla päin kun vauvan kasvua seurattiin
 
Taas voi hetkeksi huokaista helpotuksesta..neuvolalääkärissä käyty, sikiön syke 130-140 eikä taas millään meinannu suostua pysymään paikallaan. :D Taas pääsee spekuloimaan, että olisko tuo tirriäinen poika, kun sykkeet tuollaiset. :) Tutuilla on myös olleet sikiön sykkeet tota luokkaa, kun poikaa ovat odottaneet. Kuukausi enää ja sit saa toivottavasti selvyyden kumpi siellä on. On tää kyllä niin ihanaa ja jännittävää aika.. :Heartred
 
Meinaako kukaan muu säästää jännitystä syntymään asti että kumpiko tulee? Me ei oo kysytty esikoisesta ja meinattiin valitsemallamme tiellä jatkaa uudenki tulokkaan kanssa
 
Minä saan tietää jo ensi viikolla vaikka nyt on vasta 11+6! Ja todellakin haluan tietää. :joyful: Meillä siis tulee kromosomeista katsottuna niin on melko varmaa tietoa... :)
 
Voi kun malttaiskin odottaa sinne synnytykseen saakka! :D kyllä pakko ottaa selvää joulukuun rakenneultrassa kumpi kyseessä :)
 
Täällä Seinäjoella noita ultria on ekalla neuvolakäynnillä(mulla oli silloin rv9+4) sitten nt-ultrassa(12+0) ,neuvolalääkärissä(14+6) ja seuraava ilmeisesti rakenneultrassa (21+6). Tuossa välissä yks neuvolakäynti rv 19,enkä tiedä ultrataanko siellä vai kuunnellaanko vaan sydänäänet. Tänään menossa siis rv 15+1 ja nyt on alkanut tuntumaan niitä ilmakuplia,joten pikkutyyppi siellä liikuskelee <3 Me halutaan tietää sukupuoli,joten rakenneultraa jännäillessä,josko siellä selviäisi. Mulla on myös tuo kotidoppleri jolla oon aina väliin kuunnellut sydänääniä,ihanaa kun niitä voi kotioloissa kuunnella ja on saanut mun äitikin kuulla ne,se kun niin kovasti odottaa mummiksi tuloa <3

Tsemppiä kaikille tuleviin ultriin <3
 
Mami´, vau sulla on jo rakenneulta! Mille viikoille se sulla osuu? :)
Muakin kiinnostaa, että mille viikolle sulla osuu tuo rakenneultra :) Mulla laskettuaika 4.5. eli nyt menossa rv 15+1. Odotan vielä kirjettä kotiin ja kuvittelisin ultran olevan mulla vasta 3-5vkon päästä..... ei millään jaksais odottaa :happy:

Niin ja halutaan tietää sukupuoli. En tiiä kyllä kerrotaanko muille....
 
Sulla Ms.Bloom sama La ku mullaki ja samoilla viikoilla mennään. Mä sain nt-ultrassa heti ajan rakenneultraan ja se mulla siis rv 21+6 :)
 
Rakenneultrasta sen verran, itselleni se varattiin nt-ultran yhteydessä. Hoitaja kysyi, että haluammeko rakenneultran viikolla 20 vai 24. Tässä erona se, että jos käy viikolla 24, ei raskautta voida enää keskeyttää, vaikka ultrasta paljastuisikin poikkeuksia. Valitsimme rv 20 rakenneultran.
 
Sulla Ms.Bloom sama La ku mullaki ja samoilla viikoilla mennään. Mä sain nt-ultrassa heti ajan rakenneultraan ja se mulla siis rv 21+6 :)

Niinpäs onkin sama tahti :happy:
Mulla oli viime perjantaina lääkäri, jossa kirjotti lähetteen ja kysiltä tulee aika kirjeitse kotiin. Arvaa vaan olenko kytännyt postilaatikkoa päivittäin! :grin
 
No varmasti :)

Multa ei kysytty mitään, lykkäsi ajan vaan noille viikoille. Raskautta emme aio keskeyttää vaikka löytyisikin jotain ikävää. Toki toivon ,että kaikki olisi siellä hyvin ja yritän nyt nauttia raskaudesta :)
 
Minäkin sain nt-ultrassa ajan rakenneultraan, joka on rv 20+4. Onneks ei tartte varttua tammikuuhun saakka ja ennen joulua vielä se :)
 
Takaisin
Top