Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli kauan odotettu nt-ultra. Siellä vatsatyyppi hyppi, joi vettä (en tiennyt, että juovat kohtuvettä?) ja heilutteli käsiään. Niskapoimun turvotus oli 0,9 ja syke oli 150. Kuulemma hyvin kehittynyt ja vilkas sikiö. Parin viikon päästä pitäisi tulla verinäytteiden tulokset, joten se vielä vähän jännittää, mutta nyt uskaltaa ainakin jo vähän huokaista helpotuksesta :Heartred
 
Meillä ei ole vielä ollut edes puhetta sokerirasituksesta. Ehkä perjantaina kun lääkäri.... kävin siinä esikoisen aikana, eikä mielestäni ollut edes paha. Tylsää senkin edestä..... mutta mennään jos käskevät, palkka juoksee ;)
 
Koska sulla nyt on aika sinne? Täällä pidän peukkuja että kaikki ois siellä niinkuin pitääkin! <3
 
Vasta 16.11, tasan kaks viikkoa jännäillään. Ihanaa, kun saa tsemppiä ja myötäelämistä täältä. Huomenna influessarokotteeseen sitten :(
 
Mites olette ajatelleet influenssarokotteen kanssa? Meinasitteko ottaa? Ilmasiksihan sen saisi neuvolasta, mutta en ole vielä päättänyt. Ikinä en ole aikaisemmin ottanut.... eikä ole esikoiseni eikä miehenikään. On vähän kiikun kaakun :S
 
Ms. Bloom en aio ottaa influenssarokotetta. En ole ikinä aiemminkaan ottanut, eikä siitä neuvolassa mitään erikseen mainittu.
 
Tiedän, odottavan aika on pitkä. Mutta onneksi kuitenkin vaan kaksi viikkoa. Meillä ensi viikolla lääkäri neuvola. Ja vajaa kolme viikkoa häihin, alkaa jo jännittää. ☺

Päivä kerrallaan, töihin hukuttautuen se menee.

Ihanaa! ♡ omat kesähäät vielä tuoreena mielessä. :)
 
Mites olette ajatelleet influenssarokotteen kanssa? Meinasitteko ottaa? Ilmasiksihan sen saisi neuvolasta, mutta en ole vielä päättänyt. Ikinä en ole aikaisemmin ottanut.... eikä ole esikoiseni eikä miehenikään. On vähän kiikun kaakun :S

Oon astmaatikkona ottanut, nyt tosin parin vuoden tauko. Tämän vuoden superbakteerin ja (toistaiseksi ainakin) raskaana olemisen kannalta otan. Lasten kanssa työkentelevänä oon tulilinjalla pöpöille.
 
Koskaan en ole ottanut influenssarokotetta, mutta nyt täytyy harkita asiaa. Mieskin kuuluu riskiryhmään perussairautensa vuoksi, niin olisi kai se ihan hyvä ottaa hänenkin suojakseen.
 
Täällä kans on ollu kova pohdinta ton influenssarokotteen kanssa. Täällä neuvolasta sitä suositeltiin ja töistä myös kehotetaan sitä ottamaan. En oo koskaan aiemmin sitä ottanut, eikä sairaspoissaoloja töistä ole juurikaan ollut..
Täälläkin siis kiinnostaa meinaako muut ottaa rokotetta?
 
Meinaan ottaa. Opiskelujen ja töiden vuoksikin saan sen ja sitä suositellaan. :)

Muoks. Ja toki vauvakin saa siitä oman osansa nyt raskausajaksi sekä syntymän jälkeen vastustuskykyä.
 
Muokattu viimeksi:
Meinaan kans ottaa nyt tällä viikolla rokotteen. Alkaa vielä harkka sairaalassa ens viikolla. Saan koulun puolesta sen ilmaisiks niin helppo käydä ottaa! :)
 
Otan varmastikkin rokotteen. Jo työnkin puolesta se kuuluu. Muistakaahan, et ennen viikkoa 12 ei suositella sitä otettavaksi!
 
Joo siis minäkin olisin saanut töissä ilmaiseksi, mutta jäin vielä pohtimaan asiaa kun sanoivat myös neuvolasta antavansa raskauden takia koko taloudelle (minä, mies ja tyttö) ilmaiseksi.

Esikoisellani on myös astma, mutta vaikka kukaan meistä ei ole ennenkään ottanut, ei olla sairasteltu yhtään sen enempää. Mietin vaan sitä että kannattako ottaa mitään ylimääräisiä "myrkkyjä" normi rokotteiden lisäksi, koska jos se olisi välttämätön kuuluisi kaikkien se ottaa.
Ongelmallista :D
 
Itse kallistun rokotteen suhteen enempi sille kannalle, että taidan jättää ottamatta. Ehkä :P
 
Minäkään en ota! Ei tulisi mieleenikään, varsinkaan raskaana! Kaikki ylimääräinen on ylimääräistä raskaanaolevan elimistölle.

Nuo "ylimääräiset" (rokoteohjelman ulkopuoliset) rokotteet ovat aika henkilökohtainen valinta muutenkin. Perusterveen nuoren kohdalla rokote on tuskin tarpeellinen, kun taas oman- tai läheisen sairauden tai ylipäätään kansanterveydellisten syiden takia mm. influenssarokote on monelle välttämätön. :)

Mielestäni otti rokotteen tai, on se varmasti oikea päätös omassa tilanteessa! :)
 
Olen MaLinn samaa mieltä, että jokaisen päätös on varmasti itselle se oikea. Minä otan rokotteen ja niin ottaa koko perheenikin. Minä saan sen jo ihan astmani takia ja meillä on alle kolmevuotias taloudessa. Käsittääkseni jo ihan minun perussairauden takia saan jatkossakin rokotteen koko perheelleni. Ja niin kauan kun meillä on pikkuisia, meillä kaikki sen ottaa.
 
En tiennytkään ettei ennen viikkoa 12 saisi ottaa ja neuvolantäti käski tulla huomenna (10+3) rokotukseen! Ammattitaidottomuus on todella huipussaan. :(
 
Takaisin
Top