Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivottavasti pääset pian sinne ultraan ja tulisi vain hyviä uutisia! Tsemppiä kovasti MaiKhi! ♥
 
Ja eihän ne mullakaan sillon ensin ko ultrasivat neuvolassa kaks terveydenhoitajaa + opiskelija löytäny mitään, mutta sitten ko pari päivää myöhemmin kävi uusiksi ja oli semmonen paikalla joka ultraa myös tk:ssa niin löysi heti. Ja yleisesti ottaenki niin neuvoloissa on ihan surkeat ne ultrat ja riippuu paljon terveydenhoitajastaki jaksaako "ettiä" vai toteaako heti sen jälkeen ko ei kuule sieltä mistä yleensä, että ei oo mitään.
 
Jep, siellä :) Toivottavasti ammattilaisen ottein. En vaan tiiä yhtään onko normaalia ettei näillä viikoilla näy ultraa tai kuulu äänet vai onko mennyt kesken ja alkanut surkastua vai mitä oikeen tapahtuu. Oon niin peloissani ja ahdistunut.
 
Voi maikhi... Onpa tosi typerää!! Luulis et ne tossa tilanteessa oikeesti selvittäisi asian mahdollisimman pian! Voimia!! <3
 
Ihan normaali nt viikoilla 11-13, tänään lähti lähete. Ainakin se kaks viikkoo menee odotellessa.
 
Jos mie en ihan väärin muista niin mulle se sano neuvolassa, että yleensä ennen rv. 10 ei edes yritä kuunnella, ihan sen takia, että ei todennäkösesti kuulu. Ja tosiaan jos on vähääkään kokematon ultraaja ollu niin ei oo mikään ihme vaikka ei ole nähny.
 
Ootko maikhi miettinyt, et kävisit yksityisellä? Mä en ainakaa kestäisi tollasta epätietoisuutta
 
Kävin yksityisellä jo varhaisultrassa, silloin löytyi sykkeet ja vastasi viikkoja. Toista kertaa en oikee raaskisi enkä töiltä ehdi ajaa tuota matkaa Rovaniemelle. Täällä on yksi ultraava yksityinen ja serkkuni on siellä töissä eli sinne en voi mennä. Piinaavaa on, mutta eiköhän nämä viikot tässä mene. Jatkossa, jos joskus uudestaan odotan niin tiedän kieltäytyä tässä vaiheessa ultrista ja sykkeen kuunteluista, ettei tarvisi kärsiä tätä hätää. Mieluummin odottaisin onnellisen tietämättömänä nt-ultraa, kun tuulimuna on poissuljettu.
 
Mä uskallan nyt huokasta pelot pois ja liittyä toukokuisiin odottajiin. Mun yllätys raskaus oli todellakin yllätys. Mikään luonnonlaki ei ollu puolella. 2kk ilman menkkoja, nega testejä, veritestejä, turhia kaikki. Mut 29.9 yksityinen gyne ilmoitti et olet 4vk raskaana. Pitkitin neuvolaa, koska pelkäsin ihan hulluna uutta tuulimunaa. Eilen kävin ultrassa ja onneksemme kohdussa näkyi elävä alkio, rv 9+1. Sykkeet näkyi ja kaikki oli hyvin. Meidän pienen LA on 31.5 eli kesävauva saadaan syliin jos kaikki sujuu hyvin.

Pelot ryhmään peloistani kerroinkin joskus mutta kaikki hyvin täällä :)

MaiKhi: Kovasti voimia sulle! <3
 
Mä hommasin kans ton doplerin ja koitin sillä ekan kerran 9+6. Sain kuuluviin vaan oman sykkeen. Tänään pitkästä aikaa uskaltauduin kokeilemaan uudestaan rv 13+1 ja nyt sain jo kunnon jumputukset kuulumaan. Luin jostain,että aamuisin kuuluisi paremmin, ja itellä se ainakin piti paikkansa :)
 
Tsemppiä MaiKhi! Aivan käsittämätön tilanne... Onneksi meillä ei edes ole ultrauslaitteita neuvolassa... Olisi voinut kuvitella, että olisivat neuvolasta laittaneet kiireellisenä sen sun nt-ultra lähetteen kun ovat sählänneet itse niin kovasti siellä neuvolassa.
 
MaiKhi, älä menetä vielä toivoasi! Juuri äsken kävin toisella neuvolakäynnillä ja mulle sanoi neuvolan täti että yllättävän nopeasti ja hyvin kuului sykkeet, kun ei kaikilta meinaa millään saada ääniä vielä kuulumaan tässä vaiheessa vaikka kaikki oliskin hyvin, mulla siis tänään jo 13+0. Toisilla vaan ei ne sykkeet niin aikasin neuvoloiden huonommilla laitteilla kuulu.

Aamulla oli tänään toinen neuvola ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Sykkeet saatiin hyvin kuuluviin kun kaveri maltto olla hetken paikallaan. Kyllä siinä meinas itku päästä ku oon aika helpolla pääsy tän alkuraskauden kanssa, niin on ollu jotenki epätodellinen olo ja miettiny et onko sielä edes ketään. Nyt mä oon niin rakastunut! <3
 
Tsemppiä MaiKhi! Noihin ultralaitteisiin tarvitaan kyllä tosiaan pätevä käyttäjä, sillä jopa näillä ammattilaisilla saattaa hetken kestää ennen kuin löytyy mitään :)

Minähän ehdin tiistaina jo säikähtää, että eikö siellä ole ketään, kun lääkäri etsi ja etsi. Lopulta löysi pussukan, mutta ei meinannut saada sikiötä esiin. Lopulta sai kun saikin. Alakautta siis tietty ultrattiin.

Toivotaan että kyse oli vain huonosta ultraajasta! :)
 
Niin ja eiks noi neuvolassa olevat ultra laitteet oo just niitä "käytöstä poistettuja" vanhoja huonompia laitteita kun on uusia parempia hommattu ultra paikkoihin tilalle, mä ainakin muistan kuulleeni muutama vuosi sitten niin, kun ei niitä edes joka neuvolassa ole. Kun kerran on yksitysellä jo saatu näkymään ja äänetkin kuulumaan niin en olisi huolissani. Tsemppiä paljon MaiKih!
 
Nuppusen kans samaa mieltä. Ja yleensähän neuvolahenkilökunta ei ole saanu ees minkään näköstä koulutusta niiden käyttöön. Aamusta lueskelin tuota vau kirjasta niin siinäki oli viikon 12 kohalla vasta, että voi sydänäänet kuulla ko tällä viikolla alkaa nouseen ylemmäs tms. Ja jos ei kipuja ja vuotoja ole ollu niin luulis ettei oo hätää MaiKhi. Ja yksityisillä ja tk:ssa (joissaki) on kuitenkin huomattavasti paremmat laitteet ja koulutus siihen hommaan. Ja nt-ultra aika tulee nopsaa, mulla sillon ko lähetteen pisti niin samana päivänä tuli tietoon aikavaraus, tosin mulla on netposti käytössä niin normipostin mukanahan siinä ois menny se pari päivää, mutta kuiten, sai heti alkaa laskeen päiviä kauan pitää vielä oottaa :D
 
Ilmeisesti tuokin poikkeaa sitten paikkakunnan mukaan,kun oon just kuullu et monessa paikkaa ei suostuta kuunteleen aikaisilla viikoilla, ja meidän neuvolassa Seinäjoella vkot oli 8+3 ja silti kuunteli ja ultrasi ja löytyi heti kummatkin(huolimatta ylipainosta ja vatsan päältä ultrasi)

Tosi kurjaa, että jossain on niin huonoja laitteita tai laitteiden käyttäjiä,ettei onnistu.

Eiköhän sulla MaiKhi kaikki siellä oo hyvin <3
 
Kiitos kaikki kannustavista kommenteista. Hyvä tietää, ettei tämmönen neuvolakohtelu oo mitenkään yleistä...

Tällä hetkellä nyt varaudun kaikkeen ja oottelen nt-ultraan aikaa. Toivon toki että kaikki ois hyvin.

Mun mies on utelias mun näpyttelystä. Kyselee mun nimimerkkiä ja kiusasi liittyvänsä tänne vakoileen mua :D
 
Takaisin
Top