Neuvola, ultrat ym.

Mulla on vitamiinin lisäksi vaan rautaa, kun hemoglobiini oli alhainen. Toivottavasti on noussut edes vähän. Olo on kyllä yhä ollut aika väsynyt... :bored:
 
Neuvolantäti sanoi ainakin meille että kalaöljyjä on hyvä syödä raskauden alkutaival mutta ei missään tapauksessa viimeisellä kolmanneksella.
Kalaöljyt tukevat vauvan aivojen kehitystä yms.
 
Ei minulle kyllä esikoista odottaessani sanottu, että ei viimeisellä kolmanneksella saisi kalaöljyä syödä. Ihan loppuun asti söin ja terve poika tuli. Kalaöljy auttaa aivojen kehitystä ja atopiseen ihottumaaankin sillä on vaikutusta. Eli jos itsellä on taipumusta atopiaan, kannattaa syödä raskausaikana kalaöljyä.
 
meillä jostain syystä ei edes noita kalaöljyjä suositellut ja muutenkin tosi nihkeä suhtautuminen kaikkiin lisäravinteisiin. toki ymmärrän että ravinnosta olisi parempi saada mutta joo...:rolleyes: ja en tiedä kuvittelenko mutta tuntuu että suomessa on tosi hidasta näiden "suositusten" muuttuminen vaikka muualla maailmassa olisi jo esim. kalaöljyjä tutkittukin:meh:
 
Eikös kalaöljyt kielletä esim ennen leikkausta, joten vois aatella, että sektioon varaudutaan tuolla kalaöljyttömyydellä.

Itselle menee, multivita mama ja multitabs raskausomegat, aloe veraa liuoksena ja rautaa pitäis hommata tabletteina kun litkut tulee ulos.
 
joo, siis niin oon ymmärtänyt että raskauden loppuvaiheessa ei ainakaan suositella enää kalaöljyä, ohentikohan se nyt verta tai jotain.:) itsellä hb oli reilu 130 nyt neuvolassa käydessä niin menen pelkästään tuolla multivitalla:)
 
Täällä popsitaan joka aamu: multivitan raskaus ja imetys, omegalive raskaus kalaöljykapseleita, kalsiumlisää, magnesiumia ja d-vitamiinia. Raskauden alussa söin silloin tällöin rautatabletteja väsymykseen, obsidania 100mg ja mulle sanottiin neuvolasta ettei rautalisää saisi syödä ennen rv 12.. kuulemma vaikuttaa sikiön hampaiden kehitykseen. Ihan uusi tieto oli mulle, ei netistäkään tommosta tietoa tullut vastaan.. :D
 
Täälläki saatiin aika rakenne ultraan 28.12. Hui kun menee aika nopeasti. Josko nyt alkaisi jo pikkuhiljaa nauttimaan tästä raskaudesta eikä koko aikaa vaan murehtimaan ja pelkäämään. Kohta se on jo sitten ohi eikä oo ehtinyt yhtään nauttimaan; )
 
Meillä oli eilen varhaisultra. Mies pääsi onneksi mukaan, oli tosi ihana kokemus! Kohdusta löytyi pikkuinen, jonka sydän löi hurjasti :Heartred Menkkoihin nähden koko oli 1 päivää vähemmän, mutta lääkäri sanoi, että mittauskulma oli vähän huono. Vielä 3 viikkoa nt ultraan ja sitten voi kertoa kaikille!
 
Mitäh, enkös mä tullutkaan tänne hehkuttamaan ihanaa perjantaista ultraani? :D
Oli niin asiantunteva ultraaja kyllä, mukana myös opiskelija, jolle samalla ultraaja sitten näytti, mikä on mikäkin osa ja miltä ne eri suunnista näyttää. Kaikista parasta oli nähdä vauvan liikkeitä alhaalta, näkyi ihanat pienet jalkapohjat polskimassa.

Tosi napakasti ultraaja kertoili kaiken ja tietysti asiaankuuluvasti ihasteli vauvaa, oli kuulemma oppikirjaesimerkki ultrattavasta, koska alussa nukkui, mutta herättyään oli todella liikkuvainen ja eri mitat oli helppo saada. Opiskelija ultrasi vielä lopuksi toiseen kertaan vatsan päältä, ja löysi hänkin vielä sydämen sykkeen.

Koko homma oli ohi vartissa, mutta jäi ihan mahtava fiilis. Tunnustan, että ultrakuvat on musta aina näyttänyt aika epämääräisiltä ja etukäteen ajattelin, että tuskin mitään erityisiä tunteita herättää, mutta ihan erilaista on nähdä ruudulla, kuinka vauva venyttelee, pyörii, ui ja kääntyilee. Hymyilytti kyllä sekä mua että miestä.
 
Pakko jakaa täällä, on nimittäin hyvin ahdistavaa kun minun oletetaan huijaavan ruoan kanssa koska olen aikoinaan ollut syömishäiriöinen ja edelleen pienikokoinen, vaikkakin normaalipainoinen. Kyllä ne osaavat töksäytellä aika ikävästikin, vaikka ammatilaisia ovatkin.
Monesti sanoin että kyllä minä olen syönyt ihan kahden tunnin välein, mutta sieltä vaan tulee "kyllä me kuule huomataan jos sinä huijaat. Me seurataan sitä painoa tässä kuitenkin.." Joo-o.
 
Aika inhottavaa ProjektinaOnnistuminen!! :/ missä tuki ja kannustus?? Ja ymmärrys?? Kurjaa tuommoinen! Pääasia että ite tiedät tehnees parhaas, mutta varmasti suututtaa tommonen käytös ammattilaisilta!
 
Ite en varmaan edes nousis enää vaa'alle jos asenne olis tuommonen neuvolassa! Ja suuttuisin siinämäärin että haluaisin vaihtaa terkkarin asiallisempaan...
 
No on kyllä tosi epäammattimaista käyttäytymistä! Pitäisi tukea ja antaa neuvoja...
Ihana lukea noista teidän ultrista, kun omaan on vieläkin melkein 4 viikkoa! Tänään sain kaverilta doplerin kavceriltani lainaan ja pakko oli heti kokeilla (nyt rv 9+4), mutta sain vain oman sykkeen kuulumaan :/ no, täytyy malttaa viikko, jos sitten kokeilis uudestaan :) Saattoihan vielä olla vähän liian aikaista kokeilla...
 
Kerrohan sitten kun saat äänet kuulumaan :) Miekin sorruin nyt dopplerin hankintaan, en millään malta oottaa yli kahta viikkoa seuraavaan ultraan. Täytyy saada jotain todisteita vauvasta, kun ei oireitakaan oo juuri mitään! Sit vaan pitäis vielä pitää pää kylmänä, jos niitä sydänääniä ei saakkaan kuuluviin... Mitähän muita vempaimia mie ehdin hankkia ennen kuin se vauva on täällä :joyful: No onneks se doppler on varmaankin aika helppo myydä sit eteenpäin..
 
Takaisin
Top