Neuvola, ultrat ym.

Nt-ultra takana. Kaikki oli niin kuin pitikin! Turvotus 0,8 eli ei siitä ainakaan huolta! Tulokset seulonnasta tulee kahden viikon sisään.. Laskettu aika hieman muuttui, eli aikaistui kolmella päivällä. La nyt siis 5.5.
 
Hyvä, että oli piente turvotukset, Ele84. Mutta kyllä mun täytyy kummastella, että seulonnan tuloksia täytyy odottaa parikin viikkoa. Meillä kun on ulkoistettu seulontaultrat niin pitää käydä verikokeissa ensin ja hakea neuvolasta tulokset mukaan ja sitten siellä ultrassa sanotaan heti tulokset. Eipä tarvitse jännäillä sitä sitten yhtään sen pidempään.
 
Meillä samoin kuin Jelppiksellä.
Viikon päästä verikokeet heti ultran jälkeen ja tulokset saadaan nitten nt-ultrassa. Meinasin vasta ensi viikon ultran jälkeen kyllä tilata ajan nt-ultraan niin saan tietää tarkemmin millä viikoilla mennään :)
 
Meillä oli nt-ultra tänään! Viikkoja 12+2. 6cm ja 58g täydellistä ihanuutta löyty!! Nt 1,5 ja mikään riskiluku ei koholla. Ultraaja näytti hienosti kaikki rakenteet mitä nyt jo voi näkyä, uskomatonta kun sydämmestäkin näkee jo molemmat kammiot ja aivoista lohkot.. vastas viikkoja tai 1pv vanhempaa mut LA 1.5 pidetään! Mä kävin viikko sitten verikokeissa ni saatiin jo riskilukutulokset.
Mulla on oireet ns. kadonnu ni mä jännitin kovasti et kaikki ei oo hyvin, huoli osottautu turhaks niinku kaikki mulle vakuuttelikin :)
 
Seinäjoella ekan neuvolakäynnin yhteydessä on aina ultra /sydänäänien kuuntelu tai molemmat jos saadaan äänet kuuluviin. Itse kävin ekaa kertaa rv 8+3 ja sain kuvankin muistoksi,ja äänet saatiin helposti kuuluviin :) Harmi, kun näköjään niin monessa paikassa joutuu odottelemaan pitkään sitä ekaa ultraa. Tänään sitten äitiyspolilla varsinainen varhaisultra rv 11+3 :) Vähän jännittää, 2 tuntia niin sit saapi mennä. Toivotaan että pienellä ois kaikki hyvin :Heartred Menkoista laskettuna la 29.4 mutta tiedän ovulaation olleen tässä kierrossa myöhemmin ja myös eka ultra näytti niin, eli todennköisesti la siirtyy toukokuun alkupuolelle. Tänään varmaan varmistuu sitten :)
 
No on kyllä tosi epäreilua kun jossain pääsee heti kurkkimaan pientä. Täällä meillä tosiaan joutuu odottamaan sitä ekaa ultraa sinne 11+ viikoille. Tietysti, jos on joku hyvä syy niin pääsee aikaisemminkin, mutta ei automaattiseti.
 
Mun mielestä jokapaikassa pitäis olla sellainen käytäntö että pääsee ar ultraan varmistamaan että tosiaan on raskaus ja millä viikoilla. Tosi tympeetä odotella sinne nt ultraan asti, ja sit jos oiski vaikka tuulimuna tms. Kaverilla kävi näin :sad001 mä pääsin ar ultraan kun en ollut varma viikoista.
 
Mullakaan ei enää pää kestäny tätä pohtimista että onko siellä ketään joten varasin tälle päivälle ajan yksityiselle. Julkinen puoli tarjoo ekan ultran vasta kahden viikon päästä jolloin viikkoja jo 12+.. Ei tämmönen heikkohermonen kestä enää odottaa! Ei voi kellekkään tästä raskaudesta kertoakaan kun toisaalta ei tiedä itekkään onko koko asiaa olemassa. Nyt sitte viis tuntia odottelua että saa omat rahat menemää yksityiselle :D
 
Eka neuvolakäynti oli kamala. Ei painosta sanakaan eikä muutenkaan mistään, mutta terkka rupesi ultraamaan eikä löytänyt mitään. Taivastele huonoa kuvaa ja paineli nappeja. Sitten totesi, että lääkäri on tainnut jättää sisätutkimuksen asetukset eikä sen takia näy kuva. Viikko ja 2 päivää sitten löytyi sydänäänet ja sikiö varhaisultrassa yksityisellä tänään 8+4 eikä mitään. Ei kipuja, ei vuotoja. Mihin se vauva on voinut kadota? Nyt vaan itken epätoivosena enkä tiiä yhtään mistä on kyse, uusi aika vasta viikon päästä jolloin kuulemma "kokeillaan uudestaan, kun olen kysynyt lääkäriltä laitteen käytöstä". Ihan kamala olla ja luottamus meni täysin neuvolantätiin.
 
Että eipä tuo neuvolan "varhaisultra" ainakaan minulle iloa tuonut.
 
Voi ei MaiKhi, kamala tuommoinen neuvolakäynti! :sad001 Kyllä sen neuvolantädin olis pitäny selvittää heti sen laitteen käyttö, eikä jättää sua epävarmuuteen viikoksi! Ajattelis, että se oli kuitenkin sen neuvolantätin vika ja kaikki on pienellä hyvin :)
 
Näkyyköhän nuo ees näillä viikoilla yleensä vatsan päältä? Oon ihan hajalla täällä ja töihin pitäis pystyy joka aamu nousemaan.
 
Maikhi: jos yksityisellä on näkynyt, niin ei huolta! Ja vatsan päältä ei taida tossa vaiheessa kyl kunnolla näkyä. Tyhmä neuvolan täti :sad001
 
Järjellä ajateltuna ei oiskaan huolta, mutta kuinkas moni odottaja se järjellä pystyy tässä tilanteessa ajattelemaan? :sad001

Neuvolantäti oli kyllä tyhmä, sanoin mun olevan 8.viikolla vaikka viikko on 8+4 eli käsittääkseni ihan 9.viikko on menossa. Tenttasi kysymyksiään verenpaineen mittauksen aikana ja sitten ihmetteli kun on koholla. Neuvolakortti oli täytetty sinne päin, ei ees kysynyt koska ehkäisy lopetettu ja koska positiivinen testi on tehty.
 
Kannattaa MaiKhi varata seuraavaksi toiselle hoitajalle aika. Kerrot kokemuksesi ja sanot, että samalle et enää mene.
 
Olipa kurja kokemus :sad001 jospa siinä koneessa vaan oli asetukset väärin, mutta tosi ärsyttävää että joudut sen takia viikon odottaa!! :sad001 en tiiä miks mutta täällä myös nla ja lääkärit laskee esim 9+0 on viikko 9.
 
Maikhi, kuulostaa kyllä ihan edesvastuuttomalta touhulta. Eihän noin vain voi tehdä, että ei osaa käyttää laitetta, huolestuttaa (toivottavasti turhaan) ja sitten täytyy odottaa vielä viikko asian tarkistamista. Kovasti tsemppiä!
 
Jelppis, ei oo kuin tämä yksi vaihtoehto :sad001 Kysyin juuri kaverilta joka synnytti kesäkuussa ja ei ollut vielä hänen aikana koko laitetta eli ihan uusi näyttäs olevan. Ilmeisesti ei osaa käyttää.
 
Takaisin
Top