Neuvola, ultrat ym.

Kiva kuulla toisten ultrakokemuksia :)

Huomasin nettitiedoista että ultra on varattu 28.10, ihanaa! :) Oon niin malttamaton odottamaan.
 
Omasta kokemuksesta täytyy kyllä kans sanoa että mies on ollu kyllä ehottomasti helläkätisin gyne mitä kohalle on sattunu.

Ar-ultra mulle tehtiin ekan kohalla sisältä mut nyt ulkoa ja hyvin sai näkyviin niinkinm se on varmasti ihan ultraajasta ja äidin painostaki kiinni mistä ultrataan... ja varmasn niissä laitteissaki voipi olla eroja..
 
Missä ultrassa (monennellako viikolla) olisi mahdollista sukupuoli näkyä? Voivatkohan kertoa sen ihan perusultrissa mitä käydään vai onko joku "erikoisultra# juttu? Varmaan tyhmä kysymys, mutta aiemmissa raskauksissa eivät ikinä ole suostuneet kertomaan, mutta edellisestä raskaudestani on tosiaan jo n. 15 vuotta... :grin
 
Sukupuoli näkyy parhaiten 19-21 viikoilla, toki sen jälkeenkin. Eli rakenneultrassa sitä voipi kysellä :) kaikki lääkärit ei sitä kerro, toisilla saattaa olla sellainen periaate että ei kerro koska ikinä ei ole 100% varmaa :D esim kaverille oli vahvasti tulossa kolmas poika, kävi riskiraskauden vuoksi aika usein ultrassakin ja joka kerta pojaksi sanottiin, mutta sieltä tulikin tyttö :D joskus jossain vanhemmat oli haastaneet lääkärin oikeuteen, kun oli luvannut tyttöä ja tulikin poika.. Ite meinaan kyllä ottaa selvää, ja jos ei suostu kertomaan käyn yksityisellä erikseen vielä.
 
Täällä olis ultra tunnin päästä! Pakko päästä tsekkaamaan mikä tilanne mahassa on, nyt kolmannen kerran. :D rv 9+5
 
  • Tykkään
Reaktiot: mh-
Meillä esikoisen sukupuoli näkyi jo nt-ultrassa. Ja kaikissa ultrissa (nt-, rakenne- ja yksi ylimääräinen ultra äitiysloman alettua) sukupuoli kerrottiin, kun haluttiin tietää.
 
Mulla olis eka neuvola tänään... Sitä mä en varsinaisesti odota, koska siellä ei mitään ihmeellistä tapahdu. Toivottavasti niillä on tiedot edellisestä raskaudesta tallella, eikä tarvitse kaikkia lappuja täyttää uudestaan. :D Mut siis tänään saan ajan lääkärille, joka sitten ultraa... :Heartred Täällä on sellainen tapa, että viikoilla 8-10 on lääkärintarkastus, eikä tarvitse odottaa jännityksellä sinne nt-ultraan asti. :)
 
Minä olin täyttänyt ne lippuset ja lappuset viimeksi toukokuussa ja taas sain täyttää kun on uusi raskaus. Ei ne tunnu niitä sieltä löytävän, vaikka varmasti kaikki on arkistoitu sinne kansioon. :wink
 
Mitä lippulappuja siellä pitää täytellä?? Miks mä en muista vaikka edellisestä raskaudesta kaks vuotta :D
 
Täällä ainakin pitää täyttää sellasia lappuja, joissa kysellään kaikki suvun sairaudet, omat elintavat yms. :) Muistan vaan kolmen vuoden takaa, että oksennus kurkussa kirjoittelin niitä lappuja. :D Hömppis, meilläkin edellinen lapsi on syntynyt keväällä 2013. :)
 
Täällä ainaki samat laput täyteltiin ku esikoisenki kans ja tyttö tosiaan alle 11kk eli ei kattoneet vanhoja tietoja. Ainoastaan lähisuvun sairaudet jostain luetteli... samat audit-kyselyt ym parisuhdekartotukset tekevät myös... ite tosin suhtaudun niihin todella nihkeästi enkä ekaltakaan niitä täytellyt... en vaan koe tarpeelliseksi..
 
Niin ja tuosta sukupuolesta. Muistan ku synnytyssairaalassa oli rakenneultra niin lopuksi kysy meiltä että onko teillä jotain mitä haluatte kysyä ja kun ei sukupuolta haluttu tietää niin vadtattiin sitte että ei meillä ole kysyttävää niin homma oli siinä. Ite tulkitsin kysymyksen nimenomaan sukupuoleen liittyväksi koska muita asioita oltiin juteltu pitkin ultrauksen etenemistä..
 
Me kyllä ilmoitettiin heti ultraan mennessä, että jos vaan näkyy niin halutaan tietää sukupuoli. Sitten se ultraaja sanoi sen siinä samalla kun ultrasi. Se vaan tuli sillain siellä välissä, että ei eka tajuttu mitä hän sanoi. Sitten mun mies kysyi, että niin kumpi se oli ja ultraaja vaan hymähti, että kyllähän minä sen jo sanoin. Oli aika ovela tyyppi. Mutta oli siis tosi mukava ja fiksu ja kertoi muutenkin kokoajan kaiken mitä näkyi. Melkein voisin haluta sille samalle ihmiselle taas ainakin rakenneultraan. :)
 
Nyt on ekassa neuvolassa käyty. Kaikki ok mitä tarkistivat. Sydänääniä eivät kuuntele ennen vkoa 12, mutta eilen juuri oli ultrakin. Kiva hoitaja kaikinpuolin. Joudun alkuraskauden sokeritasitustestiin koska suvussa rasitteita :sad001 mutta se on sitten vasta jos päästään yli 12 viikon.
 
Minkä lainen rasite pitää olla suvussa, että joutuu alkuraskauden sokerirasitustestiin? Minulla on siis molempaa tyyppiä diabetestä, mutta ei ilmeisesti "riittävän" lähellä.
 
Mä en oo ikinä ollu ar sokerirasituksessa, sit vasta 25-27 viikoilla. Sokerit ollu aina kohdillaan, vaikka lapset olleet 4510g, 4220g ja 4560g :D
 
Meiltä löytyy mun puolelt isältä toista ja lapsen isän äidiltä toista laatua diabetesta. Se riitti minun tapauksessa.
 
Mun isällä on diabetes ja joudun sen takia viikoilla 12-16 sokerirasitukseen... Viime raskaudessa ei onneks ollut ongelmaa. Neuvolareissu meni oikein kivasti, kun oli nuori ja näppärä neuvolatäti... Ei tarvinu kaikkee selittää uusiks, kun se kopioi vaan kaikki edelliset tiedot sieltä. :D
 
Takaisin
Top