Neuvola, ultrat ym.

Joo viikko on pitkä aika, jos odottaa yliaikaiskontrolliin aikaa. Luulisi niiden ajavan jonossa kokoarvioiden yms. ohi. :) Esikoisesta sain lähetteen kokoarvioon vasta 39+ viikolla ja se olisi ollut 40+ viikolla. Että silloin pari vuotta sitten se aika kyllä tuli mulle nopeeta. Oli kyllä sen kokoinen poikakin, että jos olisin siihen kokoarvioon päätynyt niin olisin varmaan joutunut heti jäämään käynnistykseen. Poika siis syntyi viisi päivää ennen sitä aikaa raskausviikolla 40+0. :)
 
Painoarviossa juuri käyty joka näytti yli 4kg.Viimeistään ensi ma täytyy käynnistää ettei vauva pääse liian isoksi kasvamaan.Kyllähän sitä toivoo että itsestään lähtisi syntymään ennen käynnistyspäivää.unihäiriö mennyt niin pahaksi että lääkäri suositteli opamoxin käyttöä.
 
Tuiskunen, toivottavasti lähtee omia aikojaan synnytys käyntiin. Mitkäs viikot sulla nyt olikaan?
 
Ei tullut tänäänkään aikaa yliaikaiskontrolliin. :'( Kai se täytyy tänään TAYSiin soitella ja kysellä, et millonkohan mahdan siihen hemmetin kontrolliin päästä..
 
Tuiskunen, mulla esikoinen syntyi 40+0. :) Toivon tästä toisestakin yhtä tarkkaa poikaa. Osuisi meidän synttärit silloin samalle päivälle. :D

HanDe, kannattaa soittaa. Ei oo kivaa antaa toisen odotella noin pitkään. Tai jos se lähete on kadonnut matkalla tai "hautautunut pinon alle". Saatpahan ainakin jonkun tiedon.
 
HanDe_, soittoa vain sinne ja kyselemään aikaa.
Useinhan yliaikais kontrollit on rv 42-43 tietämillä :)
Meillä olisi ollut rv 41+6 esikoisen kohdalla, mutta lähti edellisenä iltana näyttämään synnytyksen merkkejä ja silloin 41+6 syntyi puoliltapäivin!
 
Juu..neuvolatäti, joka siis on ollu ennen TAYSissä kätilönä, sano et siä on yleensä annettu ajat kontrolliin rv41+3-41+6. Et kyllä se veikkas, että aika on ihan viimeistää perjantaina. Mut olis tosiaan luullu, et jotain infoa olis jo tullu, kun viime viikon alussa lähete TAYSiin on menny.
 
Jälleen yksi käynti neuvolassa takana. Tällä viikolla on laskettu aika ja aikaisemmin oli toiveena, että vauva ehtisi syntyä ennen seuraavaa käyntiä. Nyt ei kuitenkaan vaikuta siltä. Vähän vain supistelee kevyesti silloin tällöin. Pää on kuitenkin kiinnittynyt. Kuulemma, jos kaikki menee jatkossakin hyvin, niin antavat mennä 41+5 ennen kuin pohtivat käynistämistä. Hauskasti sf-mitta näytti 2 cm enemmän kun hoitaja otti sen vahingossa supistuksen aikana.
 
HanDe: soita ihmeessä!

Mullakin oli neuvola tänää. Ensi viikolle varattii ylimääräinen neuvolan lääkäri käynti. Katsotaan koko uudelleen, ja tehdään sitten yliaikaislähete. Iha hyvä sillä,jos vauva on niin suuri, mitä ajattelen, niin pääsen toivottavasti nopeasti taysiin, kun on jo oman lääkärin arvio painosta valmiina
 
Soititko HanDe eilen sinne taysiin? Joko on aika saatuna? Tai muuten tullut lähtö? :)
 
Soitin joo. Perjantaille sain jonku päivystysajan kaltasen..soittavat viä torstaina, jos pääsen listalle. Toivottavasti soittavat ajan torstaina, kun muuten siellä saattaa mennä koko päivä odotellessa. Ottavat mut siis ilmeisesti jossain välissä, kun kerkeävät. :/ Saapi sitten nähä, että käynnistävätkö perjantaina vai vasta ens viikon alussa. Toivottavasti ei tarvi sieltä enää vauva mahassa kotiin tulla..
 
No onpas kummaa toimintaa. :rolleyes: Jotenkin olisi luullut, että yliaikaiskontrolliin pääsee vähän helpomminkin. Mutta toivottavasti saat ajan, että ei tarvitse koko päivää siellä odotella. Tai no paras olisi, jos et joutuisi sinne ollenkaan vaan pikkuinen päättäisi tulla omia aikojaan jo ennen perjantaita. :)
 
Mulla oli maanantaina neuvolassa sokeria virtsassa. Nyt yks nainen pelotteli, et siitä voi tulla munuaistulehdus. Voiko? Onks kenelläkään kokemusta? Nyt mä oon aivan paniikissa täällä.
 
Mulla oli maanantaina neuvolassa sokeria virtsassa. Nyt yks nainen pelotteli, et siitä voi tulla munuaistulehdus. Voiko? Onks kenelläkään kokemusta? Nyt mä oon aivan paniikissa täällä.

Minulla oli kerran pari viikkoa sitten sokeria virtsassa. Voi johtua ihan siitäkin, että tullut esim syötyä jotain missä sokeria on normaalia ruokavaliota enemmän. Itse olin syönyt juuri kaksi vappumunkkia edellisenä iltana...
 
En ole kuullut mistään munuaistulehduksesta sokereihin liittyen, mutta erityisesti loppuraskaudesta munuaiset voivat käsittääkseni "päästää sokereita ohi". Jättäisin pelottelut omaan arvoonsa. :) En muista miten sulla meni sokerirasitus (tai olitko), mutta jos ne olivat ok ja vauva on kasvanut ok, niin yksi sokeritulos ei pitäisi maata kaataa/aiheuttaa ongelmia.

Mitä mieltä th oli?
 
Siis lähinnä jos sokeria pitkään virtsassa virtsan happamuus laskee joka altistaa pissatulehdukselle ja sen kautta munuaistulehdukseen. Mut juu kerran jos on sokeria virtsassa ja varsinkin loppu raskaudesta niin ei pitäis hätää olla.
 
Päädyimpä mäkin nyt neuvolareissulta suoraan käyrille makoilee.. neuvolan terkkari meni jotenki tosi vaikeeks kun oli matalat sykkeet 109-115 ja yleensä ollu 130-140. Kävi kysyy lääkäriltä mielipidettä ja kun ei asennon vaihtelut ja tökkimiset nostanu sykkeitä niin pisti sit tänne lähetteen kätilöopistolle. Täällä sit heti käyrille päästyä sykkeet 150 luokkaa mut makoillaan nyt tässä tunti :) pääasia et kaikki hyvin, mut vähän semmonen turha paniikin lietsominen mun mielestä oli ilmassa...
Etin varmaan puoltuntia autopaikkaa, jännää miten sit päästään pysäköimään tänne kun on tosipaikka kyseessä. Nytkin kävelin reilun kilometrin. :eek:
 
^Parempi tietty noin, että varmistetaan ja seuraillaan sykkeitä pidempään, niin ei tarvitse huolestua laskusta. Aika monille vissiin suositellaan, että tultaisiin taksilla (tai muilla julkisilla/jonkun kyydillä), koska pysäköintipaikkoja ei paljoa ole. Esim NKL:lla sama asia, en keksi mihin siihen saisi auton parkkiin.
 
Joo niinhän ne suosittelee, ei vaan hirveesti innosta maksaa montaa kymppiä kun autollakin pääsis :/ no katsotaan sit kun se hetki koittaa
 
Takaisin
Top