Neuvola- ja ultrakuulumiset

Keskustelun 'Laskettu aika lokakuussa 2015' aloitti L82ady, 29 tammi 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. JenCa Aloittelija

Mä aikaistin mun varhaisultraa, meenkin jo ylihuomenna, jolloin on kai rv 7+1. Jännittää :)
    • Tykkää Tykkää x 3
  2. unipupu Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Nyt mulla on eka neuvola varattuna maaliskuun puoliväliin. Varhaisultran ajattelin varata yksityiseltä johonkin maaliskuun alkuun. Neuvolasta sanottiin mullekin, että varminta mennä kun 7 viikkoa on täynnä. Nyt pitäisi siis jaksaa odotella vielä kaksi viikkoa!
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Tullukka Aloittelija

Nyt on käyty utrassa ja siellä näkyi kuin näkyikin pieni sydän sykkimässä ja hetken jopa onnistuin kuulemaan sykkeen. Sikiön koko oli vasta 3 mm, joten olen todennäköisesti varhaisemmilla viikoilla kuin laskurin mukaan olen kuvitellut. Sain uuden ultraus ajan kahden viikon päähän, jossa sykkeen pitäisi jo erottua paremmin. Olen niin iloinen! Huoli nro 1 on nyt eliminoitu eli ei mahassa ainakaan tuulimunaa ole tällä kertaa. :)
    Neuvolaan ajattelin soittaa vaikka huomenna ja varailla aikaa sinne parin viikon päähän.
    • Tykkää Tykkää x 12
  4. Jardere Vieras

Onnea Tullukka. Ihanaa. :)
  5. Tuplamamiko? Aloittelija

Huomenna varhaisultra aamupäivällä. Käääääääk! Jännittää ja pelottaa. Just kun kirjotan tätä tekstiä, tuli ihan ihme kipu tonne alas häpyluun yläpuolelle/vatsaan ja tänään iltapäivästä särki vasemmalle selkään. :sorry:

Nukuin taas niin huonosti, että luulis uni tulevan mut ajoissa ollaan hereillä ihan varmasti. :woot:
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. recent_unicorn Aloittelija

Mie meen myös ar ultraan...Vielä ei oo varmuutta et saanko sen "ilmatteks" äippä tai naisten polilta...Kysyin neuvolasta ku soitin plussasta...Lupas tehää lähetteen ja selvittää asiaa...Mie ku meen sinne Helsinkiin perinnöllisyys polille ottamaan sen istukkabiopsian ni sitä varten "pitäis" selvittää et onks siel ketään ja miten viikot vastaa...Täält itärajalta ku on kuitenkin vähän matkaa ajella hesaan ni ei viittis mennä sinne ja siel huomataan et ovulaatio ollu myöhempään Ja ei voi viel ottaa...
    Neuvolassa oltiin sitä mieltä et mein tapaukses luulis onnistuvan...Mut jos ei ni sit pitää mennä yksityiselle...
  7. Tuplamamiko? Aloittelija

Sydän jumputti :Heartbigred 6+5 oli ultran mukaan ja lääkärin mielestä viikot piti olla 7+0. Kaikki hyvin kuulemma vaikka tää Stressaaja toki säpsähti kokoa. Mut kyllä helpotti hieman :happy093.
    • Tykkää Tykkää x 14
  8. Tuplamamiko? Aloittelija

Ja hei kelle laitettiin viestiä fb ryhmästä? :)
  9. M&S Rakastunut foorumiin Lokakuunmammat 2015

Marsille.
  10. iinuska Aloittelija

Miekin kävin tänään neuvolassa ja ultrassa.. Viikkoja piti olla laskujen mukaan 7+, mutta kuulemma n. viikon nuorempi kaveri siellä on :) Siellä se pieni sydän kuitenkin jo jumputti. :Heartred
    Meinasin kyllä jo pelästyä kun odotin että näkyisi enemmän, eikä sitten heti sitä sykettäkään huomattu. Onneksi löytyi lopulta. :Heartred Muutaman viikon päähän, 9.3 varattiin uusi aika. Neuvolatäti sanoi, että voi olla, että pieni ottaa "kasvupyrähdyksen" ja ensi kerralla viikot onkin mitä nyt odotettiin.. Tai sitten laskettu aika onkin vasta joskus hieman myöhemmin. :)
    • Tykkää Tykkää x 7
  11. ituitu Peruskäyttäjä

APUA mulla on kolmen tunnin päästä se ultra. Jotenkin vaan pelottaa niin paljon kun viimeksi ar ultrassa tuli huonoja uutisia ja koko ei vastannut viikkoja. Koko aika miettii että käykö nyt samoin.
  12. ituitu Peruskäyttäjä

Jee. Nyt on käyty. Siellä räpiköi 18 mm pitkä kananpojan näköinen otus. Pienet jalan ja käden alut oli ja kaikki just niinkun pitää. Tänään viikkoja 7+5, vastasi 8+2.
    Ainut mikä vähän häiritsi oli kun gyne oli jotenkin niin realisti. Totesi vaan että hyvältä näyttää TÄNÄÄN mutta eihän huomisesta voi kukaan tietää. Tottahan se on, mutta olis tietysti voinut vähän positiivisempi olla. Tottakai myös onnitteli ja kertoi kaiken olevan kunnossa. Vitsi nyt alan kyllä nauttia tästä raskaudesta ja lopetan pelkäämisen. Se on aivan varma.
    • Tykkää Tykkää x 16
  13. jnk Tuttu foorumilla

Moikka kaikille, täällä vielä yksi uusi odottaja!

Plussasin viime viikon tiistaina ja samana päivänä soitin jo neuvolaan (ensisynnyttäjänä ei mitään hajua mitä olisi pitänyt tehdä :D ). Sain ajan maaliskuun alkuun. Viime viikon keskiviikkona aloin pohtimaan onkohan tämä salamatkustaja ollutkin kuukauden pidempään matkassa, koska olen kärsinyt tammikuun puolesta välistä alkaen aivan hirveästä yöhikoilusta. No terkkari pelästyi oikein todenteolla ja mulla olikin sitten ensimmäinen neuvolakäynti plussauksesta seuraavana päivänä! Piti siinä vaiheessa jo päättää menenkö kättärille vai naistenklinikalle synnyttämään. Oli lievästi sanottuna epätodellinen olo kun koko raskaus tuli täysin puun takaa!

Kuitenkin, koska raskauden kestosta oli hieman epäselvyyttä pääsin ultraan, joka oli itse asiassa eilen aamulla. Selvisi että ollaan viikoilla 6+2 mutta lääkäri totesi vain että ruskuaispussi ok, kohtu ok ja että siellä on pieni alkio ja "ei elonmerkkejä". Tässä vaiheessa itselläni ei ollut elonmerkkejä! Sain sitten kysyttyä et mikä meininki, onko tämä normaalia. Sain vastaukseksi että kun on näin alussa niin on normaalia.

Pikkaisen kuitenkin epäilyttää.. Pitäisikö mennä vielä uudelleen vr-ultraan vai vaan odotella kärsivällisesti np-ultraa. Koitan tyynytellä itseäni että kehitys on huimaa tässä vaiheessa ja ne sydämenlyönnit voi tulla vaikka jo tänään, mutta hieman pelottaa jos kaikki ei olekaan ok. Miten tätä tietämättömyyttä pitäisi kestää? :D Olen ehkä maailman kärsimättömin ihminen..

(Huh, tulikin kauhea romaani mutta vertaistukea on niin vaikea saada jos ystävistä ei ole kukaan samaan aikaan raskaana)
  14. M&S Rakastunut foorumiin Lokakuunmammat 2015

6+2 taitaa olla ihan aikaisimpia päiviä, kun sydämen syke keskimäärin näkyy. Eli hyvät mahikset on saada seuraavassa ultrassa näkyviin!
    • Tykkää Tykkää x 1
  15. Tuul1a Peruskäyttäjä Lokakuunmammat 2015

Käytiin maanantaina ultrassa ja kyllähän siellä pieni sydän sykki! Vastasi viikkoja 7+3 ja omien laskujeni mukaan olisi pitänyt olla 7+5, joten kaikki ihan ok, kun tuo ultran näyttämä luku on tässä vaiheessa aina +/- 2 päivää lääkärin mukaan. Pahoinvointi on hieman vähentynyt ja tietysti aloin epäilemään, että mikä nyt on vialla kun ei kokoajan tarvi olla pää pöntössä. Missähän vaiheessa sitä oikeasti lopettaisi murehtimisen :D Vaikka toinen lapsi on kyseessä niin kyllä sitä samalla tavalla miettii kuin esikoisesta, että mitä jos jotain menee pieleen.
    • Tykkää Tykkää x 4
  16. Leina Ihastunut foorumiin Lokakuunmammat 2015

^Musta tuntuu, että panikoin vaan vielä enemmän kuin esikoisen kohdalla vaikka homman pitäisi olla jo "tuttua".
  17. keksipurkki Aloittelija

Hei vaan kaikille!

Itse kävin tänään neuvolassa (4+6) viikot. Mutta piti saada lähetteet naikkarille. Seuraava neuvola (onneksi) vasta rv18+.
    Naikkari ilmeisesti ottaa ns. Normaali synnyttäjiä taas? Täältäkin moni menossa sinne :)
  18. JenCa Aloittelija

Tänään kävin varhaisultrassa, ja siellä se 8,8 mm rääpäle pötkötteli ja sydän pamppaili hurjasti :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 5
  19. Plussapallo Aloittelija

Täällä myös tänään käyty äitipolilla varhaisultrassa. Pieni sentin palloroinen siellä uiskenteli ja sydän sykki. :)
    Ikävämpänä tosin, tuli "tuomio" että pitää heti aloittaa verenohennuslääkitys eli piikittää koko raskausaika vatsanahkaa päivittäin. :sad001
    • Tykkää Tykkää x 3
  20. Jardere Vieras

Mistä toi johtuu Plussapallo? Mulle ihan uus juttu.

Jaa tämä sivu