Neuvola- ja ultrakuulumiset

Täällä kans tänään käyty ultrassa, suunnaton helpotus valtasi kun näki sen pienen pavun siellä (1,5cm!) ja sydämensykkeen!!:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred Nyt viikkoja kasassa 7+1 ja aion nyt nauttia tästä raskaudesta, joka todennäköisesti jää viimeisekseni. Ainahan voi kaikkea pahaa tapahtua mutta nyt on 99% todennäköisyys että menee hyvin :angelic:
 
Mä kävin eilen ekassa neuvolassa. Oli ihana terkka, toinen kuin mun varsinainen, ja se säästi mut kaikelta ylimääräiseltä höpinältä "nämä sä varmaan muistatkin". :) Juuri näin! Oli nopea käynti. :hello2Nyt sitten ootellaan kutsua ekaan ultraan. Neuvolakäyntejä on muuten lisätty sitten vuoden 2012: seuraava käynti on jo pian np-ultran jälkeen (rv 13-16) ja neuvolalääkäriäkin pääsee katsomaan jo joskus rv 16 muistaakseni. Synnytyspaikka HKI:ssä ratkeaa arpapelillä: joko Kättäri tai Naikkari. Ei saa enää valita sitä, eikä ultrien paikkaakaan. :excited001
 
Pönttö, saitko edes valita kumpaan menisit mieluummin synnyttämään? Multa terkkari kysyi ja sanoi laittavansa Naistenklinikalle np-ultralähetteen.
 
Pönttö: Aika tylsää! Mä kävin Malminkartanon neuvolassa ja siellä sain esittään toiveen kumpaan haluaisin mennä. Harmi sun puolesta, ettei sitten kaikissa Helsingin neuvoloissa toimita samalla tavoin :sad001
 
3.3 olisi ensimmäinen ultra, silloin viikkoja 7+4, nyt jännittää, jotenkin tämä oireiden vähäisyys mietityttää, onko masussa ketään :/
 
Tänään varasin ensimmäisen neuvola-ajan ja puhelimessa oli aivan ihana terveydenhoitaja! Heti onnitteli ja sainkin varsin pian neuvola ja lääkäri ajan :) Nyt olis laskurin mukaan menossa 6+1 ja ensimmäinen neuvola olisi 5.3 ja lääkäri 9.3 :) Jännittää kyllä todella paljon, haluan niin tietää että kaikki on hyvin! :Heartred
 
Voi noloa, nyt vasta huomasin että mun viesti onkin nyt kahdesti tuolla! kirjoitin uuden kun jostain syystä eka ei mulla näkynyt :sorry:
 
Mulla oli eilen neuvola ja jännitti ihan hirmuisesti. Sain lähetteen verikokeeseen maaliskuun toiselle viikolle, jolloin mulla tulee täyteen 10 vk. Verikokeen jälkeen pääsen ultraan. Voi ei, kun mua hävettää, kun tunteet on niin pinnassa ja multa tuli itku, kun punnituksen myötä selvisi painoni nousseen 13 kg raskauden alusta! Olen ihan turvonnut kuin elefantti! Mulla oli alunperin BMI 24 eli ihan normaali, mutta nyt tämä paino on vaan noussut, vaikka en ole mitenkään muuttanut ruokailutottumuksiani tai mässäillyt, pikemminkin päinvastoin. Kahden viime viikon aikana on ollut niin huono olo, että olen oksennellut ja hädin tuskin pystyn syödä...
 
Muokattu viimeksi:
Aika iso nousu? En usko että vaikka mitä tosiaan söisi niin syömällä ainakaan saisi tollasia lukemia muutamissa viikoissa. Kommentoiko terkkari painonnousua mitenkään tai keksikö mtn "syytä".
Ja itsekin kyllä olisin purskahtanut itkuun vastaavassa tilanteessa :)
 
Terkkari sanoi, että toisilla tulee jo heti raskauden alussa paljon turvotusta ja, että se on luonnollista. Olin silti ihan shokissa nähtyäni vaa'an lukemat! Mulla on joskus tullut aika paha turvotus hormonaalisesta ehkäisystä, mutta tämä on jo ihan omaa luokkaansa... En syö mitenkään erityisen rasvaista/suolaista/tai muuten epäterveellistä ruokaa, itseasiasa ruokavalioni on kasvispainotteinen ja ravintosuositusten mukainen. Jotenkin tuntuu pahalta, etten mahdu vaatteisiini ja muut varmasti luulevat mun mässäilevän ihan tolkuttomasti herkkuja, vaikka en ole laittanut suuhuni kuin yhden laskiaispullan tässä viime viikkoina...
 
Joo ja ihan varmasti kyl turvotus laskee kun hormonit tasaantuu lähiviikkojen tai ainakin kk aikana!
Ja aivan tosi sama mitä muut ajattelee! Eipä ne mitään tiedä :)
 
Minä tääl edelleen odottelen esitietolomakkeita jotka neuvola täti lupaili lähettää ar ultran jälkeen jos kaikki on ok. (neuvola ja ar ultra eri paikoissa) Neuvola lähestyy ja papereita ei ole vieläkään tullut postin mukana. Pitäsköhän kohta soittaa ja kysyä missä ne viipyy?
 
Sain tänään varattua ultraan ajan 25.3. Silloin ois viikkoja 12+1 että just sopivasti :)
 
Takaisin
Top