Neuvola- ja ultrakuulumiset

^ Se täytetään sitten ekalla käyntikerralla. Muutenkin siellä on ihan hirvittävästi vaan lappujen täyttelyä.
 
Meillä olis esikoisen neuvola maanantaina, siellä varmaan mainitsen asiasta (5+4 silloin) ja yritän päästä kunnalliselle ultraan. jos ei onnistu niin sitten yksityiselle. Femedassa käytiin esikoisen kanssa ja sinne mennään nytkin.
 
Joko te kaikki ootte varanneet neuvola-ajan?! :) Mä oon ite samassa neuvolassa töissä, jossa itse tulen käymään, ja tuntuu jollain tavalla ärsyttävältä, että on pakko kertoa töissä näin aikaisessa vaiheessa. Onneks tosin voin vähän seurailla työkaverin kirjaa ja varata ajan vasta sitten kun on ihan pakko.
 
Nannapricis: olisko sulla mahdollista valita joku toinen neuvola? Itse en haluaisi tulla hoidetuksi työkaverilla.
 
Meillä mies ei haluaisikaan nyt ar-ultraa, koska "se maksaa". Itestä se ois pieni raha, vaikka toki ymmärrän, ettei siitä saa kuin hetkellistä mielenrauhaa, vaikka kaikki oliskin kunnossa ar-ultrassa.

Meillä on ollut lähiaikoina rahasta muutenkin vääntöä, niin hankala perustella. Tekis mieli mennä yksikseen, mutta ei kuulu periaatteisiin tehä vastoin toisen tahtoa/salailla tärkeitä juttuja. Kamalinta olisi, jos ultrassa olisi huonoja uutisia, niin yksin siellä sitten kuulla ne ja kertoa miehelle. :/
 
Kaethe: Oikeastaan ei, täällä meillä päin kaikki lähineuvolat kuuluu samaan porukkaan, joten joka paikassa on tuttuja terkkoja. Sit pitäis vaihtaa kaikki terveydenhuolto ilmeisesti toiseen kuntaan ja sitoutua siihen vuodeksi. Ei se sinänsä oo ongelma, mut ei muuta sitä asiaa mikskään, et pakko ottaa tää töissä aika pian puheeksi. Mulla on tänään viikkoja 4+6.
 
Sano Tähtityär miehelles, että ar-ultrassa saa selville, että raskaus ei ole kohdun ulkopuolinen. Siinä on kuitenkin riskinsä eli omaa terveyttäsi ajattelet. Ja jos ei toimi, niin vedä hirveät raskaushormonikilarit, että hän ei välitä sinun tunteistasi tai koko lapsesta. :p
 
nannapricis, täällä nyt 5+3 eikä aiettakaan soitella neuvolaan ennen kuin ar-ultra rv 7+1 on tehty ja kunnossa. Olisin ihan hajalla jos olisin jo varannu ajan ja ultrassa olisikin tuulimuna tms. Ehtii tässä vielä, eikä siellä mitään ihmeellistä kuitenkaan ekalla kerralla tapahdu. Trisomiaseula on ainoa mistä ei pidä myöhästyä. Sydänäänet etsin itse dopplerilla, viimeksikin onnistui jo 8+5 :grin ja kotona on verenpainemittarikin. Ja vaaka - jos sillä haluaa käydä.
 
Heti ekana koitinkin sitä, että haluan tietää onko kohdunulkoinen. Ei vaan tajua siitä mitään.
 
Tähtityär, onpa harmillinen asenne miehelläsi. Itse menisin oli kenen asenne mikä hyvänsä, musta toi on siis tärkein, nähdä että se raskaus on oikeessa paikassa ja lähtenyt kehittymään oikein, eikä vasta viikolla 12. Ystävän kanssa eilen juteltiin ja hänen mielestä se oli aivan turha eivätkä menneet vaikka olisivat päässeet. Aha, no musta on olennaista tietää ajoissa, jos edellytykset itse raskaudelle on pielessä.

Jos olet itse ultran kannalla, varaat sen. Mietit kumpi harmittaa enemmän, se ettet mene ultraan vai miehen kielteinen asenne jos menet. Toisaalta kuten sanoit, ettei hän tajua mitään, jätät hänen sanansa vähempään arvoon ja teet niin, että sulla on itsellä parempi olo.
 
Okei, kiva kuulla Pixieg et joku muukin odottelee pidempään! :D
Miten luulet Tähtityär että sun mies reagoi, jos vaan ilmoitat, että oman terveytes ja mielenrauhas takia aiot mennä ar-ultraan, mutta kerrot koska et halua hänen selän takana toimia? Oon samaa mieltä ku Tuplamamiko, varaat sen jos tuntuu siltä. On kai sitä turhempiakin tapoja käyttää rahaa. :)
 
Tähtityär, tietysti menet ultraa, jos susta siltä tuntuu! Kysehän on omasta terveydestäsi ja hyvinvoinnistasi, mikä voisikaan olla sen tärkeämpää? :)
 
Nannapricis siirsin ultran ensi vkon keskiviikkon kun kävin vkl päivystyksessä ultrassa ja muutos parissa päivässä ei oisi ollut niin huima :)
 
Meillä on ensimmäinen neuvola 18.2. En malttaisi millään odottaa! Edellisenä päivänä on esikoisen 2vuotis neuvola, siellä onkin mukava kertoa vauvasta. :)
Kysyin soittaessani äitiysneuvolaan, että voidaanko ultrata.. Sanoi että tottakai, varmistetaan viikot ja että on oikeassa paikassa jne. Sain vieläpä saman terkkarin kuin esikoisen aikaan, aivan ihana täti. :)
 
Kai se vain tuntuu vähän siltä, että onko se sitten turha. Eihän kaikki muutenkaan käy ultrassa ennen np-ultraa. Eipä se anna kuin hetkellisen mielenrauhan, jos kaikki olisikin kunnossa.

Varasin kuitenkin ajan reilun viikon päähän. Meinasi, että näkyisi varmaan jo ensi viikon alussakin, mutta päätin sitten ottaa vähän kauemmas ajan.

Pitää katsoa, milloin kerron miehelle, että sinne menen.
 
Täällä kanssa käyty varhaisultrassa toissa päivänä ja oli kyllä ihanaa nähdä pikkuinen ja sydämen syke :Heartred Raskausviikotkin tarkentui, pitivät paikkaansa ovulaatioajankohdasta laskettuna (eli vähemmän kuin normi kaavan mukaan laskettuna). Pikkuinen on nyt tänään 7+0 :) Suosittelen kyllä varhaisraskauden ultraa, itsellä ainakin jonkin asteinen rauha tuli kaikkien panikoimisten jälkeen, vaikka hyvinhän keskenmeno voi vielä tulla tämän jälkeenkin. Itsellä oli 3 päivää ruskehtavaa vuotoa, josta mm. sain ihan kauheet paniikit, mutta oli ihanaa kun lääkäri sanoi, ettei vuoto tullut kohdusta, että ei hätää :). Neuvola olisi nyt maanantaina.
 
Hieno juttu M&S ja summer28! :)
Mä täällä vielä arvon mille viikoille omani varaisin, et varmasti jotain (=syke) näkyis jos on näkyäkseen. Tänään kylläkin vasta 5+1 et eihän tässä kiire ole.
Ituitu joo enpä taas ajatellu et ehdit jo olosuhteiden pakosta käymään yhdessä ultrassa. Tosiaan, helpottavaa et teilläkin on kaikki hyvin!
Tähtityär, varmaan hyvä päätös. Eihän se tosiaan vielä mitään takaa, vaikka kaikki olis ar-ultrassa hyvin, mut eipähän tarvii sinne nt-ultraan asti olla ihan pimennossa sen suhteen, kasvaako siellä joku pieni.
 
Takaisin
Top