Neuvola- ja ultrakuulumiset

Kyllä siellä kaksi vahvaa viivaa oli. Testissä siis.
Oonko liian innokas jos jo ma soitan neuvolaan? :D Viikot silloon vasta 4+5......
 
Onnea ihanista ultra kuulumisista :Heartpink

Mulla siinä päivystys hässäkässä ultrattiin torstaina, kontrolli ultra viikon päästä torstaina ja siellä pitäisi sitten jo jotain näkyä jos on näkyäkseen.
Siitä viikon päähän olen varannut yksityiseltä ar ultra ajan ja siitä viikon päästä olisikin neuvola.
Voi että toivon että nyt menisi näiden kaikkien järkytysten jälkeen jo vihdoin putkeen tää homma ..



Rv 5+6
 
BlendedFamily: Mä soitin neuvolaan heti plussan jälkeen, 4+0, ennen ku ees miehelle ehdin kertoa :wideyed: Tosin halusin soittaa neuvolaan varmistaakseni ettei plussa johdu vielä keskenmenosta... Siinä samassa kuitenkin varattiin jo eka aika neuvolaan 4.3.
 
Jos olette joutuneet neuvolaan/ultraan meneen kesken työpäivän, oletteko mitä sanoneet töissä syyksi? En vielä raskaudesta haluaisi esimiehelle kertoa..
 
Ihan lääkäri vaan. Ei sen kummempaa. Meillä käydään esmes gynellä samassa paikassa, ku ä-neuvolassa..
 
Mulla on nyt menossa apauttiarallaa 6+3, ja varhaisultra on varattu 3.2 jolloin oisin rv 8,5. Neuvola mulla on 27.2. Haluisin kauheesti koittaa vähän aikaistaa tota varhaisultraa, että olis se käyty jo ennen neuvolaa. Kuinkahan aikaiseen tonne ultraan ois järkevää mennä...?

Tinakenkätyttö, mä sanoisin pomolle vaan, että lääkäriin menossa. Eihän se oo sen asia udella, että mikä lääkäri ja miksi.
 
Mulla on JenCa samana päivänä ultra kun sulla (tarkoitit varmaan 2.3 eikä 3.2 :wink ) silloin on rv 7+4. Täytyy vaan sanoa että on lääkäri. Sit ultrasta seuraavalla viikolla olis neuvola jolloin pitää taas olla töistä pois.

Varmaan siinä seiska viikon paikkeilla olisi hyvä mennä ultraan, sitä viikkoo ne mulle neuvolassa suositteli.
 
Okei, eli voisin koittaa siirtää varhaisultra-ajan jo vaikka alkavan viikon loppupuolelle, keskiviikkona pitäis olla 7 viikkoa kasassa. Jännää! :)

Muoks. Ja joo, tosiaan 2.3. eikä 3.2. :D
 
Onnea muiden ultrauutisista!

Itse tulin juuri lääkäriltä, raskausviikkoja vasta max 5+2 (vasta yksi kierto takana ennen plussausta, joten plussakierron pituus epäselvä). Varattiin kunnollinen ensikäynti 5.3., mutta kun jo olin paikalla, halusin myös tänään ultran varmistaakseni raskauden, vaikkei lääkäri näin varhain ultraa suositellutkaan. Itselläni oli myös munasarjakystan poisto muutama kuukausi sitten ja halusin varmistaa, ettei uusia kystia ole ilmaantunut. Alkiota ei ultrassa vielä nähty, mutta tämä pieni pussukka kylläkin, onkohan suomeksi siis ruskuaispussi? Kaikki näytti kuulemma normaalilta näin aikaiseen vaiheeseen, vaikka toki toivoin, että olisi itse alkoikin jo näkynyt. Nyt en millään malttaisi odottaa yli kahta viikkoa seuraavaan ultraan.

Kuinka aikaisin muilla on jo alkiot näkyneet?

Tsemppiä muille! :)
 
Mä vielä arvon oman ultrani kanssa. Olin päättäny et meen siinä rv7 paikkeilla mut nyt nää vuodot sotki kaiken ja tekis mieli mennä heti ku rv6 täynnä. Toisaalta turha maksaa siitä jos siellä ei joka tapauksessa oo mitään nähtävää vielä, mut toisaalta haluaisin mahdollisimman pian tietää, jos siellä ei syke tuu ikinä näkymään.
Eli joo laittakaa tosiaan millä viikoilla syke ja alkio on nähty. :)
 
Nannapricis, kirjoitinkin jo aikaisemmin, että meillä näkyi päivystysultrassa hento sykkeenpulputus noin viikolla 6+2 :)
 
Meri-Oulun neuvolasivuilla tosiaan suositellaan tulemaan aikaisintaan rv 6+2. Kävin esikosta rv 7+jotain ja nytkin meen samoilla viikoilla. Se harmitus on aika iso, jos mitään ei näy ja voi johtua vain siitä, ettei niin pieni vaan vielä ole näkyäkseen.

Toki omasta kierrostakin voi arvailla, että lyhyellä kierrolla se rv 6+2 riittää hyvin ja pitkällä kierrolla hedelmöittyminen on voinu tapahtua monta päivää myöhemmin.
 
Mulla on tosi epäsäännöllinen kierto, mutta ovulaation ajankohta on melko tarkasti tiedossa, joten oon yrittäny viikot laskea pessimistisesti. Näillä teidän arvioilla ituitu ja Tähtityär voisin siis loppuviikosta mennä jos ihan tuskainen olo tulee odotuksen kanssa.
 
Mä suunnittelin viikon parin päästä soittavani neuvolaan ja jos pääsis sillon rv8 käymään siellä. Eli mun laskujen mukkaan tossa maaliskuun tokalla viikolla. Täällä meiän neuvolassa on ultra ja kuulemma hoitaja vilkaisee sillä onko oikeassa paikassa mitä pitää. Tämä siis kaverin kertomaa. Kasi viikolla luulis sydämen sykkeen näkyvän. :) Vielä kolme viikkoa aion olla onnellinen, että musta tulee äiti uudestaan. En suostu huolehtimaan mistää murheesta etukäteen. :)
 
Ehkä hölmö kysymys toisen lapsen odottajille: jätättekö esikoisen hoitoon neuvolan ajaksi vai otatteko hänetkin mukaan?
 
Mä otan ainakin esikoisen mukaan... Kun kotona esikoisen kanssa kaksin olen, enkä aio sitä varten hoitajaa etsiä. Ja musta tuntuu että neuvolatätikin olettaa että esikoinen tulee mukaan! Ainakin esikoisen 1v neuvolassa puhuttiin siihen malliin :)
 
Niin mäkin ajattelin mukaan ottaa. Lääkärikäynnille sitten tarvii hoitajan. Varhaisultrassakin poika oli mukana, mutta puolison sylissä. :)
 
Me oltiin eilen siis neuvolassa, esikoisen kanssa. ja siellä sitten udeltiin mikä olo, kun suru-uutisia on jo saapunut kylään, totesin että kuka niitä muistaa kun uudestaan on jo flaksi käynyt. :D me käytiin nyt samalla läpi taas ekan kerran jutut ja seuraava neuvola aika onkin vasta 14.4, ja se on esikoisen ja tulevan kaverin molempien käynti, eli ne on yhdistetty. silloin pitäs olla 13+5, joten sydänääniä kuunnellaan kuulemma silloin :)

Tänään soitin femedaan, ja sinne varhaisultra 9.3. (8+4) nyt odotus kasvaa ja malttamattomuus vaan tekee tuloaan. tästä se taas lähtee... mietin myös jorviin soittoa, mutta onkohan jo liian aikaista sinne varata ulrta aikaa..
 
Takaisin
Top