Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ultra ohi ja kaikki oli hyvin. Laskettuaika ei muuttunut mihinkään ja sekin on oikein hyvä. Ei meinannut kaveri liikkua tarpeeks, niin joutu kätilö tökkimään mahaa aika kovastikin, ennen kuin vaihtui mieleinen asento.

onnittelut hyvistä ultratuloksista! itsellä vielä viikko kys operaatioon..:confused2

Meilläkin oli tässä eka terveydenhoitajan neuvola. Luin jo melkein kaikki opukset mitä sain. Sydänäänet kuului. Terkkari lupasi järjestellä jossainvaiheessa neuvolakäynnin isosiskoa varten, jossa näytetään sikiön kokoista nukkea ja hän voi ultratakin, että pääsee näkemään vauvan :). Tosi kiva juttu, isosisko on varppina aivan tosi innoissaan, se on niin täpinöissään tästä!

Aiotteko ottaa sitä influenssarokotetta? Mehän kuulutaan nyt siihen riskiryhmään ja perhe saa sen myös.

Sent from my iPad using Vau Foorumi mobile app

Todennäköisesti en ota influenssapiikkiä, mutta varma en vielä ole. Enkä tiedä mitä tehdään muun perheen suhteenkaan, mies saa toki itse päättää mutta lapsen osalta asia on vielä pohdinnassa.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Meilläkin oli tässä eka terveydenhoitajan neuvola. Luin jo melkein kaikki opukset mitä sain. Sydänäänet kuului. Terkkari lupasi järjestellä jossainvaiheessa neuvolakäynnin isosiskoa varten, jossa näytetään sikiön kokoista nukkea ja hän voi ultratakin, että pääsee näkemään vauvan :). Tosi kiva juttu, isosisko on varppina aivan tosi innoissaan, se on niin täpinöissään tästä!

Aiotteko ottaa sitä influenssarokotetta? Mehän kuulutaan nyt siihen riskiryhmään ja perhe saa sen myös.

Sent from my iPad using Vau Foorumi mobile app

Kiva kuuloinen neukkutäti sulla! :) itse en ajatellut ottaa kys. rokotusta :)

Mä otin rokotteen. Sairastin viime talvena keuhkoputkentulehduksen ja miehellä oli influenssa, joten tänä vuonna niitä ei kyllä kaipailla :)

Ja niin joo, neuvola oli viime viikolla ja eilen tuli kutsu nt-ultraan, joka on 4.12.

mä en oo jotenkin tajunnu aatella koko rokotetta,ikinä en oo sitä ottanu.ny vähän mietityttää,että pitäiskö,kun ei si oo varmaan kauheen herkkua,jos sen sitten saakin...:confused:

Mä en aio ottaa rokotetta, en ottanu viime raskaudessakaan, enkä ota lapsellekkaan (8-kuinen) ku ei sitä kukaan meille tarjoo enkä jaksa alkaa kyseleen, rokotukset ois vissii ollu viimeviikolla ku oltiin Budapestissä.

Papaa ei oltukkaan otettu viime raskaudessa ja otetaan kuulemma sitte jälkitarkastuksessa.

Neuvolassa käyty ja sydänäänet kuulu♡ Terkka piti poikaa sydänäänten kuuntelun ajan ku meillä oli yhistetty käynti.
Terkkari oli sitä mieltä että vois pikkuhiljaa vierottaa pojan tissiltä mun oman jaksamisen vuoksi mutta ei mulla oo jaksamisesa mitään ongelmaa, vaikka poika syö öisinki 2-3 kertaa, tai viidesti. Se totes et molemmilla lapsilla menee hyvin niitten kasvamiseen imetys+odotus ei vaikuta mutta minä kuihun olemattomiin. Paino nyt saa vielä vähän pudota ja kyllä mää lopetan imetyksen jos tuntuu et se käy liian rankaksi.

mulla oli vihdoinkin eka neuvola tänään, painoa oli tullut ihan *kiitettävästi* lisää kiitos sen että on aina nälkä nykyisin. Nähtävästi virtsatestissä oli jotain valkoisia verisoluja eli maanantaina vien labraan lähetteen. Niin ja tuo hemogloobini oli sitten tippunut sadan pintaan. Ei kai sitten ihme että on kylmä ja väsyttää, olisi pitänyt ymmärtää itse mistä on kyse kun ei kuitenkaan ole eka kerta kun tuo tapahtuu, mutta jotenkin sittä nyt niin helposti ajattelee että kaikki oudot tuntemkuset on niitä raskausoireita. Influenssarokotusta tarjottiin mutta jotenkin tuntuu turhalta, sitten jos sen influenssan saa niin ei kyllä varmaan enää tuntuis turhalta. Kuulema sen piikin saa ainakin täällä hakea sitten myöhemminkin avoneuvolasta.

Ja piti sanoa että jotenkin hassua kun muut on jo käynyt ultrassakin ja itse tosiaan tänään vasta eka neuvolakäynti eikä siellä edes kuunnellut mitään sydänääniä. Tuntuu ihan siltä että olen joku huijari, ei tuolla kuitenkaan mitään kasva :) Ultraankin on melkein kuukausi aika vielä. Ehkä kuitenkin pitää käydä yksityisellä aikaisemmin niin voisi sitten parin viikon päästä tyttären syntymäpäiväjuhlissa mainita samalla kavereille asiasta!

Mustaki tuntuu hassulta, että monet on käyny jo nt-ultrassa ja ite pääsen siihen ultraan vasta 19.12 :D Huomenna on menkoista laskettuna 10+0 ja sen varhaisultran mukaan huomena olis 9+4. Ens viikolla olis mullaki labra-aika ja sitte toinen neuvola, missä saan sitte neuvolakortin yms. matskun (toivottavasti). Eihä tuota neuvolaa muuten olis ollu, mutta ekalla kerralla oli niin hyvin valmistautunu terkka, että en saanu mittää mukkaan.

mulla kävi tuuri kun tua YTHS:llä on pelit ja vehkeet niin pääsin si varhaisultraan ja viä ilmasiks :wink nyt si tiistaina ekaa kertaa dopplerilla lääkäri kuuli sydänäänet (viikkoja 11+4). se eka kunnon ultra täälläkin vasta nyt maanantaina.kovin on harvennettu noita käyntejä ainakin alkuraskaudessa,mikä sinänsä on sääli kun just ny on niin epävarma olo ja haluis koko ajan varmistella et onks siä kaikki ok o_O

mulla oli muuten verenpaine laskenu ihan hulluna; 94/68 :eek: ei ihme että huippaa ja saunassa käynti on melkein mahdotonta.yhyy.eipä tolle kuulemma ees mitään voi tehdä...

Hihi se on semmosta kun kaikilla meillä LA eri aikaa kuusta :) täällä olis muutes rakenne ultra 22.1.2014 <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä kävin tänään antamassa pissa- ja verinäytteet labraan np-ultran sikiöseulontoja varten. Tuntui jotenkin turhauttavalta. Olo on täysin oireeton, ja olen lähes satavarma ettei tuolla mahassa kasva enää ketään. Ja oireettomalla tarkoitan todellakin oireetonta: ei väsymystä, ei palelua, ei pissahätää, ei arkoja rintoja, ei mahatuntemuksia, ei yhtään mitään. Viime kerralla samassa tilanteessa (eli oireet kadonneina) alkio oli kuollut, joten yritäpä tässä sitten nostaa fiilistä kattoon... Paino on pudonnut puolisen kiloa eikä turvotuksesta tietoakaan.

Mietin jo kotidopplerin ostamista. Tai yksityiselle ajan varaamista. Tai ihan mitä tahansa. Tilanne tekee oikeasti kohta hulluksi. Rv nyt 10+1.

Huoh. Anteeksi avautuminen. Ei tää ole aina helppoa.

Mustaleski: voi sinnuu *voimahali* <3 toivottavasti siellä kaikki kunnossa ! Koska sulla olika nt-ultra? Jos siihen on aikaa kannattaa sen oman mielenrauhan takia varata varata sitä uä:tä yksityiseltä :) ja miksei tota kotidoppleriakin itselläni sellainen on ja vähintään kerran viikkoon kuuntelen ääniä rauhottaaa kummasti <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tiedän tunteen, Mustaleski. Tai siis molemmat tunteet. Itellä myös oireet täysin kadonneet ja sama kävi viimeksi km:n kanssa. Mutta silti jostain syystä ajattelen, etten vielä peru ensi tiistain ultraa suoralta kädeltä, ehkä siellä sittenkin on elämää... En tiedä onko enemmän toiveajattelua vai intuitio, mutta nyt tuntuu siltä.

Jos sulla on ultraan vielä monta viikkoa, käy ihmeessä yksityisellä. Viikoilla 10-14 käydessä saa kelakorvauksenkin. Parempi tietää ja saada mielenrauha, oli tilanne sitten suuntaan tai toiseen, kuin turhaan huolestua. Tai siis niin itse ajattelen :) Ja siksi iloinen, että tiistaina tulee tieto, oli kumpi tahansa.

Mustaleski: olisko sun mahdollista päästä käymään vaikka neuvolalääkärillä? voisivat dopplerilla koittaa kuunnella sydänäänet.tai sit tosiaan sinne ultraan...hurjasti tsemppiä ja voimia,itekin tässä kun ressaa kaikenlaista niin voin vaan kuvitella miltä tuntuu jos on huono kokemus alla :sad001 ja jos ei oo mitään tietoo.

Neuvolassa täällä ainakin pääsee kuuntelemaan sydänääniä, jos jokin huolettaa. Kannattaa soitella neuvolaan, se olisi ilmaista toisin kuin ultra yksityisellä :)

Kiitos teille <3 Np-ultra olisi 4.12., eli sinänsä eihän tässä ole kuin vajaa pari viikkoa aikaa totuuteen. Mutta se on silti ikuisuus! :) Ja mun tuurilla alkiohan ei siis todellakaan tule itsestään ulos, vaan piilottelee siellä muumiona hamaan tulevaisuuteen.

Toivottavasti kuulun siihen kastiin, joka vain jostain syystä on oireeton, vaikka raskaus etenisikin. I wish.

Pitänee neuvolaan soitella maanantaina. Viikonloppuna siellä tuskin kukaan vastailee? Kyfi, tsempit sinnekin! Ja toki yhtälailla kaikille muillekin :)

Suviiit: mullakin ultra 19.12 =ikuisuuden päästä.

Millä viikoilla teillä on ollu nt-ultra? Mielestäni toi mun aika on jotenkin myöhään, viikkoja sillon 12+4. Aatellen jos oliskin jotain häikkää, ja pitäis aatella vaikka keskeytystä tms, eiks menis aika kiireeks? Tosin esikostakin tais olla noilla viikoilla. Miksi se täytyy jättää viimetinkaan?!

Mullaki on vasta joskus 12-13-viikolla nt-ultra, en jaksa tarkistaa.. Ja ite oisin vielä voinu siihen vaikuttaa ku se varattiin ar-ultran jälkeen jonka siis poikkeuksellisesti sain kunnalliselta puolelta. (Katsottiin raskauden kesto kun kierto imetyksen takia epäsäännöllinen) Sinällään ei niin kiire ton ultran kaa ku on kerran nähny et sielä joku on ja sydänäänetki kuulu eilen nlassa :) En vaa sillon älynny yhtää sanoa et millon haluan sen ku olin nii sekasi kun sielä mahassa epäilyksistä huolimatta oli joku.

Takaisin