Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai se voi sattuaki! Onneks en tiennyt. Muutenki vähä tietämätön näistä :D Munki lääkäri käyttää muovisia ja liukkaria, ei oikeestaa tuntunu oikee miltää :) Näköjää se hoiti asian paremmin kuin luulin. Tuli vaa huono kuva siitä kiireydestä, mutta itehän sen aiheutettiin myöhästymällä.

Täälpäin neuvolas ainakin ennnen oli hurjan kovakouranen lääkäri.En mee ekaa lääkäritarkastuksee ollenkaa,mut toisee ja kolmantee sit menen.Ja huomen eka ultra.Hurjast jännittää :) Jotenkii tuntuu tyhmält käydä lääkärin tutkimuksis ku tiedän,etten voi lapsii synnyttää normaali kautta,että se tulee aina olee sektio.Ensimmäisen eikä toisenkaa kohdalla ikinä merkkejä,että syntyisi normaalisti :(

Nyt tajusin, että mulle ei tehty varsinaista 11. viikon ultraa ku sikiö oli vasta nii pieni. Eli se ei vielä ottanu sitä näytepalaa niskasta (jos nyt käsitin ton oikein? oon kans niin keltanokka :D). Toi kohta ilmeisesti voi sattuaki vai? Oonkohan mä nyt ihan pihalla tästä :grin

ei kai siitä mitään palasta oteta :eek::grin ihan vaan arvioidaan niskaturvotuksen paksuus.jos otit seulan,riski lasketaan tuon arvion + verikokeen + äitin taustatietojen (tupakoiko jne) pohjalta.

... No mietinki että eikai ne semmosta tee :grin Hyvä tietää, kiitos teille viisaammille tiedosta. Oon kyllä uskomattoman ulalla näistä jutuista vaikka oon isosta perheestä, ja sisaruksilla ja läheisillä ystävillä on lapsia. Jotenki ei oo ennen jaksanu kiinnittää noihi infoihi huomiota :) Mutta tässähän sitä oppii. Nyt helpotti :D

Meilläkin oli eilen nt-ultra ja kaikki näytti olevan hyvin. Kovasti tyyppi siellä nyrkkejä heilutteli :) Torstaina on sitten neuvolalääkäri ja terveydenhoitaja aiemmin sanoi, että sillä käynnillä otetaan rutiinisti papa-koe. Tuota ihmettelin, varsinkin kun mulla papa otettu aiemmin tänä vuonna. Ja jossain paikoissa sanotaan, ettei papaa otettaisi raskauden aikana. Onko kukaan törmännyt tällaiseen käytäntöön, että papa otettaisiin rutiinisti alkuraskaudessa?

Mulle sano et papaa ei oteta ku tänä vuonna otettu (esikoisen loppuraskaudessa).. Ainaki muistaakseni se otettii sillo. Näkeepä ne sen jostain.

Meilläkin oli eilen nt-ultra ja kaikki näytti olevan hyvin. Kovasti tyyppi siellä nyrkkejä heilutteli :) Torstaina on sitten neuvolalääkäri ja terveydenhoitaja aiemmin sanoi, että sillä käynnillä otetaan rutiinisti papa-koe. Tuota ihmettelin, varsinkin kun mulla papa otettu aiemmin tänä vuonna. Ja jossain paikoissa sanotaan, ettei papaa otettaisi raskauden aikana. Onko kukaan törmännyt tällaiseen käytäntöön, että papa otettaisiin rutiinisti alkuraskaudessa?

Hurjaa, miten voi käytännöt vaihdella noin? Itse kieltäydyin papasta nyt raskauden aikana, se voidaan ihan hyvin ottaa vaikka jälkitarkastuksessa sitten - en kyllä näe mitään hyötyä raskaudenaikaisesta papasta???

Meil pitää erikseen varata aika papa kokeeseen rasdkauden jälkeen.Raskaus aikana sitä ei oteta

Tänään 10.30 nt-ultra. Kauhulla odotan, että mitä ne sanoo. Jos se ei vaikka enää eläkään... Olen todella pessimistinen, mutta pariin päivään ei ole ollut enää mitään oireita. Ei ne nyt voi noin vaan kadotakaan. No kohta sen näkee.

Mulla ultra tänää klo.11.15.ja jännittää aivan liikaa.Viime yön näin keskenmeno unii ja huonost nukuin muutenkiin.Toivottavast kaikki kunnossa

Siis Tampereella nimenomaan sanottiin, että ei papaa raskausaikana, ettei turhaan rasiteta kohdunkaulaa. Ettei olis streptokokki (tms) näyte? Sitähän Suomessa yritetään raskaana olevilta seuloa, kun jos bakteerilöytyy, niin tarvii ottaa antibiootit ennen synnytystä. Tsemppistä ultrattaville =)

heyyy!!

Pistän tästä mun nt-ultrakuvat! Odottelen mielenkiinnolla myös muiden kuvia :)

Muokattu viimeksi:
tsemppiä ultraan kaikille!hyvin se menee :) minä yritän ny olla vähän rauhallisemmin mielin kun ainakin eilen kuulu tosiaan sydänäänet.tietty pikkasen pelottaa et onks siä si kaikki hyvin,mutta kun ei siihen kauheesti voi itte vaikuttaa o_O

multa eilen lääkäri kysy et koska tehty papa ja kun sanoin et helmikuussa ja ei oo ikinä ollu siinä mitään,niin sano ettei tehä.jäi kyllä nyt vähän mietityttään,et olisko se tehty jos ei olis ollu näin...hm.en varmaan ite olis antanu ronkkia,kun vuodan aina kun pistetty sika siitä :confused:

Ultra (onnellisesti) ohi! <3 Kohdussa näkyi yksi normaalin näköinen sikiö :) NT oli normaali myös. Kovasti oli aktiivinen ja antoi hiukan huonoja kuvia itsestään ja piti vähän "ärsyttää" että saatiin oikeisiin asentoihin. Suurin yllätys oli että sikiön koko vastasi jo viikkoja 12+6 ja laskettuaika siirtyi toukokuun puolelle, 29.5.

Ultra takanapäin ja laskettu aika siirty 17.6 :) Ihanaa kuulla sydänäänet ja nähdä pikkuinen.Vaikka oli viikkoja hieman vähemmän ku piti,sai otettuu niskaturvotuksen joka normaali ja pääsin myös verikokeissa samalla käymään.

Onnea kaikille. :) En ole ikinä nähnyt noita ultrakuvia noin "isosta" kaverista, olipas hurjan näköistä. :)

Takaisin