Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin on nt-ultra vasta viikolla 12+4 eli 3.12 ja tuntuu et sinne on ikuisuus :D Mietin kans et miksi se on vasta noin myöhään mut muistaakseni THL:n sivuilla oli ohjeistus et milloin se pitää viimeistään tehdä. Kai siinä on se et pitää olla tarpeeksi viikkoja jotta sen niskaturvotuksen voi laskea.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on sillon nt-ultrapäivänä rv 13+2 tai 13+5.. Että se on tosi myöhään.
Ja tuosta oireettomuudesta, mullakaan ei oo ennää mittään. tai no se on, että lämmin ruoka ei maistu, ei vaan tee mieli. mut tissit ei oo enää arat, ei huono olo, ei palele tai väsytä, ei mahatuntemuksia. ja dopplerin hommasin, mut en saa sillä ees omaa sykettä kuuluviin. se vaan suhisee sillai ku radio, jos ei oo kanavaa valittuna. :/

Suviiit: mullakin ultra 19.12 =ikuisuuden päästä.

Millä viikoilla teillä on ollu nt-ultra? Mielestäni toi mun aika on jotenkin myöhään, viikkoja sillon 12+4. Aatellen jos oliskin jotain häikkää, ja pitäis aatella vaikka keskeytystä tms, eiks menis aika kiireeks? Tosin esikostakin tais olla noilla viikoilla. Miksi se täytyy jättää viimetinkaan?!

Mulla oli nt-ultra viikoilla 11+6 mutta tyyppi vastas viikkoja 12+1. Päivä oli 18.11 :)
Ei sun nt-ultra oo yhtää liian myöhää, sit jos olis13+ niin silloinkin se olis "myöhästynyt" ja senkin jälkeen on "myöhäinen" nt-ultra mahdollista jos ei aijenmin jostakin syystä oo päässy :)

Mulla on sillon nt-ultrapäivänä rv 13+2 tai 13+5.. Että se on tosi myöhään.
Ja tuosta oireettomuudesta, mullakaan ei oo ennää mittään. tai no se on, että lämmin ruoka ei maistu, ei vaan tee mieli. mut tissit ei oo enää arat, ei huono olo, ei palele tai väsytä, ei mahatuntemuksia. ja dopplerin hommasin, mut en saa sillä ees omaa sykettä kuuluviin. se vaan suhisee sillai ku radio, jos ei oo kanavaa valittuna. :/

Jos et saa omaa sykettä kuuluviin niin kannatta tarkista et piuhat kiinni ja et on geeliä tarpeeks. Ja jos ei vielä sittenkään niin
Soita neuvolaan ja kerro huolistas... Ehkä pääset sinne ja ne etsii sydänäänet paremmilla laitteilla :)

Kuulokkeet on kii ja kahella eri kuulokkeilla oon kokeillu ja geeliä oli kyllä paljon. Harmittaa vaan, jos tuo oliki nyt sitte turha ostos :/ ja torstaina on neuvola-aika, jossa koitetaan kuunnella. onneksi :)

Kuulokkeet on kii ja kahella eri kuulokkeilla oon kokeillu ja geeliä oli kyllä paljon. Harmittaa vaan, jos tuo oliki nyt sitte turha ostos :/ ja torstaina on neuvola-aika, jossa koitetaan kuunnella. onneksi :)

Paljoa sulla olika viikkoja? Sen perusteella et ettet kuule edes omia sydänääniä epäilen vahvasti et siinä vehkeessä jotain vikaa..

Seuraava ultra minulla 15.1. eli se on sitten se rakenneultra. Mieli rauhoittui huomattavasti nt-ultran jälkeen ja innolla odottelen tuota seuraavaa. Onneksi töissä saa ite suunnitella työlistat ja esittää erityisen tärkeät toiveensa, niin ei tarvii ruveta vaihtelemaan jonkun kanssa työvuoroja.

Kizu, nyt on 10+0 tai ultran mukaan 9+4. Tiedän, ettei pienen ääniä välttämättä kuule vielä näillä viikoilla. mutta se kummastuttaakin, etten kuule omaa sykettäkään edes sydämen kohalta :D

Voi olla et laitteessa jotakin vikaa.Meil ei tosin viel ekas neuvolas kuunnella sydänäänii ja joiltakin ei saa edes lääkärineuvolassakaan viel äänii kuuluviin vaik ultrassa kuuluu :/ esikoista odottaes mul oli doppleri kotona ja sain vast viikon 12 jälkee äänet hyvin kuuluviin :)

Kävin torstaina ultrassa, kun liukastuin ulkona ja halusin varmistaa kaverin olevan kunnossa. Siellä se pieniä käsien-ja jalkojen alkujaan heilutteli ja syke näkyi taas selvästi. On se vaan silti niin utopistista, että siellä on oikeasti meidän lapsi kasvamassa ja että meistä tulee vihdoinkin vanhempia muillekin kuin karvaisille lapsillemme :D

Kizu, nyt on 10+0 tai ultran mukaan 9+4. Tiedän, ettei pienen ääniä välttämättä kuule vielä näillä viikoilla. mutta se kummastuttaakin, etten kuule omaa sykettäkään edes sydämen kohalta :D

Koita pattereidenvaihtoa, mullakin suhisi vaan ja paniikissa tunnin verran yritin ettiä turhaan... Sit vaihdoin patterit ja alko kuulumaan... :)

Se on kyllä ihan uus patteri, paketin mukana tullu kylläki. eihä sitä tiiä kuinka vanha se on jo. täytyy kokeilla vielä se ja sitten ottaa yritykseen yhteyttä, jos ei mitään tapahdu. :)

mul on nt-ultra 11.12 ja sillon on viikkoja 12+4 ja sain jo ajan rakenneultraankin ja se on 10.2.2014 ja sillon viikkoja on 21+2. Tuolla jotku pohti niitä rajoja koska pitää mikäkin ottaa, verikoe seulontaa varten pitää ottaa 9+0-11+6 viikkojen aikana ja ultra tutkimus jossa lasketaan niskaturvotus pitää ottaa 11+0-13+6. Verikoe on mahdollista ottaa vielä myöhemminkin ja se tarkoittaa viikolla 15+0-16+6.
Rakenneultra tehdään 18+0-21+6 tai viikon 24+0 jälkeen.
ja lähdehän on http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/aiheet/tietopaketit/seulonnat/sikion_poikkeavuuksien_seulonnat

Mulla oli 12+1 ja kai ne mieluusti ottaa vasta sinne 12+0 jälkeen, että pienempi keskenmenonriski. Ja kun sinne 13+0 saakka voi kuitenkin sitä niskaturvotusta vielä ihan luotettavasti mitata.

Minulla huomenna ensimmäinen ultra tutkimus(12+1) ja pelottaa jotenkin aivan kauheasti. Vielä en ole siis saanut sydänääniä kuulla, enkä ole varhaisultrassakaan käynyt. Hirvittää niin kovasti se tuska, mikä tulisi jos sieltä ei elämää löytyisikään ja kuitenkin pari kuukautta odotettu innoissaan miehen kanssa(esikoinen kyseessä)... Minulla ei aikaisempia keskenmenoja ole, olen vaan hyvin tietoinen niistä ja lukenut (varmaan vähän liikaakin) aiheesta. Onneksi huomenna kuitenkin selviää paljon, enää yksi uneton yö edessä ;). Ihanaa täältä lukea, miten monella sydänäänet on löytynyt masusta, onnea kaikille heille :)!

Minusta tuo on ihan kohtuutonta, että naisilla pitää olla jopa tuon 12 viikkoa raskaana ennen kuin pääsee kuulemaan onko siellä edes ketään missään. Tuo on varmasti henkisesti tosi piinaavaa monille, puhumattakaan siitä jos kaikki ei olekaan kunnossa. Sehän on tosi vaarallista antaa mennä noin pitkälle, jos on kyseessä vaikka kohdun ulkoinen raskaus. Ja itse en jaksaisi tämän pahoinvoinnin kanssa, jos ei välillä olisi saanut kuulla elonmerkkejä sieltä.

Itseelläni on nyt rv 11+2 ja ultrattu on jo vkolla 8 ja sydänääniä kuunneltiin viimeviikolla neuvolassa. Miten edes ensimmäisessä raskaudessa ei ole päässyt vielä neuvolaan nuilla viikoilla? Jos sattuu olemaan joku joka ei itse hoksaa etsiä tietoa niin kaikkihan voi olla jo pielessä tuossa vaiheessa, jos ei ole tiennyt elää ihmisiksi ja pitää huolta esim. ruokarajoitteista. Kyllä vaikuttaa siltä, että siellä suuressa maailmassa tuostakaan asiasta ei ole päättämässä kukaan joka on ollut joskus raskaana. Täällä on muka lääkäripula, mutta ei silti onneksi tarvi elää epätietoisuudessa viikkotolkulla tämmöisenä teknologian aikakautena! Ja meidän neuvolatätikin kuulostaa olevan oikea aarre. Hän on niin lempeä ja huolehtivainen.

Minusta kyllä tuntuisi, että olen ihan oman onneni nojassa jos noin kauhean kauan pitäisi odottaa. Ihan pistää vihaksi toisten puolesta.

Sent from my iPad using Vau Foorumi mobile app

Ja tsemppiä Toscalle ultraan! Tule sitten kertomaan mitä näkyi :).

Sent from my iPad using Vau Foorumi mobile app

Juuri tulin neuvolasta ja haahuilen tässä kesä-heinäkuun vaihteessa kun en tiennyt tarkkoja viikkoja ennen kuin nyt kun ultra näytti liikkuvaa kuvaa, mutta siinä liikkeiden välissä saatiin tulokseksi 9+3 ja silloin laskettu aika 27.6.2014. Haahuilen kyllä vielä heinäkuistenkin puolella, jos enteet pitää paikkansa niin yli menee, itellä oli ollut laskettu aika 4.8 ja syntymäpäiväksi tuli 21.8, joten myöhäistä sorttia ollaan. Enpä olisi uskonut, että noin liikettäkin näkyy. Niin meillähän ultrataan neuvolassa, jos ihmettelette kun taitaa suurimmaksi osaksi olla eri paikoissa ultrat ja neuvolat. Sairaalassa sitten nt-tutkimus parin viikon päästä :) Niin ja sydänkin sykkii... mies kävi influenssapiikillä samalla ja yllättyi kun neuvolatäti pyysi jäämään ultraan (olisi ollut kiire töihin). Tippa tuli hänelläkin linssiin, todellisuus iski sieltä ruudulta vähän lujempaa ku odotettiin :)

Enkä millään olisi voinut enää odottaa ultraa :eek:

Joo on kyllä hassua, että ultrataan niin myöhään. Meilläki oli tosiaa viikko sitte nt-ultra, ja koska vauva oliki alle 11 viikkoa, niin on taas uusi nt-ultra tällä viikolla. Seki on vasta perjantaina, jolloin on jo 12+1. Mä vaa jotenki aattelin että oon onnekas ku saan joulukuussaki taas nähdä vauvan ultrassa neuvolassa, nimittäin Jyväskylässä KOKO raskauden aikana otetaa 2 ultraa. Ainaki mun tietojen mukaa, korjatkaa jos ei pidäkää paikkaansa. Mutta nyt kun miettii, olis ollu tosi tärkeää heti alkuun nähdä vauva.

Toisaalta ehkä ne just sitte haluaa että toi keskenmenoriski on mahdollisimman pieni sen jälkee että siihen voi sitte luottaa. Oishan se kamalaa jos näkis vauvan jo viikolla 7 ja sitten sen menettäiski, tuntuis ehkä vielä rankemmalta.

Se on se yleinen, että raskauteen kuuluu 2 ultraa. Enkä itse kyllä näe tarvetta useammalle ultralle, paitsi jos on ongelmia. Ja jos oman mielenrauhan takia haluu ultriin enemmän, niin onneksi on yksityiset. :)

Enkä toisaalta kaivannut neuvolaakaan ennen sitä ensimmäistä, joka oli viikolla 10+0. Vaikka ihanahan siellä oli kuulla sydänäänet. :love7

Mutta kyllähän se vauvan olemassaolo muuttuu sitten konkreettisemmaksi, kun liikkeet alkaa tuntua oikein kunnolla! :)

Takaisin