Positiivinen neuvolalääkärikokemus: mukava, ei-leipiintynyt, rauhallinen nuori lääkäri, joka mm. "tunnusti" auliisti, ettei osaa antaa kovin varmaa kokoarviota, koska ei ole kertynyt vielä "kymmenien vuosien kokemusta". Arvostin todella paljon, koska niinhän se on, ei kokemusta voi esittää :) Usein lääkäreille tuntuu olevan tärkeämpää varmana ja oikeassa oleminen, eli toi oli todella virkistävää.
Muutenkin käynti oli positiivinen, ja olihan se mukava kuulla ne sanat 'jos vauva nyt päättäisi tulla, ei se enää olisi ongelma', koska ollaan jo sellaisilla viikoilla (36.). Toki toivottavampaa on, että ei tule, ja siihen tutkimuskin viittasi; ei merkkejä, että olisi ihan heti käynnistymässä.
Mitään näytteitä mulla ei oo määrätty, ei terkkarin eikä lääkärin puolelta - onko sulla Suspaus toi streptokokki ihan ns. perustutkimuksena, vai jostain erityisemmästä syystä?
Olen muutamien muidenkin postauksissa nähnyt erilaisia kokeita ohimennen mainittavan, samoin muistelen jossain HUSin sivuilla puhutun jostain loppuraskauden testeistä, ja mietin, pitäiskö mun kysyä asiasta jotain joltain... On aiemminkin nimittäin jäänyt muutamia käyntejä/testejä välistä ihan siksi, etten ole ite niiden perään älynnyt kysellä, eikä th ole muistanut sen enempää :)