Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just... Mulla oli se alkuraskauden lääkäri, jossa lääkäri lähinnä tsekkasi vain kohdukaulan tilanteen ja sit on silloin loppuraskaudesta sama juttu. Yleisesti ottaen nuo neuvolalääkäri käynnit niin raskaana kuin lapsen kanssa olleet aika tyhjän kanssa. Etenkin nyt pojan 18 kk neuvolalääkäri oli aivan fiasko - ei edes mitannut ja punninnut poikaa, koska tähän saakka on kasvanut normaalisti. Että mitäpä siellä tosiaan ravaamaan, kun aika turhia käyntejä.

Kyfi ja Suspaus, voin siis niin samaistua! Näistä kunnallisista "seurannoista" suivaantuneina aateltiin nyt sit sijoittaa 4D-ultraan, joka olis sitten ensi viikolla. Toivottavasti siitä jäis ees jotain käteen.

tommonen ihan kuutamolla oleva tapaus se oli sekin lääkäri jolle mut neuvolan th laitto raskausmyrkytysepäilyn takia, se ei tienny miksi olen siellä tai mikä moinen myrkytys on :DD Onneks oon seurattavana myös naikkarilla niin ne saa hoitaa aj sieltä oikeesti saa apua kun tarttee ja asiallista tietoa.

Täällä kans tänää sellanen lääkärikokemus et hohhoijjaa. Sain supistusten takia aikasimman mahollisen lääkäriajan muuhun kuin omaan neuvolaan. Lääkäri oli sitten närkästynyt että minut oli sinne laitettu, kun ei hänellä kuulemma ole aikaa. Totesi ettei tee mulle sisätutkimusta, kun ei kuulemma kerro kohdunkaulan tilanteesta mitään. Sen verran kokeili vatsaa paidan päältä tuolilla istuessani ja tokaisi, että ei tämä supistele. Saikkua kirjoitti viikon ja sanoi, että nyt on työhuolet pois. Omassa neuvolassa saa kuulemma lääkäri tutkia ensi viikolla.

Että kyllä löytyy näitä ammattilaisia moneen lähtöön. Eipä kyllä huoli tuolla käynnillä kadonnut minnekkään. Huomenna soitan neuvolaan ja annan vähän palautetta.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

:O !!!!!! Siis mit silmäni lukevatkaan??? Ihan hirveetä sympatiat kaikille! voi tosin olla et liityn kuoroon kuun lopulla, katsotaan...

Kyllä on mukavuuskissalla ollu lääkäri. Onneks kirjotti ees saikkua et ei ainakaa tilanne pahene ku eihän nyt tosta voi mitää päätellä. "Just tällä hetkellä ei supista, sisätutkimusta en viitsinyt tehdä) joo oisin määki voinu vaikka saman todeta. Ja eiv muillakaan kovin ammattitaitoisia lääkäreitäkuulosta olevan.
Mulla onneks ollu joka kerta ku on ollu nlalääk (oma tai pojan) nii on jääny jotain käteenki siitä käynnistä, en koe turhaan käyneeni. Katsotaan mitä sanon kuun lopussa :)

Aikamoista tosiaan, itsellä oli lääkäri silloin alkuviikoilla ja nyt olisi varattu uusi, mutta ei kuulemma tarvitse kun kaikki mennyt hyvin. Olisi se toisaalta kiva varmistella, mutta silloinen lääkäri oli kyllä yhden sortin suhari.

Ei tuntunut yhtään kiinnostavan mikään, kauhealla vauhdilla teki kaikki välttämättömät ja unohti merkata puolet tiedoista äitiyskorttiin. . Paikalla oli myös opiskelija ja minulta ei edes kysytty onko ok. Kun tehtiin alatutkimus niin kysyin onko ihan välttämätöntä, että hän on paikalla, siinä vaiheessa tajusi ettei ollut kysynyt. Usein olen ihan ok näiden opiskelijoiden suhteen, mutta olin jotenkin varma että jokinon pielessä niin en halunnut yleisöä. Kaikki oli kuitenkin ok, jos tuohon lääkäriin luottaminen.. :confused:

Terveydenhoitajani on todella ihana, nyt vaan ottaa päähän kun viimeksi ei ollut paikalla ja toinen terkkari hoisi hommat ja edelliskerralla kätilöharjoittelija, eli omaani en ole päässyt näkemään. Viimeksi varattiin aika vähän lähemmäksi jotta pääsisin omalleni ennen hänen parin viikon lomaansa..:)

Sent from my GT-P7300 using Vau Foorumi mobile app

Ihan käsittämätöntä kohtelua tosiaan! Ihan kuin lääkäri olisi ajatellut, että mukavuuskissa haluaa vain saikkua, vauvan voinnista viis... Omalle kohdalle ei vielä ainakaan ole onneksi sattunut mitään asiatonta.

Mutta siitä olen vieläkin pihalla, että koska noita lääkärikäyntejä oikein on? Mulla ei ole vielä ollenkaan, ellei lääkärin tekemiä ultria lasketa. Rakenneultrassa lääkäri puhui vaan synnytystapa-arviosta raskauden loppupuolella, että se on sitten seuraava käynti. En tiedä siitäkään, että tuleeko kutsu kotiin vai pitääkö itse huolehtia. Tähän mennessä aika on varattu joko käynnin aikana tai kutsu on tipahtanut kotiin tosi pikaisesti. No, täytyy huomenna neuvolassa kysellä.

Perjantaina käyty neuvolassa, kaikki pitäis olla ok. Paitsi että, pissasta löyty vähäsen proteiinia. Nyt viety näyte labraan, toivottavasti sieltä ei kuulu mitään. Paineet matalat ja turvotustakaan ei ole - eli aika epätod.näk että olis r-myrkytys...
Lääkärineuvola olis sit ~rv 27. On aika veikee tapaus, saksalais?peräinen , aksentti tallella(hieman hoono soomi).

Mullla ei vieläkään varattu lääkärineuvolaa?? Nyt 28 +2 seuraava neuvola huhtikuun alussa.. Jotenkin ymmärsin neukku tädin puheista et lääkärin pakeille pääsen vast sitte. Joskus 30+ viikoilla, samalla otetaan jotain näytteitä mrsa,saga ja olikohan vie jotain muuta ..

Täällä sokerirasitus oli eilen, hyi mitä litkuu!! No onpahan nyt käyty. Torstaina neuvola ja sittenpä onki 27.päivä lääkärineuvola jonnekki rv 28 kieppeille, pääsee taas kattommaan pientä, ku siellä möyrii. Täällä tosi mukava se lääkäri, toivottaan ettei oo kauhhee kokemus se sisätutkimus. On kyllä kauheeta, ku on ollu teillä joillaki kauheita ne käynnit. :/

Miulla paino oman va'an mukkaan noussu sen 3kg, eli 1kg/vko.. Noo, ei pitäs ottaa ressii. Kuhan vaan pikkunen kasvaa. Neuvolantäti vaan on vähän niuho kaikesta, ni liekkö ruppee siitä urputtammaan. :o

Mä kävin tänään ylimääräisellä neuvolalääkärikäynnillä kun on ollut niin paljon supistuksia ja siellä ainakin lääkäri sanoi, et seuraava kerta n. kuukautta ennen laskettua-aikaa. Eli meilläpäin on lääkärit vain alkuraskaudesta ja sitten ihan lopulla..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo, Tampereella ainakin alkuraskaudesta ja sit tosiaan silloin 35-38 viikoilla. Keskiraskaudesta vain, jos erityistä tarvetta.

Suspaus: mä en olis viekää käny lääkärin tarkastuksessa ellen olis tollon alkuraskaudes tarvinu lääkärin todistusta raskautta varten.. No eipä tuo niin haittaa kun ei se kummempia vaivojakaan ole tällä hetkellä :) täällä suunnalla (pieni kunta pirkanmaalla) ilmeisesti tapana vain se yksi lääkärin käynti siellä "loppusuoralla" :)

Huomenna olis ultra nro 5. tarkistetaan vauvan kokoa kun on melko pieni ja katotaan munuaisten tilannetta, et joko niitä näkyis varmasti 2kpl. Samalla katotaan taas kohdunkaulan ja suun tilanne myös. Tää päiväkin on taas ollu yksi iso supistus kun tartti käydä kaupassa ja vihloo taas kohdunsuulle ihan älyttömästi.

Lääkäri neuvola käyty rv 27+0. Pikkusen paino arvio 1,1kg eli ihan viikkoja vastaa. Tyttönä oli pysyny:) verenpaineet, hb ja pissa ok. Seuraava käynti onkin sitte äitipolille huhtikuun alussa.

Mulla oli eilen ylimääräinen neuvolalääkäri jossa tsekattiin kohdunkaulan tilanne, kun oli tuossa menneillä viikoilla niitä kipeitä suppareita. Kaikki oli ok, kuten oletinkin, kun supparit kerran on loppuneet... Ei siis syytä huoleen tässä vaiheessa (rv 30+2).

Sf-mitaksi sai 25 cm, mikä tarkoittaisi ettei maha ole kasvanut ollenkaan kuukaudessa. Uskoisin sen kuitenkin johtuvan eri mittaajasta ja odotan ensi viikon neuvolakäyntiä omalla terkkarilla...

Tänään oli eka lääkärineuvola, rv 27+2. Kaikki tuntui olevan ok, kohdunsuu oli kiinni ja sf-mitta 25 cm. Painoa on tullut omasta mielestäni aivan järkyttävän paljon, kohta menee jo kymppi rikki lähtöpainosta katsottuna o_O Tosin ilmeisesti hoikahkoille/normaalipainoisille painoa kai saa kertyäkin? Olin varautunut, että raskauden aikana tulee varmaan kokonaisuudessaan 15 kiloa, mutta tätä menoa tämä norsu painaa kohta 20 kg ylimääräistä, huhheijaa.

Virtsassakin oli sitten glukoosi reippaasti plussalla, vaikka sokerirasitustesti meni pari viikkoa sitten oikein hyvin, tulokset olivat silloin selkeästi alle raja-arvojen. Ilmeisesti joudun vielä kolmanteen rasitukseen, niitä kun on mulla takana jo kaksi (äidilläni on 2. tyypin diabetes, joten testejä on riittänyt).

Ja jotta elämä olisi vieläkin parempaa, raskauden aikana on ilmaantunut oikein mukavan kokoinen peräpukama tai pieni kasvain, josta saan lähetteen kirurgiselle tässä lähiaikoina. Yksi kasvain multa leikattiinkin jo pari vuotta sitten, ilmeisesti jonkinlaista sisarusta nyt pukkaa... huoh.

Takaisin