Juu, sama tahti täällä kuin
MamaBirdillä, eli eka keikka oli se 'moi, mä oon raskaana' ja toinen toi Kela-käynti.
Soittaminen on sitte kanssa eräänlainen homma... Täällä neuvolaan ei voi soittaa, eikä siellä ole toimistoa, jossa voisi käydä (käyntien välissä) kysymässä papereita tms.
Lähettivät mut vahingossa sillon ensimmäisiin (ja ainoisiin) verikokeisiin ilman paperilähetettä, mikä tarkoitti, että HUSin labra ei suostunut ottamaan näytteitä, vaikka näkyivät koneella. Kun yritin sitten saada siihen hätään lähetteen ("sulla on kaks tuntia aikaa, sen jälkeen me heitetään nää näytteet pois..."), kävi ilmi em. homma, eli että puhelinyhteyttä tai toimistoa ei ole. Meni vähän vaikeammaksi se keikka... :)
Ainoa varsinainen ongelma tossa oli se, että kyseessä oli ne seulat, eli oli saatava tietyn ajan sisään otettua, ja olin siinä vaiheessa jo aikalailla vikoilla päivillä menossa, koska neuvola ei myöskään ole halunnut päivittää laskettua aikaani, vaikka 2 alkuraskauden ultraa (omaan piikkiin yksityisellä) olivat erotuksen vahvistaneet. No juu, ei nyt avauduta ihan joka asiasta, mutta kyllä se puhelinnumero olisi joissain tilanteissa ihan kätevä...
Ai niin, mietin tota sokerirasitustakin jossain vaiheessa: olen _reilusti_ yli sen 25v, ja kuvittelin jossain vaiheessa, että testi tulisi vähän niin kuin standardina (tän ikäiselle kääkälle
). Itseasiassa ihan kuin olisin jostain niin lukenutkin. Mutta ei näyttäisi, että oltaisiin sinnekään laittamassa - vai tehdäänkö se vasta vieläkin myöhemmin?...
Mutta hyvä kuulla, että jossain on toisenkinlaisia käytäntöjä, aloin jo ihmetellä onko koko systeemi pelkkää fuulaa :) Olen onneksi ollut niin hyvävointinen ja terve, ettei tässä nyt varmasti mitään vahinkoa tapahdu tälläkään systeemillä. Välillä vaan mietityttää jotkut asiat - onneksi on Google ja vau.fi