Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hurjaa, mitä kaikkea ultralla voidaankaan nähdä! Saatte sitten tutkimuksia oikein roppakaupalla, pidetään peukkua ettei myrkytysoireet pahene!
Päivitä tilannetta kun jaksat, saisitko jotain päivähoitoapua esikoiselle vaikka kotiin? että pääsisi tosiaan muutaman viikon varmemmalle puolelle odotuksessa? Kuulostaa että tuossa tilanteessa olisi vaikka kaukaisen mummun aika rientää apuun..

Mun hyvällä ystävällä on kaksi pernaa:wink, huomattiin vasta nyt aikuisena. kaikkea kummaa ihmisen kehossa saattaakin olla!

Meillä isovanhemmista mun isä ja äitipuoli on työelämässä samoin anoppi, mun appiukko ja mun äiti ei oo, mutta apiiukko asuu kotkassa ja mun äidillä on vaikea päihdeongelma ja mä en halua et hoitaa mun lasta vaikka varmasti hyvin hoitaisi. Siskon kanssa en oo väleissä, koska se huus jouluaattona mull et se toivoo mun lapsen kuolevan kohtuun ja mätänevän sinne... muut sisarukset on myös työelämässä ja samoin miehen sisar. Ulkopuolista, tuntematonta ihmistä en tahdo kotiini, joten tällä mennään. Onneksi tuo mun mies auttaa niin paljon kuin töiltään voi ja kaupassakäynnit yms hoidetaan yhdessä mutta mies kantaa kaiken ja vissiin nyt sit jää siivoomiset yms kans sille.

Ai että, sukulaiset osaa kyllä joskus olla aikamoisia.. melko letkautus siskolta..
katsoin joskus dokumentin amerikkal viitosista jossa apuun riensi aikataulun mukaan seurakuntalaisia ja tuntemattomiakin-yölläkin oli joku ulkopuolinen "vuorossa"..isä opiskeli ja kävi vissiin töissäkin- siinä sais olla aika avoimin mielin apulaisten kanssa- ei ihan jokaiselta onnistuis- eikä niitä viitosia meille jokaiselle onneksi tulekaan!:grin

Systeri on huutanut vastaavaa tuosta mun esikoisestanikin, eiskoinen tosin oli sillon jo joku reilu puolivuotta vanha. Sillä vähän niin kuin viiraa päässä, ajoittain enemmämn ja ajoittain vähemmän ja sit se kuvittelee et kaiken voi kuitata sillä et totee et sori en ajatellu, mua vitutti ja kyse on siis pikkusiskosta jolla kuitenkin ikää on jo 29v.

ei 29 v oikein voi edes vedota siihen että on niin nuori - tyhmä voi toki olla vaikka kuinka vanhanakin! kuulostaa kateelliselta..

Se on vähän tollanen ollut aina, mä luulen et kyse on kateudesta. Systeri on itse tehnyt 2 lasta, joista kumpikaan ei hänellä ole ollut enää vuosiin ja mä aikoinaan hoidin sen poikaa kauan. Sille maistuu päihteet ja kai sitä korpee sekin et kun mulla on rankka päihdetausta itselläni ja mä oon kuitenkin päässy pohjalta ylös ja saanut asiani kuntoon ja jopa saanut pidettyä asiani hyvin ja hän ei pysty samaan, niin ehkä se on se syy. Mä oon jotain mitä se olis halunnut, mutta sillä ei jostain syystä voimavarat ole riittänyt. Se on psyykkisesti tosi sairas ihminen eikä huoli mistään tai keneltäkään apua ja mä tunnun aina olevan se johon se paskansa purkaa.

Sä olet kenties se ainoa nykyisin terve läheinen siskollesi? jos äitikin päihdeongelmainen, yleensähän se olisi äidin hommaa ottaa vastaan katkeruus elämälle. ymmärtää vähän paremmin nuo kommentit- ei ne ihan normi-siskojen joulu-jutusteluilta kuulosta.
Tosi hienoa että oot päässyt jalkeille, pohjalta ponnistaessa tulee matkasta varmaan varsin erilainen.

Meiän isä saa kans oman lastinsa ja mutsin kanssa systerillä on kans välit poikki aina ajoittain, kunnes systeri tarttee siltä jotain.

Mullakin ru oli eilen. Kaikki kätilön mukaan ok. Pää oli iso tai oikeestaan sanoi että pyöreä ja vajaan viikon enemmän ku muut mitat. Yhteensä kuus Päivää edellä oli koko viikkoihin nähden. Paino arvio oli 402gr. Ja poikaahan siellä epäiltiin tai aika varmaksi sanoi. Oli kyllä tyttö olo mutta jotenki molemmat silti halunneet poikaa ja ihanaa kun mies on ihan todella innoissaan.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Tänään oli vihdoin rakenneultra. Joka jännittikin hieman, vaikka kolmas kerta olikin.
Kaikki hyvin ja painoa pikkuisella jo melkein 500g. Tyttö se kätilön mielestä näytti olevan ja kyynelhän sitä poskelle ilosta vierähti. Vaikka pojat onkin rakkaita on ihanaa saada myös tyttö. Jotenkin ei melkein uskaltaisi uskoa sitä todeksi.

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin:) vauvan sykkeet n.150 ja liikkuu vilkkaasti. Rautakuurille kun hb oli laskenu taas. Seuraava neuvola onki lääkäri kuukauden päästä. Sokerirasitus tehdään kahden viikon päästä.

Tsemppiä Odecca! Toivottavattavasti kaikki kääntyy lopulta parhain päin!

Ja onnittelut kaikille muille hyvistä ultrakuulumisista.

Meillä oli eilen rakenneultra ja se meni hienosti, pieni poika on tulossa :) Vastasi kaikin puolin viikkoja ja voi hyvin. Olin huolissani etukäteen kun en tuntenut oikeastaan mitään liikkeitä muutamaan päivään, sitä ennenkin aika hentoisia vain. Selvisi että istukka onkin edessä, eikä sen takia välttämättä mitään tunnu. Joten nyt voi rauhallisin mielin odotella että maha kasvaa, niin potkutkin alkaa tuntumaan paremmin. Ensimmäinen raskaus, niin asiat tulee vielä niin uutena ja ihmeellisenä :)

Perus neuvola takana, nyt alkaa kohdunkorkeuden mittaus (tai miksi sitä nyt sanotaan..) no, 22cm oli, pikkuisen keskikäyrän yläpuolella. hb jatkuu tasaisen korkeena, 144, se on tää lampurin ruokavalio..:grin, ei tarvii napsia lisäravinnetta..painokin nousee tasaiseen 560g/vko oli tullut..:rolleyes:, nyt 7kg nousua yhteensä..ruoka maistuu.
kivasti pikkuisella tilaa telmiä, ei meinaa sykkeitä pystyä seuraamaan kun kiirehtii aina alta pois.
Ja verenpainemittari nyt kotona, saa mitata vaikka joka päivä- nyt oli kuitenkin hyvä 120/75,kunpa se pysyisi..

mites ODECCA jatkotukimukset on menneet? eikös niitä tänään oo teillä ollut?

Kuulumisia, tänään oltiin naikkarin sikiötutkimusyksikössä ja lääkäri tutki tarkkaan kaiken vauvasta. Lekuri sanoi että luulee näkevänsä myös sen oikean munuaisen, jota maanantain lääkäri ei nähnyt. Oli kohtalaisen varma että munuaisia on kaksi kappaletta niin kuin kuuluukiin, mutta ei uskaltanut sanoa vielä varmaksi, koska munuaisaltaat oli niin pienet että toisesta ei ollut varma. Eli siis ihan hyviä uutisia. Yllätys oli että se oli 3/4D ultra ja kun tarkastettiin vauvan ylähuulta ja kitalakea halkion varalta vauva päätti näyttää kieltä äidille ja isälle ja heti sen jälkeen äkkiä käsi naaman etteen ettei ehditty näkemään minkä näköinen tyyppi on <3 Seuraava kontrolliaika olis 3-4 viikon kuluttua tämän tiimoilta ja sen jälkeen on vauvan kasvun kontrolli rv 30 :)
Huomenna on aamusta itsellä ylävatsan ultra ja sinne ihmettelemään josko löytyisi syy vatsakipuihin.
Vauvan painoarvio oli tänään 330g kun maanantaina se oli 334g.

Voi itku, rakenneultra oli tänään 20+3. Ensinnäkin sikiö oli pienipainoinen (käyrien alapuolella kokonaan) ja toiseksi sydämessä saattaa olla joku häikkä. Maanantaina uusi ultra ja lääkäri tällä kertaa (nyt oli vaan kätilö). Sukupuoltakaan ei saatu tietää, jäi vähän kökkö fiilis :(
Toivottavasti maanantaina selviää jotakin.

Voi kurja millaisia uutisia, toivotaan että pikkuinen on kuitenkin kunnossa ja vain pienikokoinen. jos kerran kaikki mitat käyrien alla? Voimia epätietoisuuteen!

Takaisin