Nyt on RU käytynä. Painoarvio pienelle oli 334g ja rakenteista löytyi poikkeavuus ja saatiin lähete jatkotutkimuksiin ja äsken tuli tieto et ne on jo ylihuomenna aamusta. Elikäs mua ultrattiin sellanen 1h20min eli tosi kauan ja ihan kaikki vaikutti olevan kunnossa, mutta vauvalta löytyi vain yksi munuainen. Nyt sit tuolla perinnöllisyyslääkärillä tutkitaan tarkemmin, että oliko näkyminen vaan huono, vai puuttuuko toinen oikeasti kokonaan ja samalla tutkitaan että tämä munuainen joka löytyi on kunnossa. Siellä tarkastetaan myös vauvan kitalaki, koska mun miehelläni on ollut suulaenhalkio syntyessään. Sitäkin katsottiin jo nyt ja näytti et sen osalta asiat ok, mutta tarkistetaan vielä. Vauvaa alkoi selvästi ärsyttämään tutkiminen loppuvaiheessa ja se pakeni lääkäriä syvälle lantion sisään piiloon. Vauva oli muutenkin jo RT. Tutkimusta haittasi kun oli selkä ulospäin kohdussa ja ei suostunut kääntymään millään. Ihan vaikuttaa yhtä itsepäiseltä kuin esikoinenkin. Tosiaan, jalkojen välistä löytyi vehkeet eli poikaa odotellaan.
Myöskin minä menen jatkotutkimuksiin eli huomen aamulla lisää labroja ja torstaina ylävatsanultraan. Lääkäri katsoi jo nyt ultralla mun ylävatsaa kipujen takia ja sanoi että tarvetta tarkemmalle tutkimukselle on ja se on nyt sitten torstaina. Kohdunkaula tarkastettiin ultralla ja sen pituus oli 3cm, kohdunsuulta otettiin näytteet tulehdusten varalta. Verikokeissa tosiaan oli nousua ja nyt katsotaan taas et miten ne nousee ja otetaan vielä vaikka mitä muuta lisää. Koska mulla on niin paljon supistuksia niin nyt pitää välttää kaikkea nostamista, mikä on aika mahdotonta kun on tuon esikoisen kanssa kotona. Liikelaskentaa edelleen päivittäin ja jos ei tunnu liikkeitä tai myrkytysoireet lisääntyy niin heti näytille.
Itsellä on tällähetkellä ihan kohtuu turvallinen mieli, kun tiedän et nyt oikeesti olen asianmukaisessa hoidossa ja saan apua heti kun sitä tarvitsen. Vauvasta en juuri nyt ole hirmu huolissani, koska yhdelläkin munuaisella pärjää oikein hyvin kunhan se vaan on ehjä. Ainoa mikä pelottaa on et jos tuo myrkytys tuosta ärhäköityy kun vauva ei kuitenkaan ole moneen viikkoon vielä valmis syntymään.