Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle ultraaja sanoi, että tuo pienuus ei haittaa, koska mitat ovat kaikki samassa suhteessa vajaan viikon perässä. Kuulemma kontrolli tarvittaisiin, jos arvot eivät menisi tasaisesti samaa linjaa. Esikoinenkin oli hiukan pikkanen ru:ssa mutta hyvä 51.5 cm ja 3660 g sieltä kuitenkin tuli 39+4 =) Alkaa tässä kuitenkin vasta nyt vauva keräämään kunnolla massaa.

Mulla eilen rakenneultra, jonne päästiin kovien mutkien kautta. :D Ultran piti olla naistenklinikalla, mutta se oli siirretty kättärille.. No naistenklinikalle kuitenkin mentiin ja ne siellä sitten sanoi siitä, onneks kättärillä odottivat mua ja miestä että päästiin sinne tyylikkäästi puoli tuntia myöhässä. Toisaalta, olisivat voineet ilmoittaa, että paikkaa on vaihdettu.

Lupailivat sieltä kuitenkin tervettä poikaa minulle, nt-ultran 3,4mm niskasta huolimatta ! :) Suuri huojennus oli. Painoarvioksi antoivat 330g :) Viikot oli eilen 19+4 ja sanoi että oikean kokoinen poitsu siellä on.

Laittaisin teille kuvankin, mutta olen niin käsi tän tekniikan kanssa etten osaa laittaa sitä puhelimella. :D en osaa edes viestiä kirjoittaa sieltä, jonka vuoksi en olekaan mitään kirjoitellut kun puhelimen välityksellä lueskeskelen näitä :)

Elikkä siis Kättäriltäkin näköjään saa painoarvioita. Tais olla meilläkin tädillä kiire tsufeelle :sad001 Mäkin täällä nyt sit lataan kaikki avoimet kysymykset th:n niskaan. Kizu, meille tuo täti kyllä ehti sanoa tuosta pienesta päänympärysmitasta sen, että aihetta jatkotutkimuksiin on vasta jos heittää yli 14 päivää. Mutta lähinnä mua nyt mietityttää just se, että kun muista mitoista ei olllu mitään puhetta. Et jos heittääkin vaan toi b-mitta eikä muut tai jos niitä muita ei ees katottu. Ärsyttää, miten epämäärästä tää on ja niin kiinni siitä ilmeisesti kenen vastaanotolle satut. Ja kun on uuden äärellä eikä osaa itte kaikkea kyseenalaistaa. Ggrrrr :mad:

täällä RU tänään vihdonkin takana,terve ja viikkoja vastaava 435g naisenalku siellä möyri :) huh helpotusta! isäänsä tulee ainakin pitkäsäärisyydessä,kaikki muut mitat meni normikäyrällä mutta kintun mitta yläkäyrällä :grin vähän olin jo poikaan orientoitunu,mutta en anna tän uutisen vaikuttaa vaatevalintoihin :p:grin en siis taida isovanhemmille ainakaan kertoo,mitä sieltä on tulossa,ettei ne hukuta mua pinkkiin :eek:

tällä kertaa ultras ihan lääkäri,oli tosi ihana ja rauhassa kertoili kaikkee mitä mittailee ja miltä näyttää.ja käski kysellä jos on kysyttävää ja sitä sukupuoltakin jakso zoomailla niin kauan että se sieltä paljastu :) synnytystoiveitakin kyseli jo :eek: :grin mutta siis tosi positiivinen käynti.harmi vaan,et noi K-HKS:n ultrakuvat on ihan paskoja,ei niistä himassa mitään selvää saa o_O

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! <3 mulla oli se ultra klo 9:00 et klo 10 kaffeet siinä kai tätiä ahdisti :/

Eilen oli rakenneultra. Vilkas poika siellä pyörähteli. <3
Oli kaikesta pahoinvoinnista huolimatta kasvanut tosi hyvin ja vastasikin viikkoja 21+3, vaikka eilen oli vasta 19+6 menossa.
Itsellä oli ollut aika vahva tyttöolo, mutta poikahan se tosiaan sitten taas olikin. :)
8-vuotias esikoinen oli asiasta erittäin tyytyväinen. Tyttö olisi kuulemma ollut katastrofi. :D

Meilläkin rakenneultra tänään aamulla :) Rakenteiltaan täydellinen pikkuinen löytyi, mutta kasvu on hidastunut edelleen :( Kontrolloidaan sitten taas maaliskuussa. Lääkäri veikkaili meille poikaa, mutta kätilö oli tytön kannalla, eli joko meille tulee pieni kassinen poika tai suuri häppärinen tytteli :D

Zeni, miten paljon kasvu on sitten jäljessä että lähtevät kontrolloimaan? Onko muut lapset olleet isoja/pieniä?
Onnea kaikille ultra-kuulumisista! hurjaa tietää jo noita sukupuolia!

Meillä rakenneultra oli eilen, kaikki oli kuten pitääkin. Kätilö sanoi, että pari päivää hänestä nipistäisi. Kertoi kaikki mitä katsoi samalla kun teki toimenpidettä. Painoarvio oli 392g ja ei nähnyt kuulemma mitään poikaan viittaavaa. Yritti kyllä sanoa, että voi vielä muuttua, mutta näin maallikon silminkin tyttöhän siellä on :rolleyes:

Saatiin mukaan noita 2D kuvia ja lisäksi oikein kiva 3D kuva kasvoista, vaikka neiti ei sitä kuvaamista kovin helpoksi tehnytkään :wink

Ja näin siis Satakunnan Keskussairaalassa.

Zeni, miten paljon kasvu on sitten jäljessä että lähtevät kontrolloimaan? Onko muut lapset olleet isoja/pieniä?
Onnea kaikille ultra-kuulumisista! hurjaa tietää jo noita sukupuolia!
Nyt vastas viikkoja 18+4 kun piti olla 19+3. Mulla on siis toi kilpparin vajaatoiminta joka tota kasvuhidastumaa saattaa aiheuttaa, niin lähinnä sen takia tsekkailevat tota kasvua. Periaatteessahan mukula vastas just tasan viikkoja, mulla kun oviskin oli vasta kp 20-22/30. Pienehköjä noi pojat on ollu, 2980g (38+5 syntynyt) ja 3150g (37+3), mutta ei mitenkään erityisen pieniä, mä oon itekki ollu vähän alta 2,5kg vaikka ihan täysaikanen.

No sittenhän kuulostaa ihan normaalilta tuo vauvan kokokin:)! Olet kyllä ollut piskuinen vauva itse.
siis vajaatoiminta voi aiheuttaa kasvunhidastumaa, onko kilpir liikatoiminta sitten päinvastaista..?

Tänään oli neuvola ja rv 22+4. Laitan tähän vähän kuulumisia helposti vertailtavassa muodossa eli

RR: 136/72
Pissa: ok
Paino: - (Vaa'asta patterit loppu, huh! :))
SF: 23cm (yläkäyrän yläpuolella mennään)
Sikiön syke: 150+
Liikkeet: ++

HB:a ei mitata meillä enää neuvolassa? Sovittiin kuitenkin että varaan sokerirasitukseen ajan parin-kolmen viikon päähän ja samalla tarkistetaan HB koska olen ollut niin väsynyt. Päivittäisistä suppareista ei ollut terkka huolissaan, vaikka ovatkin kipeitä. Vien labraan kuitenkin varmuuden vuoksi pissanäytteen ja otetaan myös b-streptokokki (??) näyte ettei niistä löydy jotain supistuksia selittäviä tekijöitä.

Seuraavaksi sitten keskiraskauden lääkärikäynti rv 27 :)

Meillä oli tänään vihdoin (21+4) rakenneultra. Rakenteet oli kunnossa ja mitat vastasi viikkoja (tai pää vähän isompi, mutta niin on isällänsäkin;). Selkeät poikaan viittaavat rakenteet näkyi myös, mikä vahvisti omat ennakko-odotukset oikeiksi :) Nyt on kyllä hymy herkässä! Taas niin huojentavaa, kun on yksi etappi vähemmän jännitettävää.

Meilläkin jännittävä rakenneultra tänään vihdoin ohi. (21+1) Kaikki onneksi kunnossa ja painoa noin 450 grammaa. Tuttuja piirteitä kasvoista löytyy kyllä, sukupuoli jäi arvoitukseksi kun jalat niin kippurassa. Istukka löytyi takaseinästä. Mukava kätilö :)Oli se jännää ja ihanaa :love7

Kauan teillä muuten meni aikaa rakenneultraukseen? Ku meillä luki kutsussa et varata jopa 3h... ja on heti aamulla klo 8. Ei meillä kyllä viimeksikään menny siellä ku joku tunti, joten tuntuu oudolta et pitää varata jopa 3h siihen käyntiin.
Miten muuten se meni, pitikö olla pissan rakossa vai ei? Viimeksi mä muistan et sanottiin ettei ihan tyhjä sais olla, mut sitte kuitenki mut passitettiin vessaan ennen mittausta. :p
Vielä saa odotella omaa RU:ta... vasta 10.2......

Meillä meni alle tunti, varmaan joku 40 min. Ja rakon suhteen ei ollut mitään ohjeita, mä kävin vesssassa ennen ultrausta. :)

Miksiköhän varata 3h, tunnin se ainakin meillä kesti.. Mä pissasin sitä ennen kaiken varalta, ja vaikka otettiinkin mahan päältä niin se painelee sillä laitteella niin että ainakin voisin suositella vessassa käyntiä sitä ennen. Toivotaan että aika menee nopeaa! :)

Mulle th sanoi, että ylimäärästä aikaa pyydetään varaamaan siksi, että jos kätilö ultratessaan havaitsee jotain, mistä haluaa "lennossa" konsultoida lääkäriä, on sitten ainakin ajan puitteissa mahdollista pyytää lääkäriä käymään, joka ei välttämättä pääse paikalle heti sillä sekunnilla. Esim. siis joku jatkotutkimustarpeen tarkempi arvio. Meillä piti käydä vessassa eka ja jopa kesken, kun täyttyvä rakko haittas näkyvyyttä, kun tyyppi on armeliaasti viehättynyt nojailemaan rakkooni :p Tsemppiä odotteluun!

Onnittelut hyvistä ultra uutisista kaikille :)! Ja tsemppiä vielä RU:ta odottaville, kyllä se sieltä saapuu se päivä :wink... Ite oikeestaan saakin odotella nyt sitten sitä synnytystä :grin!

Takaisin