Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kanssa rakenneultraan annettiin aika viimekerralla ja se olisi edessä 14.1. =) Ja ilmeisesti siis ei ole mikään standardimallin äitiyskortti Suomessa, koska mulla erikseen tuossa kortissa kohta tuolle raskaustodistukseen merkittävälle la:lle ja ultraaja täytti senkin kohdan. Eli kortissa nyt yhteesä kolmeen kohtaa laitettu la.

mulle annettiin aika nt- ja rakenneultraan jo sillon ku kävin varhaisultrassa ja katottiin kuinka pitkällä ollaan, toi rakenneultra on helmikuussa en tosin muista mones päivä

Mulle kans annettiin nt-ultran jälkeen samantien aika ja sai jopa itse toivoa päivää ja kellon aikaa. Kiva juttu, olis tyhmää viikkotolkulla odottaa kutsua ja sit se olis joku paska ajankohta. Ja plussaa myös täkäläisestä toiminnasta nt-ultran ajan kanssa, kutsu tuli tosi pian neuvolakäynnin jälkeen ja antoivat vielä vaihtaa aikaa sopivammaksi jotta mieskin pääsi mukaan.

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki siellä vallan mainiosti. Oli iiihanaa kuulla pitkästä aikaa sydämen jumpsutus, johan sitä oli yli kuukausi aikaa edellisestä kerrasta. 134 kertaa minuutissa löi tasaisen varmasti sydän. :love7 Hb:kin vielä ihan riittävän hyvä ja painon nousu siedettävää. Joten kaikki hyvin.

Seuraava etappi onkin sitten rakenneultra 13.1., sitä odotellessa. :)

17+1

mekin oltiin toisessa neuvolassa tänään :) kaikellaista...verenpaine viäkin niin alhaalla et neuvolantäti käski syömään salmiakkia,voi harmi :grin jotain tukiverkkoo siinä kans kartotettiin et onko vanhemmat hengissä ja naimisissa ja niihin läheiset välit yms :)

sydänääniä kuunteli ja muksu sukelteli edellä karkuun :grin sano,että tuntee ihan selvästi käteensä liikkeitä jo :eek:tarvinne murjoo mahaansa kans jos jotain tuntis itekin...kohtukin kuulemma hyvin kasvanu ja minä en oo huomannu mittään :p:grin
niijja tukisukat pitäs kuulemma ostaa...t:saakelin alkavat suonikohjut,yhyy...painoo tullu kans +3kg edelliskerrasta,toinen yhyy :mad:

seuraava olis si rakenneultra 24.01.ja sitä pelottavaa sokerirasitustestiä ootellessa... :eek: ny siis 15+6.

kysyin muuten tosta lasketun ajan muuttamisesta niin kuulemma käytäntönä on nykyään et muutetaan heti jos heittää pienestikin. :)

No se sitten riippuu ihan paikkakunnasta, koska kättärillä kun viime parjantaina kysyin, niin täällä päin ei muuteta jos heittoa alle viisi päivää.

no kävin myös naistenklinikalla ja heitti kolme päivää. Sanottiin ettei sitä muuteta jos heittää alle viikon...Eli nähtävästi riippuu lääkäristä eikä paikasta

Jännä, et ne ei saa sovittua mitään yhtenäistä linjaa tohon la muuttumiseen! :O Meillä vaihtuu kanssa vasta viidestä päivästä..

Vieläkö mahtuu mukaan? :) Pari kuukautta jo sivusta näitä juttuja olen lueskellut, mutta nyt vasta uskalsin rekisteröityä. Koko raskausaika ollut täysin oireeton, välillä on jo mietityttänyt ihan tosissaan, jotta onko siellä masussa muka jotain... Vatsa tosin kasvanut jo ihan kiitettävästi. :D Mutta kai se on uskottava, kun kaksi ultraa (varhaisraskauden + niskaturvotus) ja kaksi neuvolakäyntiäkin on jo takana, että kyllä meille on vauva tulossa. :) Tänään oli juuri toinen neuvola jossa kuunneltiin sydänääniä, oli se vaan hieno kokemus. <3 Tammikuun loppupuolella sitten rakenneultra rv 20 + risat, sitä ennen vaan kasvatellaan vatsaa. Tällä hetkellä siis menossa jo rv 16+1.

Huihui, tunnin päästä olis totuuden hetki. Eli siis ultra. Mä olen "valmistautunu" huonoihin uutisiin, ja jos niitä tulee niin ne on kohdattava YKSIN! Saakelin mies ja sen työt... ressiressiressi....

Uskon sanko, että saat hyviä uutisia. Kerrohan sitten heti miten meni. :)

Hyvinhän se sitten meni. Tuntu olevan aika rauhallinen tapaus. Oli lääkäri ja lääkäriopiskelija, ja onneks uusitut laitteet ( ei tarvinnu niska väärässä yrittää tuojottaa monitoria vieressä). Tosin hermostuksissani porasin ensin hoitajlle, ja sitten vielä uudestaan lääkärille, ai miten niin herkkis...
LA siirty, todennäköisin lasettu aika 2.7. Ja meillä kuulemma siirretään heti jos päivänkin heitto.
Mutta taidan roikkua edelleen täällä? Ja käydä myös heinäkuisissa kurkkimassa...

Eka lääkäri takana ja ekat sykkeen kuuntelut. Hyvin kuulu syke, joka oli 155 ja kuulema liikkukin aika paljon, vaikka en sitä tunne vielä. :)
Tuli käsky aloittaa lantiopohjalihasten treenaaminen.. jännä ku eka raskaudessa ei siitä puhuttu, niin nyt painotti et kannatta alottaa ja kerto miten se tehään ja missä tuntuu jne. Paljon mukavampi lääkäri ku eka raskaudessa. Kerto myös et koska eka raskaus oli normaali ja ilman mitään ihmeellistä, niin mulla lääkärikäyntejäkään ei varmaan oo toka kolmanneksella ollenkaan.
Rakenneultrasta sen verran, et täällä lääkäri tekee nyt tuosta käynnistä lähetteen KYSiin ja sieltä tulee sitten aika jotain pari kolme viikkoa ennen ajankohtaa. Muistelen et se oli viimeksi keskellä päivää klo 12.. Mulla se menee kuitenki helmikuun puolelle.

Onnea hyvistä uutisista!
Kiva kun muutkin poraa läpi lääkärit ja hoitajat.. kai se kuuluu työnkuvaan ottaa vastaan itkuisia akkoja..:rolleyes: ensin hermostuksesta ja sitten helpotuksesta..

Mulle kanssa muistutteli lantionpohjanlihaksien reenailusta. En ole muistanut. Mutta aivastellessa huomaa, että tarvetta varmaan olisi reenailla...

Takaisin