Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mutta siis ne joilla on sitä muutettu, niin kirjoittivatko sinne äitiyskortin alareunaankin sen uuden päivän? Mullakin siis ultran mittausten mukaan la 2.6. mutta tosiaan 1.6. on äitiystodistukseen merkittävä päivä. Ja mulle sanoi, että ei vaihda laskettua aikaa, jos ero on vain muutaman päivän.

Mulla luki laskettu aika kohdassa nevolan puolesta se LA. Ja sit sen alapuolella kohta jossa lukee jotakuinki "todennäköisin LA" niin siihen mulla se ultraaja sen muutti :)

Äitipolilla taas käyty peloteltavana. Vauvalla jo nyt pientä kasvun hidastumaa, vastasi siis viikkoja oviksen mukaan laskettuna, kun aikasemmin on vastannu viikkoja menkkojen mukaan. Verta piti antaa monta putkea ja rakenneultraa aikastettiin viikolla ja uhkailtiin, että päksissä pitäs alkaa parin kolmen viikon välein juoksemaan. Millä ajalla??? Pelottaa pikkiriikkisen puolesta :oops: (Kyse siis siitä kilpparin vajaatoiminnasta)

voi ei Zeni, toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin...eikös nyt vielä ole millimetreistä kiinni nuo viikot? Mä ihmettelen kans ku esikoinen vastasi viikkojaan joka ultrassa mut tää pikkukakkonen olikin jo ekassa ultrassa viikon pienempi... :/

Siis toki milleistä kiinni, mutta pituus heitti kuitenkin viikolla verrattuna siihen mitä oli kaksi viikkoa sitten :/

jospa kasvupyrähdys tuloillaan? Mä en jotenkin osaa uskoa et tää lapsi syntyis viikon myöhemmin...epäilen et olis muutama pvä myöhemmin vastannut viikkojaan...mut tää on vaan tää äidinvaisto :P

Suspaus: Se kirjoitti sen siihen kohtaan, missä äitiyskortissa lukee viimeiset kuukautiset ja olikohan siinä vielä positiivisen raskaustestinkin päivämäärä. Eli ei siihen kohtaan, mihin tiedot jokaisesta lääkäri-/neuvolakäynnistä tulee, vaan siihen perustietosivulle. Vai mikä nyt onkaan. Kortti on kotona niin yritän ulkomuistista muistella...

Eikun nyt luinkin kizun viestin, samaan kohtaa kirjoitettiin mullakin.

Taas jauhan tätä samaa, mutta kyllä liian tarkat tutkimukset aiheuttaa hirmuisesti turhaa huolta. Ota Zeni rennosti, kuvittele, jos ei olis ultratttu pari viikkoa sitten, ei mitään huolta nyt olis :), siis pikkuinen kasvaa nyt hitaasti ja pian taas pyrähtää- jos katsoo noita sikiön kasvupainoja-pituuksia , niin es viikon 14-15 välillä sikiön kasvu TUPLAANTUU ja sitten taas kasvaa maltillisemmin.. siis ei voi pitää joka itiön kohdalla paikkaansa! Kyllä yksillöllisiä eroja pitää sallia jo alusta asti! Ymmärrän toki että tuon kilpirauhasasian takia tutkitaan, mutta siitä huolimatta!
Mulla on siirretty kahdella viikolla laskettua aikaa eteenpäin kahdessa raskaudessa (erittäin säännölliset kierrot aina ollut, eli ei voi "uusi hedelmöitysaika" pitää paikkaansa, ovat vaan olleet hitaita kasvamaan alussa!), normaaleja lapsia syntynyt, yliaikaisina..

Mullahan kävi just niin että ekassa nt-ultrassa oli viikon verran pienempi, ja seuraavassa vastasi alkuperäistä. Eli pienokainen oli ottanu viikossa kahden viikon kasvupyrähdyksen! Kasvu on niin yksilöllistä eikä mee minkää viivan mukaa :)

mä ihmettelin kans kun mulla viittivät kolmella päivällä korjata tota laskettua aikaa...ennen oli 8.6. ja ny siis 5.6.

"es viikon 14-15 välillä sikiön kasvu TUPLAANTUU"
-no tää vois selittää sitten tässä jo kohta pari viikkoo olleet kaameet menkkamahakivut,tälläkin hetkellä :p:grin kumma vaan ettei se viäkään näy ulospäin :p

Mulle lääkäri sanoi, että tässä vaiheessa sikiön kasvu on täysin määritettävissä hedelmöitysajankohdasta, eli se ei saa kasvupyrähdyksiä. Mä en kyllä oikein usko tohon, ihan tuo Palmunkin tapaus jo todistaa muuta.

Mulla siis lukee tuossa toi kuukautisten mukaan ja sen alla ultran mukaan ja vielä alempana on kohta "raskaustodistukseen merkittävä la" ja siinä tuo alkuperäinen, eli sitä ei muutettu.

Meillä oli tänään nt-ultra ja menkoista laskettuna viikkoja olis 12+4 mut ultrassa vastas 12+5 ja kyllä se meilläkin se kätilö siihen äitiyskortin ultrauksen kohtaan muutti päivällä sen lasketun ajan. Eli nyt on 27.6. Ja sanoi että tuota LA:ta pitää sitten kelan papereissa käyttää.
Pikkunen oli kyllä kovin villi ja heilui koko ajan. Saatiin 7 kuvaakin kotiin viemisiksi. :))

Onko menkkamaiset mahakivut ihan normaaleja ja ok raskausaikana? Mä oon ajatellut, et sellaisia ei pitäisi olla.. :O Mistähän mä oon tällaisen saanut päähäni..

Mulla ei vaihettu LA vaikka olis voinu muuttua 3 päivää aikasemmaksi.. ei mulla viimeksikään sitä muutettu.

Joko täällä kohta ekat alkaa samaaa kutsuja rakenneultraan? En yhtään muista millä viikolla se tuli, mut pitään sitä sai sitte odotella.. Mulla oli se itellä viimeksi rv 20+4... eli vielä tässä saa ite yli 7 vkoa odotella (eli menee helmikuulle), mut joillaki on niin paljo pidemmällä raskaus ku itellä (12+6). :)

Täälläpäin sovitaan rakenneultran aika nt-ultrassa. Saa itse valita mille viikoille sen haluaa eli haluaako jättää vielä mietintävaraa ennenkuin loppuu mahdollisuus aborttiin vai meneekö vasta myöhemmin...

Mäkin sovin rakenneultran jo nt-ultran yhteydessä. Eikä siihen muuten enää ole kauaa, se on jo 13.1. :)

Mulle tuli samalla kirjeellä kutsu sekä nt- että rakenneultraan, kirjeessä siis molempien ajat. Ihan kätevää noinkin.

no minä en osaa olla huolissani kun neuvolasta on sanottu että kuuluu asiaan,vuotoo ei oo ja sydänäänet kuuluu :)

täällä sovittiin nt-ultrassa rakenneultran aika.

mäkin sain nt-ultran ja rakenneultran ajat samassa kirjeessä. musta ihan kiva ku on niin selvää sitten. Kävin aamulla sokerirasituksessa, onneks se litku oli hyvää!!! vaikka oksensinkin sen heti ku pääsin kotiin. Makasin koko ajan ku pelkäsin että oksennan sen litkun ja sit olis pitäny kohta uudestaan. Huomenna sais tietää tuloksia. Voi luoja, että hermostuttaa se tulos.

Luin tänään tuosta uutiskirjeestä että jänteet venyy tuolta kohdun ympäriltä ja se aiheuttaa kipua esim. aivastellessa. Kiva, kun kolmatta päivää flunssassa ja aina kun meinaa aivasta tai yskästä ni pitää mennä melkein sikiöasentoon tai tuntuu niiin repäsevän kipeeltä tuolta lantiosta. Toisaalta kiva kun minäkin jo läskin seasta olen huomannut jotain kasvavan. Mies ei kyllä vielä tuntenut mitään, mutta ei se olekaan tätä mahaa tyhjänä niin tökkinyt.

Takaisin