Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Google osas kertoa että vuotavat verisuonet kohdussa aiheuttaa noita tai jos esim. istukka on hiukan irti reunastaan, oppipahan taas jotakin uutta :)

Just sen takia toivon että perjantaina saan ammattitaitoisen lääkärin joka osaa kertoa jotain istukasta. Ettei vaan mun varomattomuuden takia istukka irtoa! Neuvolantäti ainakin käski olla harrastamasta seksiä perjantaihin asti.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Heippa tytsyt!

Mulla oli eilen aika naistentauteihin erikoistuneen lääkärin vastaanotolle ja sain nähdä vauvelin samalla. Pääasiallinen syy käyntiin oli mun endometrioosi epäily, joka osoittautui todeksi. Olen huojentunut, koska vastausta mun ongelmiin on etsitty jo kolmen vuoden ajan ja nyt vihdoin pääsin asiantuntevan lääkärin huomaan! Raskauden aikana tosin sairaudelle ei tehdä mitään ja toivotaan ettei oireet lisäänny. :confused:

Sitten kivempaan asiaan. Vauveli oli kasvanut ja vastasi varhaisultran laskelmia, eli eilen oli rv 9 + 4. :) Sydän sykki edelleen, tosin se ei näkynyt ruudulla niin vahvasti kuin varhaisultrassa. Samalla sain mahdollisuuden kysyä jo kuukauden (!!!) kestäneestä ruskeasta hyytymiäkin sisältävästä vuodosta. Lääkäri sanoi sen olevan ok, vaikka riskinä on että kohtu alkaa supistelemaan ja heittää asukin ulos. Liikuntaa saan harrastaa (tosin pahoivoinnin vuoksi en ole pystynyt), mutta seksiä en. Onneksi tuomio tuli vasta nyt kihlajaismatkan jälkeen :smiley-angelic006

Kiitokset tsempeistä kaikille. Varpaat ja peukut pystyyn että huomenna kuuluu pikku jumputus ♡ Tuun kyllä tänne kirjottaan oli uutiset mitä tahansa.
Nyt heittää ajatukset häränpyllyä, saa nähä miten yö menee, ainaki väsyttää, jospa poju ei kovin monesti herättäs nii ei tartteis nukahtaa uudelleen niin monesti.

Nyt on meilläki neuvolakortti ja saatiin muutama opus ja dvd mukaan. Ja saatiin kuulla vahva sydämen jumputuski <3 Itkuhan siinä pääsi, kun kuuli ne ensimmäistä kertaa nyt. :)

Uusintaultrassa käyty! Ei ollut mitää erityistä niskaturvotusta :) Vauveli oliki kasvanu niin hurjaa vauhtia 6 cm pituutee, että laskettu aika siirtyiki takas 5.6 ja rv onki jo 13+0! Oli ihanaa nähdä rauhassa vauvaa ja kuinka hän siellä liikkui :) Niin epätodellista! Uskomatonta että meille oikeesti tulee vauva :happy093:love7

Tää nyt joutuu sen kirveen hakemaan sieltä kaivosta, ne sydänäänet kuulu!:love7:smiley-bounce013 Ens viikolla sitte verikokeisii ku en nyt halunnu samalla käydä enneku tiesi ettei tuu turhaa käytyy ja sydänäänten kuuntelun jälkee labra oliki jo kii. Mutta kyllä vierähti iiiiso kivi pois sydämeltä. Nautitaan nyt tästä oireettomuudesta (paitsi yliherkkä hajuaisti, mies söi eilen viilistä mun selän takana ja väitti ettei kukaa voi haistaa viilistä vaan kuulin purkin aukasun yms. no kuulin, mut mutta myös haistoin) ja odotellaan 10.12 olevaa ultraa :)
Saa nähä paljastanko äitille ennen tota ultraa vai ootanko siihen asti, josse kysyy miks olin eilen tkssa nii kai sille voi kertoo. Ois poika viety hoitoon mummalle siks aikaa mutta äiti kysyki mua hoitaan pikkuveljiä ku niillläki on menoa sillon, sano sit et voi ottaa pikkupojat mukaanki, nii menee meilläki sit poika mukana (meni viimekski) ku tätit on viel koulussa sillon. Tänään ja eilenki poju istu neuvolan lattialla lelujen kaa sillä aikaa ko etittiin sydänääniä, eikä ollu moksiskaan :)

Ei kukaan oo saanu kuulla tuplasykkeitä? :) Kyselen ku mun suvussa on se kaksos"kirous".. joka toisessa sukupolvessa mun isän ja äidin puolelta on syntyny kaksosia.. Jotenki itteä pelottais ajatus kaksosista....

Joo en mäkää toivo kaksosia. Mullon kaksosveljet, olin 9 ku ne synty ja pääsin opettelee kakanpesua koska olin niin innokas hoitamaan pieniä jo sillon. Ja mun isällä on kolmossisarukset. Miehen puolella ei onneks oo kaksosia, mutta mahikset ne ois meilleki tulla. Mut mulle riittää yks vauva kerralaan :)

Vähän jännitti mennä tänään np-ultraan, mutta siellä se pikkunen näkyi kaikki näytti olevan kunnossa. Sydän löi ja liikettäkin oli tosi kivasti :) Oli kaksi kättä ja jalkaa...viikkoja nyt 11+2. Mutta la pidettiin 19.6. vaikka ultran mukaan olisi 17.9.
Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1385639174.687945.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1385639174.687945.jpg
    245.9 KB · Katsottu: 35
Muokattu viimeksi:
Vähän tuli numerovirhe tuohon edelliseen...tarkoitin 17.6. :)

On se vaan totta! Elävä viikoja vastaava sikiö köllötteli munkin uumenissa!
Selkäänsä vaan halusi esitellä, oltiin selvästi häiritsemässä yksiönsä rauhaa..
12+4 mennään.. VOI ONNI!!!

voi kun kiva kuulla paaaljon hyviä uutisia :) toivottavasti kaikilla meillä menee raskaus onnellisesti loppuunasti <3

Mullahan oli varhaisraskauden ultrassa kaksi sikiöpussia, mut gyne löysi vaan yhden elävän sikiön. Toki tilanteet voi muuttua mut tuskin sinne yhtäkkiä kahta on ilmaantunut :D Ensi viikon tiistaina selviää siis montako siellä ja toivottavasti elävää tapausta :)

Mä en uskalla ääneen sanoa mut mulla on ihan kaksos olo vaikka viimeks löyty yksi, silti se tunne on niin vahva ja kun tää pötsi on iso kuin mikä jo nyt. Mulla on äidin puolella suvussa kaksosia ja äiti on odottanut 2 kertaa kaksosia.

Freyja jännä tilanne sulla, voihan siellä tosiaan olla kaksi, eikös ne usein vähän eri aikaan tule näkyviin noin alussa? Kyllähän kesäkuullekin jotkut kaksoset mahtuisi!
Itsellä aina ollut alussa kaksos-olo (nyt kyllä ymmärsin ettei voi olla kahta, kun vatsaa ei juuri ole :wink-jotain sentään oppinut vuosien saatossa), ilman mitään syytä, ei sukurasitetta, oireita tms...mutta se on vaan aiheena hurjan kiehtova. eikä siis koskaan kuuden raskauden aikana ole kahta matkustajaa ollut (luojan kiitos!!) Yhden kanssa kun jää tuo toinen käsi onneksi vapaaksi :smiley-chores011.

Meilläki oli mahdollisuus kaksosiin. Molempien suvussa kaksosia ja mulla kypsyi ja irtosi kaksi munasolua siinä kirrossa kun raskauduin, mutta yksi hedelmöittyi ja kiinnittyi. Meillä siis terolutit ja clomifemit tukena joten nekin lisäsi monikko raskauden mahdollisuutta sen lisäksi että on tuo "sukurasite". Me olemme aina salaa toivoneet kaksosia, mutta ehkä vielä joskus :)

Olipa yllätys tänään, kun tajusin, että mulla on ollut yksi neuvola ja seuraava on vasta raskauden puolivälin jälkeen, eli viikolla 22...

Olen kyllä ensikertalainen, eli periaatteessa viikolla 18 voisi olla yksi, mutta hoitajan lomien, joulun yms. takia olisi siirtynyt samalle viikolle rakenneultran kanssa, joten koin sen jo siinä vaiheessa melko turhaksi ja päätimme ajanvaraajan kanssa yhteistuumin, ettei kannata suotta mennä. Yllätyin tosin vähän siitäkin, millainen käynti olisi ollut kyseessä: puolen tunnin jutteluhetki, ei muuta.

Olen jotenkin ollut siinä uskossa, että siellä neuvolassa rampataan alituiseen, etenkin ensimmäistä odottaessa. Mutta ei se nyt ihan siltä vaikuta: ensimmäiseen viiteen kuukauteen on kaksi käyntiä, joista toisella ei edes varsinaisesti ole mitään virkaa :?

Aiemmin en oo osannut olla huolestunut veriarvoista mahdollisine raudanpuutteineen ja sokereineen, mutta jotenkin tän jälkeen alkoi huolestuttaa. Menisköhän sitä yksityiselle edes yhteen verikokeeseen tässä välissä, ihan vaan oman mielenrauhan takia :)

Ainahan sä voit mennä avoimeen neuvolaan kattoo pikatestillä hempat ja verenpaineet ja vaikka pyytää et hoitaja kuuntelee sykkeet et saa mielenrauhan :) ja sinne voi mennä käväsee pissalla ja stixaa pissan ja kattoo ettei siin oo mitään ja jos on niin sit vaan soittaa th:lle ja sanoo et oli jotain et löaittaa lähetteen labraan.

Meillä neuvola on kerran kuukaudessa, mutta taitaapa joulu tehdä pidempiä taukoja kaikille. Mulla vasta tammikuun lopulla tai helmikuun lopulla seuraava, kun on nyt niin paljon näitä muita tapaamisia, nt-ultra, sokerirasitus, lääkäri ja rakenneultra parin kuukauden aikana.

Takaisin