Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Karoliinalle! Toivottavasti ei toistu, säikäyttää ihan varmasti!

Voih, määki haluaisin jo kuunnella niitä sydänääniä.. :/ Se doppleri on rikki, ku kerta mikään ei vaikuttanu mihinkään. Aikovat lähettää uuden tilalle. Huomena ois mullaki labra-aika ja neuvola, jossa onneksi koitetaan kuunnella sydänäänet.

Eka ultra takana! :) LA muuttuki aika paljon..neuvolan mukaan oli alustavasti 5.6, mut nyt muuttu sit 27.6... Ois ollu tosiaa toi np-ultra mut viikkoja nyt sitten vasta kasassa 9+5, joten 18.12 uusiksi :) Sydän sykki ja liikettäkin näky, joten voi huokasta edes pikkusen :)

Suviit: eiköhän ne neuvolassa saa kuuluviin :) hyvä että saat uuden! Josko rupeis sit luonaa <3

Anvi: ohhoh ! Aika laillakin sitten muuttu la :D mutta pääasia kai että kaikki kunnosaa masussa <3 rauhottaa kummasti mieltä kun saa nähdä että siellä voidaan hyvin <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

AnVi: mulla oli kans laskettu aika eka 9.6 ja nyt siirtyi 27.6. Erittäin epäsäännöllinen menkkakierto tekee tehtävänsä. Mutta eipä sille väliä kun näkee sydämen sykkeet ja liikkeet ja kaikki mukana ja ok... nyt vain odotellaan se tasan 7 kk, ja tsekataan mikä tilanne sitten :p

(Niin joo ja omien laskujen mukaan olis ollut oviksesta&hedelmöityksestä laskien la 3.7, tämä on tähtitiedettä tämä la:n laskeminen )

Juu mä osasinki odottaa tota muutosta, mut en ehkä ihan noin paljon :) Mut tossa ku kattelin kalenteria mihin olin merkannu ovikset nii kylläpä se sitten aikalailla pitää paikkaansa. Mulla siis ovistesti näytti kahtena viikkona peräkkäin plussaa, joten en osannu aatella et se toka testi jälkimmäisellä viikolla ois ollu oikein...Tein siis kahtena peräkkäisenä torstaina ovistestin ja molemmilla kerroilla oli plussaa.Ja tosta viimesestä viikosta on siis tärpänny. Mulla on siis pitkän kierron lisäksi ilmeisesti ollu siis kaks ovista, sillä en oikeen usko et se ois voinu näyttää viikkoa aiemmin jo plussaa??

Nyt kyllä tosiaan helpottaa kun näki jotain konkreettista :) Tosin vielä mennään pieni pelko persiissä tonne 18.12 asti ni sit oltais jo turvallisilla vesillä :)

Täällä sulatellaan ei-niin-hyviä uutisia. Pari päivää sitte oli parina päivänä alaselkä- ja mahakipuja. Sit tuntu et oireet katos. Tänäaamuna soitin neuvolaan ja käytiin kuuntelemassa sydänääniä, niitä vaan ei löytyny. Viikkoja on 10+4. Rv 7+4 oon ultrassa nähny pienen ja viikko sitte rv 9+5 kuullu sydänäänet neuvolassa. Nyt ei terkkari niitä löytäny. Sovittiin et huomena kokeillaan uudestaan ja sitte jossei löyvy nii soitellaan äitipolille. Ne on vaan kuulemma äitipolilla vastahakosia ottamaan käynnille jos ei oo vuotoa, mutta en mää nyt kahta viikkoa ala oottamaan ultraanpääsyä jos sydänääniä ei löyvy vaikka pitäis! Meen vaikka päivystykseen istumaan ja istun vaikka kaks päivää kunnes on ultrattu. Ny vaan sit oon sillä mielellä et niitä sydänääniä ei oo enää :/ Ja tottakai äitin auto piti olla tk: n pihassa ko lähin neuvolasta, se ei tiiä vielä mitään, ja en varmaan kerrokkaan enneko tiiän mikä on tilanne, joko iloiset tai surulliset uutiset, se suotta stressaa jo kerron nykytilanteen.
En vaan tajua tota äitipolille pääsyn vaikeutta ku kuka siitä hyötyy että mahdollisesti keskeytynyt raskaus tyhjennettäisiin nyt mitä kahden viikon päästä. Vaikka mieluiten tietenki spontaani keskenmeno mutta eipä oo näkyny :/ Muuttoki on viikonloppuna että kiva tässä nyt johonki tyhjennysrumbaan alkaa mutta varmaan kestän viikonlopun yli sillä tiedolla että mahassa on kuollu vauva, jooo en. Onneksi on tuo 8kkn ikänen rakas kiukkupussi nii tään tiedon kans eläminen on hitusen helpompaa.. Ja sekin helpottaa et näin on tarkotettu. Mutta en oo kyllä vielä täysin älynny tätä mahdollista keskenmenoa, se iskee sitte todellisuudellaan päin naamaa ku se on käynnissä. En mää muuten olis näin rauhallinen. Nyt vaan ärsyttää ja suututtaa kaikki.:sad001:sad010

Hei, Karoliinalle haluiaisin kertoa, että itselläni on ollut neljässä raskaudessa iso verenvuoto viikkojen 11-14 paikkeilla. (ainoastaan esikoisesta ei ollut, ja nyt 6.rask. menossa viikolla 13+ ja jännitän alkaako vai eikö...). Minulla syyksi paljastunut (silloin kun ylipäänsä syytä löytynyt) hematooma, jotka kaikki sitten itsekseen vuotaneet pois ja raskaus jatkunut hyvin loppuun asti. Neljättä odottaessani kirkas verenvuoto kesti jopa useamman viikon, mutta silti kaikki meni lopulta hyvin. Minun kohdallani lääkärit eivät juuri ole tuntuneet paljon näistä asioista tietävän, itse olen nyt vaan koittanut välttää kaikkia suurempia ponnistuksia näillä kriittisiksi viikoiksi (rv10-15) nimeämilläni viikoilla, viimeksi kun vuoto alkoi minun työntäessäni vaunuja hiukan painavammalla lastilla mäkeä ylös. Lääkäri joskus totesi, että tässä vaiheessa istukan kehityksessä tapahtuu jotakin oleellista, mikä hänen sanojaan lainatakseni on "veristä puuhaa" ... :D Tiedä häntä...

voi kuinka ikävä tilanne - oikeella asenteella termospullon kanssa tosiaan sinne päivystykseen jos ei muu auta.. mutta eihän ne sydänäänet millään varmuudella vielä noilla viikoilla kuulukaan, onhan se sydän niin pikkiriikkinen ja hankalasti löydettävissä vielä - itsellä jossain raskaudessa saatu vasta 13+viikolla kuuluviin.. ehkä ne huomenna löytyy :)! Pidän lippua sulle korkealla, vaikka vaikutatkin jo maasi myyneeltä..

Darkminttu, ei kannata heti liikaa huolestua, joskus niitä ääniä ei vaan saada kuuluviin. Jos itsellä ihan kova hätä, eikä muuten pääse ultraan, niin voihan sitä jopa valehdella, että on vuotoa ollut, niin pääsee! siis, jos oikeesti muuten eivät ota!

Niimmä mietiniki et mää sittte huijaan et on ollu vuotoo että ottavat ultraan, ei se nyt miljoonia maksa ja multa sen laskuttavat kuitenki. Googlettelin ja lueskelin muita keskustelupalstoja niin se toi vähän toivoa lisää. (välillä näinki päin) Odotellaan siis huomista! Hassua täs on se et viikko sitte ne kuulu heti ja nyt ei millään löytyny, terkka kyllä etti kauan. Tietenki se parin sentin mittanen ikiliikuja voi olla piilossa josaaki ihan alhaalla ja vaikka vatsa vielä mun vatsaa päin ettei varmasti kuulu mitään.. Tää mun päivä on sit tällänen kirves kaivoon/ lippu korkeelle- seilausta..

Mää mietin jo enne tuota 7-viikon ultraa kaikenmaailman tyhjennyksiä, kun sillonki olin sitä mieltä ettei sielä mitään elossa oo. Eniten lohdutti sillon se tieto että vauva oli kohdussa, kohdunulkoinen kun on enemmän vaarallinen äidinkin hengelle.

Onneks on tää palsta :)

Lisäystä: Tuntuu et terkka ois voinu enemmänki kertoo sitä että harvoin saadaan noin aikasilla viikoilla kuuluun, kun muiden palstojen mukaan ei välttämättä rv 12kaan vielä kuulu. Viime viikolla on pikkunen vissii ollu tosi hyvässä kohassa ja nyt toivottavasti vaan piileskelee. Toivotaan että huomenna pikkutyyppi tulee esille :) Mää nyt valan luottamusta itteeni vaikka helpompaa huonot uutiset ois ottaa vastaan jos ois sitä mieltä ettei sielä mitä sykettä oo. No kyllä mää siinä neuvolan sängyllä vimestään oon sitä mieltä ettei siel mitää oo, niin kauan et toisin TOIVOTTAVASTI todistetaan. :)

Muokattu viimeksi:
täällä pidetään peukkuja darkminttu ja toivotaan parasta, että huominen olisi parempi päivä ja äänet kuuluisi!!

Itelle tipahti postilaatikolta kutsu äippäpolille nt-ultra on 10.12 ja rakenneultra 10.2. Hui kun on pitkä odottavan aika, mutta johan sitä maanantaina näki pienokaisen...

Mullaki ois 10.12 nt-ultra jos huominen menee niinkuin pitääkin :) Toivotaan et saan pysyä mukana tääl kesäkuisissa! :)

tsemppiä darkminttu!älä vielä maalaa piruja seinille :) niin kauan uskotaan et kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan,eiks niin?

Voi hurjasti stemppiä darkminttu :/ nyt sitten vaan valkosia valheita kehiin et ultraavat sut !! Ikävää tommonen epätiedottomuuskin :s

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kiitos kaikille. Perjantaina on nt joten siellä lääkäri sitten tutkii onko istukka edessä ja siitä vuotaa tai sitten se hematooma.

Darkmintulle tsemppiä paljon!!! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä en nyt tajua tota hematooma juttua, kun hematoomahan on sama asia kun mustelma, miten se mistään valuu? Mulla oli viimeks istukak edessä ja ei se mitään vuotanut. Äitipuolella taas oli istukka kohdunsuun päällä ja kohdun kasvaessa ja istukan siirtyessä tuli joitakin vuotoja raskauden aikana.

Mustelma eli verenpurkauma. Ja hematooma kohdussa kun kerää sitä verta niin jossain vaiheessa vuotaa ulos. En ole lääkäri mutta perjantaina pääsen sellaisen luokse joka toivottavasti osaa kertoa mistä vuotoni johtuu. Ja missä istukka tällä kertaa sijaitsee.

Lähinnä mua kummastuttaa se että miten kukaan voi saada hematooman eli mustelman kohtuun kun se vaatii syntyäkseen kovan paineen tai iskun. Tietysti eräät lääkkeet ja sairaudet herkistää verenvuodolle, mut kuullostaa oudolle. Mä oon ollu siinä uskossa et 1/3 aikana tapahtuvat verenvuodot useimmiten johtuvat joko siitä et sillä hetkellä normaalioloissa olis menkat tai siitä kun limakalvot on sillon niin ääriherkät et vuotaa tosi helposti verta.

Google osas kertoa että vuotavat verisuonet kohdussa aiheuttaa noita tai jos esim. istukka on hiukan irti reunastaan, oppipahan taas jotakin uutta :)

Kai tuolla kohdussa voi tapahtua vaikka mitä ihmettä ja kummaa raskauden aikana. Mutta mulla tuli todella todella runsaasti verta tunnin ajan ja ihan varoittamatta. Kävellessä oikein tuntui kun tuli lorisemalla. Sitten rauhottui illan ja yön aikana. Tuntuisi enemmän jonkun veripaikan tyhjentymiseltä kerralla. Tiedä sitten mutta ei tässä auta kun mennä päivä kerrallaan. Ei vaan aiemmissa ole tullut tippaakaan ennen synnytystä.

Takaisin