Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elenna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pauliina1976: toivon sinulle kaikkea hyvää ja toivotaan että pikkuisella olisi tarrasukat tiukasti kiinni!

Tulin juuri itse ensimmäiseltä neuvolakäynniltä. Oli ihanaa päästä käymään edes neuvolassa. Minun ei tarvinnut täytellä alkoholi tms. kyselyitä, terkkari vain ohimennen kysyi miten on ollut tapana käyttää ja etten ole vain raskauden aikana käyttänyt. Kuukautisten perusteella la on 10.9. mutta erittäin todennäköisesti vasta syyskuun lopulla. Minulle varattiin np-ultraa varten aika ja se olisi nyt 28.2. Oi, en malta odottaa. Lasketun ajan mukaan olisin ultran aikaan 12+2, mutta uskon, ettei pikkuinen vielä ole viikoiltaan aivan niin vanha. Kiva kuitenkin, että se aika tarkentuu siellä ja että nyt on ihan konkreettinen päivä mitä odotella. Toivottavasti aika menisi vaan mahdollisimman nopeasti ja kaikki menisi hyvin :)

Me päätettiin sitten mennä sinne varhaisultraan. Aika on varattu 11.2. ja silloin raskausviikkoja pitäisi olla 9 (+0).

Mulla on nimittäin semmoinen tilanne töissä, että pitäisi kertoa mahdollisimman pian. Siis jos tahdon mitenkään vaikuttaa kesälomaani. Tarvisi siis saada varmuutta tähän raskauteen.

Lisäksi nyt on tuntunut vähän "ikävältä" eli ei ole oikein tuntunut miltään. Tuntuu että kaikki raskausoireet olisivat kadonneet :( Alunperinkin raskaustesti tuli tehtyä sen takia kun oli noita oireita. En tiedä onko se sitten siitä kun nyt on joku "syy" noille oireille, eikä niitä tule samalla tavalla ihmeteltyä. Rintoja ei siis arista niin paljoa ja tuntuu että väsymyskin on väistynyt. En tiedä... olisipa vaan jo maanantai ja saisi tietää!! Oli sitten hyviä tai huonoja uutisia...

Nopeaa toimintaa täällä meillä! Maanantaina oli ensimmäinen neuvolakäynti, ja eilen jo tuli postissa kutsu ensimmäiseen "oikeaan" ultraan. Aika on 5.3. eli muutama viikko odoteltava. Sitä ennen on siis varattuna jo labra-aika sekä lääkäriaika. Kaikki sattuvat eri viikolle, onneksi vain tuo lääkäriaika on sellainen että täytyy töissä ehkä jutella miten onnistuu käyminen... 

Mulla oli eilen eka neuvola. Ihan positiivinen käynti, ei kylläkään mitään uutta. Sokerirasitukseen joudun raskauden puolivälissä. Nyt sitten odotan sitä ultra-aikaa, se olis jo kolmas :)

miten nopeasti olette saanut ajan ekaan ultraan? meillä lähti pyyntö ekalla neuvolakäynnillä eteenpäin, mutta kirjettä ei ole vielä tullut. Meinaan vaan että missä vaiheessa rupean kyselemään perään...

Niinhän siinä valitettavasti kävi, että meille ei ole syysvauvaa tulossa. Kävimme eilen kontrolliultrassa ja selvisi se, mitä oli vähän pelättykin, että kehitys on lakannut. Mitään varsinaisia oireita keskenmenosta ei vielä ole, mutta odotellaan... Kohta pitää hakea lääkkeet tyhjennykseen, jos ei ala spontaanisti. Tällaisia surkeita kuulumisia täällä. Tsemppiä kaikille muille odotukseen ja parempaa onnea matkaan!

Ikäviä uutisia Akaatti. Paljon voimia teille!

Kävin eilen ensimmäistä kertaa neuvolassa. Tapaaminen kesti yli 2,5 h. Lähinnä siinä kartoitettiin minun ja mieheni terveys ja muuta perussettiä. Täytyy sanoa, että onneksi mies ei lähtenyt (työkiireiden vuoksi) mukaani. Hänelle olisi kyllä tullut aika pitkäksi. Itsekään en kokenut saavani paljon uutta tietoa. Lähes kaiken olin jo kerinnyt netistä lukemaan.

Kotiin lähtiessäni sain ison nipun oppaita mukanani ja mies saa lukea niitä sitten kotona. Lisäksi tuli lähete verikokoisiin ja uusia käyntiaikoja neuvolaan, neuvolalääkärille ja äitiyspolille ultraan joka pitää itse tilata.

Minulle tuli oikein lämmin tunne tapaamisesta ja illalla oli hyvä olo. Jotenkin tuntuu, että nyt on taas yksi rajapylväs takana.

Voi ei Akaatti!  Paljon voimia ja jaksamista sinne. 

Meillä oli ensimmäinen neuvola viime perjantaina (kesti vain tunnin), ja jo tänään tiistaina tuli postissa kutsut molempiin Ultriin. Aika nopeaa toimintaa. Se terkkari sanoi kyllä että jos ei ala kuulumaan mitään niin kannattaa itse soittaa, aina voi jotain informaatiokatkoksia tapahtua.. 
Ei kyllä jaksettu odottaa vaan käytiin eilen yksityisellä varhaisultrassa, vähän maksoi mutta oli sen arvoista! 

Olipas hyvä, että luin juttusi Saiseli. Samantien muistin tilata ajan rv 12 ultraan (täällä on soittoaika vain tunnin päivässä). Meillä ilmeisesti edetään vain ultra kerrallaan näissä varauksissa. Nyt onkin sitten helmikuun viimeiselle viikolle labra, maaliskuun ekalle lääkärineuvola ja maaliskuun toiselle viikkolle ultra. Kovasti saa alkaa hyppäämään kaupungilla vauva-asioissa. Täytyy varmaan jossain välissä kertoa asiasta pomollekin ettei hän ihmettele kun olen koko ajan jossain.

:D  Hyvä että olin hyödyksi! 
Joo oli kiva yllätys että molemmat ultrat oli jo varattu, nyt en vaan muista pitikö itse varata aika neuvolalääkärille, ehkäpä se selviää..  :)  

Mäkin sain sitten heti tänään kirjeen postissa kun täällä kyselin. Tosin toista viikkoa jo odottelin ultra aikoja, että kesti hiukan pidempään kuin joillakin tuossa ylempänä.

Akaatti olen pahoillani! :( Paljon tsemppi ja voimia!

kehtolehti Kyllä mullakin tais viiä melkein se pari viikkoa ja just kanssa kun aloin miettimään miksei oo kuulunut niin isäntä sano et mulle oli tullu joku kirje postissa.. 

Mulla on np-ultra huomennan ja jännittää ihan käsittämättömän paljon. En tiiä miks, mutta mulla on olo ettei kaikki oo enää hyvin, joten stessaa ja mietityttää. Huomenna nähdään mikä siellä on homman nimi.

Akaatille suuret pahoittelut... ja jaksamista!

Onpas jännää, että Lyydia~pääsee jo np-ultraan.. Toivotaan ja pidetään peukkuja että tuntemuksistasi huolimatta kaikki on hyvin!

Heti alkuun voimia hirmuisesti, Akaatti. :(

Ja sitten omaan napaan:
Neuvolalääkärissä käyty aamutuimaan. Jännitin valmiiksi hieman kun tiesin, että siellä on lääkärin lisäksi 3 opiskelijaa... Mutta onneksi kaksi näistä istuivat taaempana "kuunteluoppilaina" ja vain yksi (viimeisen vuoden opiskelija, luulisin) "sääti" lääkärin johdolla.
Sisätutkimuksen teki tämä opiskelija, lähinnä kohdun kokoa katsoivat. Seuraavaksi oli sydänäänien kuuntelu vuorossa ja kuten vähän arvasin, mitään eivät saaneet kuulumaan. Mutta pelastavana ja ihanana speciaali oljenkortena oli vielä supervanha ultralaite! Kuva oli mitä oli mutta kyllä selkeästi näki pienenpienen ihmisenalun siellä heiluttelevan käsiään. <3 Koko vastasi viikkoja melko tarkasti. Oli kyllä niin mahdoton helpotus kun vihdoin sai jonkin "kunnollisen" todisteen raskaana olosta kun oireitakaan ei pahemmin ole ollut. Yksi pieni kyynel myös vierähti poskelle. Voi ihanuutta. <3
Seuraavaksi perjantaina np-ultra johon myös mies pääsee mukaan. :)

Akaatti jos vielä luet täällä näitä, niin olen tosi pahoillani :( Toi on se kaikkein kurjin uutinen.

Täällä on np-ultra takana ja olipa helpottavaa!! Siellä pieni 41mm vauvelinalku polski iloisesti =)

Lyydia tiedän just mistä puhut, mä en nukkunu koko yönä ja olin ihan varma, et mennään vaan kuulemaan huonot uutiset tänään. Aamulla melkein hyperventiloin tossa ennen lähtöä ja kun tuli kutsu huoneeseen, ni melkein juoksin karkuun..

Lääkäri oli hassu setä, joka olis heittäny ovesta ulos jo ennen ku olin saanu housut jalkaan.. Onneks mies piti päänsä, eikä antanu periksi, vaan kyseli kaikki jutut, mistä oli puhuttu ennen ja vaati myös vastaukset. Mä olin vaan niin helpottunu, et kaikki oli hyvin, et olisin antanu sen aivan surutta kävellä mun yli ja vielä kiittäny mennessäni. No se oli onneks vaan ultrayksikön erikoislääkäri, eikä neuvolalääkäri, joten seuraavaksi nähdään sit vasta rakenneultrassa.

Viikon- kahden päästä sit saadaan verikokeiden tulokset.. Vielä jäi siis jännitettävää jäljelle..

Np-ultrassa köllötteli 5,3cm päästä peppuun oleva muru! <3 Oli melkoisen vilkas kaveri ja kääntyili ja venkuili niin et tätin piti ultrata pitkään pikkusta et sai kaikki katottua. Käsittämätöntä mitä tässä vaiheessa jo nähdään. Näytti sydämen eteiset ja kammiot ja räikeet sydämen virheet ois nähty. Saati kaikki muut mitä katto. Esikoisesta piti vielä käydä yksityisellä np-ultrassa eikä se kattonu noin kokonaisvaltaisesti vaan lähinnä just sitä niskaa. Seulat oli myöskin ok, eli ei pitäisi olla riskejä.

puapru juu mä olen tätä alkukastia, eli mullahan on neuvolan mukaan la alunperin 26.8, mut ite tiesin et ei oo kyllä noin vaan monta päivää jälkeen, menkkojen oikeen kierron mukaan näytti 2.9. Alkuraskauden ultran mukaan la 31.8 ja nyt pysyi samana. pysyn kuiteski täällä syyskuisisssa. :) Ja kiitos tsempeistä! :)

Syysunelmia kuulostaa ihan mun aamulta tuo sun aamus. :) Vaikka muuten en okseta niin oksetti kokoajan, maha oli sekasin ja muuta sellasta. Mut onneksi uutiset molemmilla fiiliksistä huolimatta hyvät! :)

Tänään oli ensimmäinen neuvola. Mä kyllä tykkäsin. Neuvolatäti vaikutti oikein mukavalta, mukana oli myös harjoittelija. Hänellä kylläkin harjoittelu päättyy pian, niin eipä enää tavata.

Viimeistään sitten ensi viikon aikana pitäisi tulla lähete np-ultraan. Itse ultrankin pitäisi olla jo parin viikon päästä kun nyt raskautta 9+2. Onneksi pääsee pian näkemään pienen uudelleen! Huoli on vielä kova.

Tänään nimittäin kerroin töissä. Olivat innoissaa ja aika yllättyneitä :) Ikäväkseni sitten heti tunsin ensimmäistä kertaa pientä vatsakipua. Kaveri sanoi että se johtuu vaan kohdun kasvusta.... Mä jo manasin että voiko tää edes olla todellista!?! Heti kun kerron muillekin, niin sitten menee kesken... Kipu meni onneksi pian ohi. Mutta kyllä se säikäytti. Ei nimittäin ole vielä ollut mitään vastaavia tuntemuksia. Mä jo ehdin toivoa että "ollaan turvassa" kun varhaisultrassa 9+0 (lääkärin mukaan 9+3) kaikki oli mainiosti. Mutta ei se vissiin ole mahdotonta vaikka vieläkin menis kesken....

Joo, ei sais olla hysteerinen. Kyllä mä tosissani yritän uskoa tähän juttuun :) Tämä jo auttoi kun sai täällä huolen kertoa ääneen :)

Sandy83: Älä ole huolissasi, jos on tuollaista ohimenevää kipua, se kyllä todennäköisesti johtuu siitä kun kohtu kasvaa :) Itsellä on ollut jonkun verran myös tuollaista kipua joka sitten menee parin tunnin sisään ohi.

Päätin sitten varata ajan varhaisultraan, koska sain np-ultra-ajan vasta 19.3, enkä jaksa odottaa niin pitkään. Haluan myös saada varmistuksen, että kaikki on hyvin ja kuinka pitkällä raskaus oikeasti on. Varasin ajan femadasta matti mandelinille, onko kellään kokemuksia kyseisestä paikasta tai lääkäristä ? :) 

Scarlet89:  Kävin Femedassa viime maanantaina, eri lääkärillä. Nopeaa ja tehokasta, ainut pieni valituksenaihe on että loppulaskussa oli kaksi eri lääkärinpalkkiota, yleinen ja sitten erikseen tutkineen lääkärin palkkio, Kela-korvauksen jälkeen kaikki yhteensä 140e. Ei halpaa mutta mielenrauhasta mielelläni maksoin. 
Ehkä myös eri lääkäreillä on eri suuruiset palkkiot? 
Minulla on ystävä joka on vuosikausia käynyt pelkästään Femedassa ja sen takia itsekin sieltä varasin ajan. Menisin kyllä uudestaan. 

Takaisin