Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elenna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli np-ultra tänään, kaikki hyvin ja oli vauhdikas kaveri siellä. Meinasi kätilöllä mennä hermo, kun ei päässyt mittailemaan hyvästä suunnasta, kun tuo pyöri tuolla niin kauheasti. (=

Aiemmin kävimme ultrassa jo 4.2. raskauden keston määrityksessä, sillon saatiin viikot 9+6 ja nyt mitattiin 13+1, mikä pitikin olla, eli meillä la edelleen syyskuulla. Rakenneultraan varattiin aika 30.4., eli sinne asti pitäisi nyt jaksaa odotella. Neuvolassa olemme käyneet jo kahdesti, ensimmäisen kerran jo tammikuun lopussa, seuraava aika varattiin jo heti parin viikon päähän ja sillon oli myös lääkärikäynti, jossa saimme kuulla sydänäänet. Kaikilla aiemmilla kerroilla ollut isäkin mukana, nyt ei päässyt töiden vuoksi. Soitti kyllä heti sen jälkeen, että kai sain kuvia mukaan.

Iiiks! ihanaa ku teillä mennyt np-ultrat hyvin! Itte pitää vielä jännittää, meillä 14.3 np ultra. :)

Voi mikä onni! Juuri äsken käytiin np-ultrassa. Kuukautisten mukaan olisi pitänyt olla 12+2, mutta omien kalkulaatioiden perusteella olin jossain 10+0 paikkeilla. Ultra todensi tämän oman olettamuksen, eli siellä koko oli 33,8mm ->vastaa 10+1. Uusi aika np-ultraan tulee muutaman viikon päähän.

Nähtiin kuitenkin, että kaveri siellä kovasti jo heilutteli käsiään ja jalkojaan ja sydän löi! Siis mie en kestä, ihanaa!!

Mekin käytiin tänään sairaalalla ultrassa ja kaikki oli hyvin <3 Viikot ovat nyt 12+3, joten päästiin kertaheitolla keskiraskauteen :) Mukavaa :)

En ole jaksanut kirjoitella pitkään aikaan tänne foorumille, kun on ollut niin huono olo... mutta josko se tästä. Onnittelut kaikille muillekin hyviä uutisia kertoneille :) Harmi että kaikilla eivät pysyneet vauvat matkassa :(

Hienoa elenna että kaikki hyvin ja pahimmat ajat jo takana! Me mennään huomenna myös keskussairaalalle ultraan. Säpsähdin tänä aamuna hereillä ja olin ihan varma että olen nukkunut pommiin tuosta ultrasta... =) No, huomenna sitten!

Viime viikolla olimme np-ultrassa. Oli ihana nähdä jälleen tuo masuasukki. Sydänäänet kuullessa taisi  muutama tippa vierähtää silmäkulmastakin. Vaikeuksia oli mitata niskaturvotusta, kun ei se pieni tahtonut kylkeään kääntää. Kätilö sai tosissaan tehdä hommia. Kaikki oli kuitenkin ok ja just niin kuin näillä viikoilla kuuluu olla. Itse asiassa ultran mukaan raskauspäiviä olisi neljä enemmän ja laskettuaika lähempänä 11.9. Ei kuitenkaan vaihdettu ja meillä siis virallinen laskettuaika 15.9.
Rakenneultraan saimme ajan toukokuun alkuun. Sitä sitten odotellassa ja kohti sitä toista kolmannesta!

puapru, muakin jotenkin jännitti toi ultraan meno aikalailla ja aamu-unet meni vähän puihin, vaikka ollaan jo neuvolassakin pari kertaa vauvaa kurkittu. Mutta tuo oli uudessa paikassa ja vielä niin aikasin aamulla, ja kun oli tää 12 viikon maaginen raja käsillä... :) Hyviä yöunia sinullekin ensi yöksi ja tsemppiä ultraan :) Täällä oli ainakin ihan miellyttävä paikka se äitipoli ja kätilökin oli ihan mukava. Ja aulassa nähtiin ihan ihan pikkuruinen 2-viikkoinen vauva <3

Onnittelut sandy83llekin :)

vaikka en tänne kuulukaan niin oli ihan pakko tulla onnittelemaan sua elenna ja muitakin. mahtavaa että olet päässyt elenna jo tokan kolmanneksen puolelle :) nauttikaa kaikki koko loppuraskaudesta ja jos vielä pahoinvointia niin toivottavasti helpottaa pian :)

No niin, kertoilinkin jo tonne maaliskuun höpinöihin että np-ultra on nyt takana ja kaikki on hyvin! Hoitaja tai kätilö, kumpi nyt olikaan, löysi kaiken tarvittavan ja sai mitattua turvotuksen niskapoimusta, joka siis oli 1,2mm. Yhdistettynä verikoetuloksiin, ei riski down-lapselle ole kohonnut. 

Käynti oli oikein miellyttävä vaikka kestikin melko kauan ja tutkailtiin sekä alakautta että mahan päältä, alakautta itseasiassa kahteen otteeseen kun mahan päältä näkyi sen verran heikosti. Varattiin aika myös rakenneultraan joka on sitten heti vapun jälkeen. Ja taas on jotain mitä odottaa, neuvolakäyntien lisäksi! 

Heippa kaikki! Me käytiin tänään np-ultrassa, viikot oli mennessä 12+2 ja lähtiessä 13+1 :) Miten ihana oli nähdä kun kaveri viuhtoi menemään sellasta vauhtia että lääkäriäkin nauratti kun ei mitään mittoja meinannut saada! Saatiin jo aika varteenotettava veikkaus sukupuolestakin, joka varmistuu sitten vasta myöhemmin. Sain ajan aikaiseen rakenneultraan viikolle 16 joka onkin jo alle kolmen viikon päästä!! Huh, samalle viikolle on neuvola ja sitten varmaan odotellaan viikon 20 varsinaista rakenneultraa. Onko kellään muulla sellaista liki koko ajan tuntuvaa tylppää kipua alavatsassa? Olen kyllä lukenut että kivut johtuu kohdun kasvamisesta mutta kenenkään en kuitenkaan ole kuullut sanovan sellaisesta.. En nyt hirveän huolissani osaa enää olla kun lääkäri vakuutti että kaikki on hyvin, mutta pieni pelko tuolla takaraivossa silti muhii..

Meillä on np-ultra eilen. Siellä se pieni kölli ja vispasi jalkoja ja heilutteli käsiä. Kyllä siinä kyynel tuli silmäkulmaan. Koko vastasi viikkoja (13+2 eilen),eli la on 7.9. Rakenneultraan saatiin aika 30.4.

Onnea puapru ja henttonen ja Katt_i :) Ihana juttu. Meillä on kans rakenneultra 2.5.

Ja kiitos Gatusa onnitteluista! Toivottavasti teilläkin pian onnistuisi. Tsemppiä!

Voi kun ihanaa, kun ultrat ja np on menny hyvin teillä! Ja kyllä varmasti loppuun asti menee hyvin! :) Meillä np ultra ensviikon tostai aamuna. Tänään käyty neuvolassa ultrassa ja dopplerilla kuultiin sydänäänet <3 Eiköhän eilisellä näkemällä taas jaksa viikon odottaa!

Moi kaikille! Tosi ikävää kuulla, että kaikilla ei ole raskaus edennyt toivotusti :( Itselläni tätä onnenhuumaa varjostaa v. -11 ja -12 tapahtuneet toistuvat keskenmenot. Niiden takia neuvolasta sain lähetteen ultraan jo viikoilla 8+6, jolloin todettu, että kaikki hyvin ja alkio oikeassa paikassa. Se onnen tunne oli mekoinen <3 Ensimmäistä "virallista" ultraa saan odottaa vielä ensi viikon lopulle, mutta pyynnöstäni pääsen huomenna neuvolaan kuunteluttamaan sydänäänet. Jännittää kovasti, mutta toivotaan parasta! 

Np-ultrassa viime viikolla, jossa kaikki hyvin. LA pysyi samana eli 13.9.
Lisäksi viime viikolla oli lääkäri, jossa myös kaikki todettiin olevan hyvin.

Silti vain välillä mieleen hiipii pelko että mitä jos tuleekin km tai jotain. En vain voi sille mitään, varsinkin ultran jälkeen kun näki pikkuisen niin toivoo kaiken menevän hyvin.

Seuraavaa neuvolakäynti odotellessa (juuri ennen pääsiäistä)... Rakenneultra onkin sitten vappuaattona :)

Ensimmäiseltä neuvolalääkärikäynniltä kotiuduttu. Sikiön sydänäänet kuuluivat ja lääkärin mukaan kaikki oli niinkuin pitikin. Nyt vain odotellaan nt-ultraa joka on ensi tiistaina. Sinne mieskin lähtee mukaan. On tämä jännää!

Np ultrassa kaikki hyvin. Syke 160 ja kaikki elimet paikoillaan niin kuin pitikin. Viikkoja nyt 11+4 ja vauvan koko vastas viikkoa 12+0 vaikka kuvasta näyttäis vähän naftilta se mitta :) Laskettu aika pysyi 22.9.2013
Otan osaa niiden suruun joiden raskaus on mennyt kesken. En osaa edes kuvitella miten tuskallinen kokemus se on. Voimia.

Nyt minunki on pakko kirjoittaa tänne kuulumisia, tähän asti olen enemmänkin vain seuraillut muiden kirjoittelua. Olen iloinen muiden hyvistä uutisista, ja toisaalta voimia teille, joiden kohdalla ei kaikki ole ihan suunnitelmien mukaan mennyt.
Tänään käytiin np-ultrassa viikoilla 12+5. Kaikki hyvin - sydämen syke normaali ja liikkeitä runsaasti :) Pää-perämitta 6,9cm, mikä vastaa 3-4 päivää laskettua aikaa aiemmin. LA:ta ei kuitenkaan lähdetty muuttamaan. Aivan ihanaa :)

Kävin np-ultrassa jo 25.2 (neuvolan laskujen mukaan 12+6) Ultrassa löytyi 13+2 ikää vastaava pieni hyvillä sydänäänillä varustettu kuperkeikkoja heittelevä sikiö :) oikeastaanhan raja niskapoimun mittaamiselle oli jo ummessa mutta lääkärin mukaan kaikki kunnossa,kuten myös verikokeissa. Torstaina 7.3 pääsin uudelleen kuulemaan neuvolasa pienen sydänäänet ja nauhoitin niitä kännykkäänkin <3 rakenneultraan on myös aika, 8.4 asti pitäisi jaksaa kuitenkin odotella :)>

On täällä ollut minun osaltani aika hiljaiseloa. Kiireitä, kiireitä!

Neuvolassa tuli käytyä helmikuun lopulla ja samoin np-ultrassa. Lääkärikin tavattiin viime viikolla. Kaikki on ihan hyvin. Sydänäänet kuuluivat tasaisina joka kerta ja np-luvuksi tuli 0,7mm (raja on kuulemma 3,5mm). Veriarvoissakaan ei ollut mitään hälyyttävää, joten hyvältä näyttää.

Rakenneultrakin on varattu huhtikuun lopulle.

Minun neuvolatäti (taitaa olla nuorempi kuin minä:) on ihan kivan oloinen ja muutenkin tuntui, että sekä hän että lääkäri kuuntelivat minua ja toivomuksiani sekä ottavat huomioon meidän perheemme elämäntilanteen. Hyvillä mielin siis mahaa kasvattamssa!

Takaisin