Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elenna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ensimmäinen neuvola 4.2. ja sitä innokkaasti odotetaan. Mies ei valitettavasti työaikojen takia pääse mukaan :( Toivottavasti sitten ultraan kuitenkin. Pitää varmaan siihen hänen jokin veruke keksiä, kun ei olla kerrottu vielä kellekään. Vai irtoisiko vapaa naisvaltaisella alalla paremmin kun kertoo syyksi ultran?

Kävin tänään varhaisultrassa ja siellä näkyi 4,3mm:n alkio, sydänäänet kuului ja kone antoi viikoiksi 6+1 :)

Pitää yrittää houkutella tuota ukkoa, luulisi ainakin ultraan innostuvan lähtemään :)

Hei! Meilläkin tuli eilen hyvät uutiset, yksi vauvanalku ja sydän väpätti :) Mitta oli reilut puoli senttiä, joten viikot olisi tänään 6+4. Itse olin laskuissani ollut päivää edellä.

Tänä aamuna oli sitten kumminkin vähäsen veristä tuhrua vessapaperissa (aiemminkin oli ihan hiukan mutta ruskeaa), mutta se on ollut nyt vähenemään päin. Luulisin, että se tulee jostain limakalvolta mitä lääkäri ronkki eilen. Siinä yhdessä vaiheessa kun teki vähän kipeääkin. Eikai se vauvakaan nyt voinut heti seuraavana yönä kuolla, vaikea uskoa. Silti ois kivampi, jos ei tulis mitään.

Onnea kaikille muillekin hyviä uutisia saaneille!

Heips kaikki!

Me käytiin ekalla neuvolakerralla jo 9.1. eli RV 6+0, siis tosi aikaisin, josta mä olen kyllä tyytyväinen! Vaikka sikäli tuo neuvolahan ei muuta ole, kun sellanen sosiaalikäynti. Laitetaan meidät neuvolan rekisteriin, saadaan iso (ISO!) kasa paperia luettavaksi ja mitataan verenpaine. Mut tästä käynnistä jäi kyllä hyvä mieli ja sellanen olo, et Suomessa meistä odottajista pidetään pääasiassa hyvää huolta. Se myös jotenkin konkretisoi tän koko odotuksen: Nyt se on virallista.

Varhaisraskausultrassa käytiin yksityisellä 14.1. eli RV 6+5 ja oli ihanaa ihanaa ihanaa nähdä, että siellä oikeasti polski sellainen pieni, silloin 6,4mm pitkä katkarapu, jonka sydän löi villisti <3

Seuraava kontakti neuvolaan on 14.2. eli RV 11+0, kun tehdään tuo eka kunnallinen ultra ja otetaan virtsa- ja veritestejä.

Mun mielestä on tärkeää, et mies on mukana joka vaiheessa, eikä hän ole sitä itsekään kyseenalaistanut. Varsinkin tietysti näin, kun on ekasta kysymys. Mun mielestä on sekin jo tärkeää, et on kaksi ihmistä kuuntelemassa ne kaikki ohjeet, ettei unohdu mitään tärkeää, vaikka ne tietysti suurimmaksi osaksi paperilla sitten vielä tuleekin. Miehelle voi olla muutenkin vaikeaa tajuta, et siellä oikeasti on jotain raskauden aikana. Jotkut sanoo tajunneensa, kun potkut on tuntuneet vatsan läpi, jotkut vasta synnytyksessä! Luulisin, et nää neuvolat auttaa vähän tähän..

Ensimmäinen ultra nyt sitten 14.2. :) Toivon todella, että tulee olemaan ihana ystävänpäivä ja kaikki on kunnossa <3 Miehen toki raahaan mukaan katsomaan uutta rakasta ystäväämme ;)

Mulla on eka neuvola 14.2. ja sitä ennen mennään alkuraskauden ultraan 8.2. Jostain syystä Diacorissa tehdään se vasta alkaen  vko 8....pitää varmaan soittaa jonnekkin muualle vielä, jos sais aikaisemmin koska viimeksi olin vkolla 6+ . Lähinnä kun ei hirveästi noita oireita ole ( ainoastaan rintojen aristus ja väsymys)ja en muista kyllä yhtään miten oireet alkoivat ekan raskauden kanssa.

Ihanaa odotusta kaikille ja pikkuisillet tarrasukkia matkaan :) !

Ultrauspäiväksi nyt varattu 22.2! :) Aikaisempia aikoja ei ollut kuulemma.. Tuntuu kovin myöhäiseltä, toivottavasti kerkeävät sen niskapoimun mittaamaan. Joskus vk. 13 se ainakin lukemani mukaan häviää.

Kotidobblerin hankkimista olen haaveillut, olisi varmempi olo jos sais tarkistaa sydänäänet aina kun huolestuttaa. En sitten tiiä miten toimii, onko aivan leluja laitteita.

JonnaKK: Minä ostin esikoisen aikaan sen kotidopplerin ja hyvin toimi! :) En muista millon ekaa kertaa kuuntelin, villi veikkaus ois joku vko 13? mutta sillonkin sai etsiä TOSI kauan, ja löytyi sitten ihan häpyluun päältä.
Meillä mies ei esikoisenkaan aikaan käynyt neuvolassa kun kerran(johonkin täällä kirjottelinkin että mä en osaa sitä ees sinne kaivata kun tylsistys vaan sinne, kun etenkin loppuajasta ne on niin rutinoituneita käyntejä et käyt pissillä, maha mitataan ja sit tyyliin pienen höpötyksen jälkeen kotia) mut tolla se sitten kuunteli sydänääniä. :)

Ääh ei millään jaksaisi odottaa tuota ultraa, että pääsisi tästä jännityksestä! :) Meillä on ke 30.1 vasta ensimmäinen neuvolakäynti, et saa nähdä koska sinne ultraan asti sitten pääsee!

Tänään käyty ensimmäinen ultra, yksityisellä siis käytiin. Isäntä oli mukana jännittämässä ja tuijottikin tosi tiukasti monitoria kun lääkäri ultrasi. 
Kovasti ainakin minua jännitti, mutta hyvin se meni ja lääkäri oli tosi tosi mukava!
Mittaa pienellä oli 9,4mm joka vastaa viikkoja 7+0, eli jämptisti mennään! Nyt on niin huojentunut olo, vaikka tiedänkin että edelleen mitä vaan voi tapahtua. Mutta hyvällä alulla ollaan!

Onnea puapru ja syysunelmia :) Kyllä se on jo varsin hyvä merkki, että raskaus jatkuu hyvin.

Vaikkakaan ei aina :( Mekin nähtiin tosiaan viime torstaina sykähtelevä alkio, mutta nyt on alkanut tuntumaan yhä enemmän, että keskenmeno on taas edessä. Oireet vaimentuneet, pientä vuotoa (paperiin), menkkatuntemukset lisääntyneet. Saapa nähdä. Huomenna neuvola, joten toivon, että asia selviää siellä, tai ainakin nopeasti.

Voi elenna!!! Toivottavasti eivät oireile keskenmenoa! Kerro ihan perinpohjaisesti siellä neuvolassa noista oireista huomenna, niin toivottavasti laittavat ylimääräiseen ultraan! Minä pääsin sinne viime raskaudessa, terkka sanoi että "vaikka vain mielen rauhoitukseksi" ja vaikka siellä sitten paljastuikin ikäviä uutisia, niin olin tosi iloinen, että mut sinne laittoivat. Kaikki peukut ja varpaat pystyyn nyt, että pieni pysyy matkassa!

Eikä!!! Siellä se pikkunen oli vieläkin, ja sydän löi. Neuvolassa ultrattiin vatsan päältä ja näkyi kaikki tarpeellinen, nyt kun viikkoja on 7+1. Ja se pikkunen pallo oli kasvanut kaksinkertaiseksi :O Tänään 11mm. On se ihmeellistä. Minä olin päättänyt, että jos se nyt on vielä hengissä, niin sitten en murehdi enää keskenmenoa. Neuvolan täti antoi meille vielä ylimääräisen kurkistusajan kahden viikon päähän, voidaan taas nähdä vauva sillä neuvolan ultralaitteella. Näin pitäisi olla kaikkialla! Ja ainakin keskenmenon kokeneilla. Muutenkin ekasta neuvolakäynnistä jäi ihan hyvät fiilikset. Tavallaan harmi, että mies ei ollut mukana, mutta josko hän tulisi ensi kerralla.

Elenna IHANAA! :) Onnea!
Ja ihan huippua palvelua sulla neuvolassa! Ei oo ihan jokapuolella tuolleen!

Mahtavaa elenna!!! Olipa ihana kuulla noin ihania uutisia!!! Ihanasti toimittu myös neuvolalta :)

Mulla on huomenna eka neuvola, meidän neuvolassa ei taida olla ultralaitetta ollenkaan, vain doppleri ja tuskin huomenna muutenkaan mitään erikoisia tapahtuu kuin  käydään vain tietoja ja tuntoja läpi. Mutta kiva silti mennä!

Meillä oli tänään eka neuvola, jossa tietysti ensimmäisenä purskahdin itkuun: oli niin onnellinen olo, että vihdoin ja viimein siellä. :) Neuvolan mukaan nyt 7+4, mutta tiesin ettei vielä ole niin pitkällä. Neuvolatäti vaikutti oikein mukavalta eikä edes saarnannut painostani, josta olin ollut ihan varma. Hyvässä  yhteishengessä saatiin kaikki asiat sovittua.
Käytiin myös yksityisellä varhaisultrassa ja siellä näkyi syke kyllä hyvin, mutta ihan pikkuinen oli muuten vielä, hyvä jos kuusiviikkoinen. Mutta kaikki näytti hyvältä ja nyt voi sen puoliin olla hyvillä mielin, että pikkuinen on aloittanut ainakin elämänsä oikeassa paikassa. :)

Huomenna varaan sitten aikaa np-ultraan, menee tuonne helmikuun loppupuolelle ja eka lääkäri käynti on kahden viikon päästä.

On kyllä aika onnellinen olo. <3

Takaisin