Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elenna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heidi, meillä terkkari soittaa, jos on myöhässä. :D Kerran olin nohevana kirjottanut, että 15:30 ja sieltä se soitteli 13:30, että eikös teillä ollut aika? Vastasin vielä varmana, että eeiii ko vasta parin tunnin päästä. Sitten kattelin neuvolakorttia, että uuups! :smiley-angelic006

Pikkuruusu, mullakin on strepto B plussannu ja pissatulehduskin oli jossakin vaiheessa. Hoidettiin silloin antibiootilla, mutta nyt ei kuulema enää, vaikka uusintatesti otettiinkin tänään. Synnärillä sitten vaan ab-tippa suoneen. Kannattaa sullakin se vaatia, jos kerta noin lähellä olet. Se nimittäin vaan on siellä floorassa, enkä tiiä auttaako ne ab:t edes pidemmän päälle sitten, jos se uusii kerta helposti..?

Mulla on sf-mitta ollu nyt pari viikkoa sen 34. Hemoglobiineja en ees muistanu pyytää tänään otettavaksi, mutta ei oo ollut mitenkään hapeton olokaan. :)

Meillä terkka olettaa, että on lähdetty synnyttään. Pitää sitten vaan soittaa, kun on lapsi syntynyt, niin tulevat kotiutumisen jälkeen parin päivän pääst käymään. Sain ajan kumminkin tälle päivälle, että jos nyt sinne muistas mennä :D

Mamsi juu soittelinkin eilen synnärille kun luin lääkkeen pakkauksesta että voi vaikuttaa imetykseen ja muutenkin vähän askarrutti toi koko homma. Sanoivat että joka tapauksessa laitetaan tipalla estolääkitys, mutta sillä ei oo niin kiire kun oon alottanu jo antibiootit.

Kaikki normaalisti muuten neuvolassa. Kaikki on niin valmista kuin olla ja voi, mutta jotain tuo meidän pieni jahkailee. Ehkä odottaa laskettua aikaa joka on siis huomenna. :)

Ylimääräisessä neuvolassa käyty, ku sunnuntaina äippäpolilta käskivät. Labroissa edelleen alat (maksa) ja leukosyytit koholla... Verenpaine koholla ja virtsaan on nyt ilmestyny hippasen sitä proteiinia.. Kammot vatsakivut ja tähtiä näkyy... Nyt oottelen tänään tai huomenna soittoa äippäpolilta ja kutsua sinne taas... Alkaisin olee jo melki käynnistyksen kannalla :( tuskainen olo :( huomenna 40+0.

suzelle - Eikö ne halunneet sua tänään sitten tollasilla oireilla näytille ä-polille? Oliko sun olo tuollainen jo neuvolassa vai tuliko vasta sen jälkeen??

Ainiin tuossahan kirjoititkin "tänään tai huomenna". Kuulostais kyllä asialliselta mennä tänään tuollaisilla oireilla.. Noh, toivottavasti kulkee tieto luotettavasti neuvolasta perille!! Ja jos olo huononee siitä neuvolassa kertomastasi, niin soitat ite sinne ä-polille!!

Justiinsa tuli äippäpolilta puhelu et täytyy lähtee sinne. Labroja haluuvat lisää ja lääkäri kattoopi. Mies kysy heti et lähenkö tulee töistä??? Sanoin et älä lähde, et en usko et ne mitää viel tänää kummempaa tekee. Sanovat kuitenkii et kärsi kärSi vaa...! :/

Voimia suzelle! ikävältä kuulostaa :sad001

Itse kans käyty neuvolassa 39+3 (näin päivän myöhässä, kun oikeesti ois pitäny mennä eilen) mutta kävimpä kuitenkin :) Ei mitään ihmeellista pissa puhdas, paineet ok, painoo tullut se 300g viikon sisällä. Sittää mun tuuraaja neuvolatäti joutu pyytään kolegan kokeilee, että miten päin vauva on, koska ei löytänyt päätä!! Mä kyllä sanoin, että se on siellä ihan alhaalla, mutta sanoin sille, että kutsuu vaan kolegan nii ei jää mitään epäselvää. No kollega tuli ja kokeili masua ja totes, että "Tässä masussa ei kyllä ole paljoo muuta kun vauva" :) Sitten se tunki kätensä tonne luun alle ja totes, että "täällä se pää on, ihan alhaalla kiinnyttyneeenä!" kerroin maanantaisissa suppareista sillekin ja se sano " seuraavista vaan synnärin ovelle roikkuun" :D Eipä siinä ihmeempiä. Nyt vaan ootellaan ,että koskas synnytään. Ens viikolle tietty sain ajan, mutta pitää sitten soitella, jos muksu syntyy ennen sitä.

ja kyselin siitä streptokokki testistä, niin totesi, että sitä ei viellä täällä HÄMEESSÄ ole otettu ohjelmaan. Että seuraillaan miten muualla se toimii ja sitten nää Hämeen hitaat toimii jälki junassa :D

Mulle muuten sanoi eilen terkkari, että se aletaan ottaan vakiona kaikilta? Pikku hiljaa hyvä tulee, jos sitten vaikka 10 vuoden päästä? :D

Mutta suzelle, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Kävin tänään Äippäpolilla kontrollissa. Otettiin sydänkäyrät, jotka oli hyvät :) Poikakin liikkui mukavasti. Pissassa oli viitteitä siihen virtsatietulehdukseen ja proteinit oli plussalla! Huomenna siis saa taas viedä pissanäytteen labraan. Kätilö halusi vielä ultrata niitä virtauksia, eikä oiken ostannut, oli myös melko kovakourainen(tai välillä vähän sattui). Sinne tuli sitten toinenkin kätilö ja ne siellä yhdessä pähkäilivät :D Makasin siinä varmaan jonku puolisen tuntia ja oli kaikenisäksi kamala vessahätä, ja alaselkään ja nivusiin pupesi sattumaan. Ensiviikolla uusiksi.

Eilen kävin äitipolilla viikoilla 40 + 2. Pää ei ollut vieläkään kiinnittynyt! :( Kohdunkaula hieman pehmeä ja vähän auki. Meillä päin toimitaan niin, että jos vauvaa ei ala kuulumaan täytyy mennä viikoilla 41 + 5 suoraan sairaalaan ja käynnistykseen.

Eilen on pyöritty remonttiliikkeissä, syöty hyvin ja rentouduttu, käyty saunassa, juotu tilkka siideriä, saatu jalkahierontaa ja peuhattu makkarissa, mutta ei synnytetty!! :confused005

Heidi, mä myös kyselin neuvolassa siitä streptokokkitestistä. Meillä taas neuvolaterkkari sanoi, että se olis jotenkin "vanhanaikaista" testata sillon rv 34-36 kuten esim. Taysissa tekevät, koska ne joilla strepto ollu plussaa niin saattaa muuttua negaksi ja myös toisinpäin. Että täällä pk-seudulla ottavat pikatestillä kun menee synnyttämään. Että siitä on just ollut paljon puhetta että mitkä ne yleiset suositukset nyt tulis olemaan... Mulla olikin otettu se joskus ja negaa näyttänyt mutta taitavat silti pikatestata sen vielä kun h-hetki koittaa...

Mulle on taas sanottiin neuvolassa, että strepto joko on tai ei oo. Jos se siis on niin sitä ei voi parantua tai sitä ei voi hoitaa. Ehkä sain väärää tietoa?

Minä kans oon käsittänyt, että strepto on vähän niinku herpes, että se vähän niinkö kaikilla on, mutta toisilla se tulee näkyville, toisilla taas ei. Ja että sitä ei voi hoitaa pois. Esim, ku luulin niiden antibioottien olevan streptoa varten, niin mulle korjattiin, että ei sitä voi eikä oo järkeä ab:lla hoitaa raskaana, kun se uusis heti taas aktiiviseksi. Eli mulla ne ab:t oli silloin vain pissatulehdusta varten..
Emminä sitten tiiä missä on totuus. :) Mutta se ei ainakaan ole totta, että se olisi kevytkenkäisten naisten tauti, vaan se ihan vaan eleskelee siellä floorassa tai ei.

Tänään neuvola (rv 37+5) ja vielä ensi viikolle sain ajan - sitä seuraavalla vauva jo syntyykin!! Sydänäänet vauvalla hyvät ja asento masussa "mielenkiintoinen" kun th oli tunnustelevinaan, että jalat olivat tällä erää alimpana - varsinainen venkuilija tää poika :happy090
oikea käsi ollut jo usemman päivän puutunut j sormen päät tunnottomat, no kanssasisaret, arvaattehn, että siihen auttaa vain ykai asia, joka on ................ SYNNYTYS :excited001 ! eli todellakin sitä odotellessa.
vauvan liikkeet ovat vähentyneet ja nyt liikelaskennassa en saa 10 liikettä tunnissa - onkohan soitettava polille.. voiskohan noihin liikkeentunnun vähyyksiin vaikuttaa supistukset, eli, etten vaan samanlailla tunne liikkeitä kun masu kovettuu :anyone ? Supistukset eivät itsessään tunnu miltään, edelleenkään.

Täälläkin eilen neuvolassa käyty ja jatkot voittekin käydä lukemassa SYNNYTYSTUNTEMUKSIA-osiosta.. :/

Maikku* mulle sanoivat eilen synnärillä että heti jos ei pariin laskentakertaan saa 10 selkeää liikettä, niin täytyy mennä näytille synnärille. Ja epämääräisiä liikkeitä ei lasketa, siis sellaisia jos on epävarma oliko se nyt joku suolistomöyryäminen vai ei. :P

Onpa jännä et on jotenkin niin erilaista tietoo eri terkkareilla ton streptonkin suhteen! Tuntuu että aika paljon eroja koko neuvolasysteemistä ynnä muista aluettain, mikä on tosi jännä! Tuntuu että toisilla on esim. niitä ultria joka nurkan takana ja toisilla ei oo kun ne muutamat hassut. Muistan vielä alkuraskaudesta kun soittelin neuvolaan kovien vatsakipujen takia asenteella et "kai tää nyt kuuluu tähän raskauteen mut aattelin varmistaa" ja sit se neuvolaterkkari alko kauhistelee mulle että "ei todellakaan ole normaalia!", niin sit se vaan totes että "olisi täällä huomiselle neuvolalääkäriaika, mutta ei meillä ole mitään laitteita millä tutkia, mutta voihan hän vatsan päältä jotain kokeilla", sillei "ööh? mä oon raskausviikolla kahdeksan ja mä tulisin vähän sinne käpälöitäväks??". No joo, menin sillon yksityiselle, koska sain niin hirveet slaagit tietty siitä "ei todellakaan ole normaalia" -lauseesta ja kaikki oli kuitenkin sit hyvin... Ja joillakin tosiaan on neuvolasa se ultrauslaite... Meillä ei koko kunnassa ole sellasta - ainakaan mun tietääkseni.

Suzelle, annahan kuulua sitten itsestäsi... Hyvä kuulla, että pääsit asianmukaisiin selvittelyihin!!

no sain sitten tönittyä pikkuiseen liikettä ja vaaditut liikkeet täyttyivät. inhottavaa koko ajan nyt tarkkailla ja kuulostella, ei varmaan tuu unikaan illalla..

Takaisin