Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elenna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua jo jännittää, millainen neuvolatäti on tulossa sitten lastenneuvolan puolelle (meillä se vaihtuu). Raskausajan neuvolatäti on ollu niin tosi kiva, mutta olen kuullut että tuolla lastenneuvolassa on joku ihan kamala tyyppi. Onneksi tai valitettavasti olen unohtanut sen nimen... mulle olis tärkeää, että saisin kunnon tukea lastenneuvolasta, ettei menisi pelkiksi rutiinikäynneiksi. Mutta kaipa siellä on useampia niitä tätejä, ja toivotaan, että meille osuis kiva ja osaava.

Meillä sama täti äitiys- ja lasten neuvolassa. Jaettu aluettain eri hoitajille. Hollolaan, kun kuuluu paljon pikku paikka kuntia

Käsittämätöntä, meitsi veti sitten koko setin läpi, nyt siis kaikki äitiysneuvolakäynnit ohi mitä mahdollista käydä o_O
Tänään siis rv 40+6 ja edelleen kaikki hyvin, mitä nyt alapaine hipoo sataa. Pissa ok, paino sama kuin viikko sitten (jes!) mutta sf-mitta se vaan jatkaa kasvuaan ollen tänään tapissaan 38 cm. Neuvolan täti sanoi että ota nyt massusta vielä kuva kun se noin komeana tuossa on.

Varattiin perjantaille äitipolille siis aika, aletaan sitten ihmettelemään millä poika houkutellaan ulos. Mutta loppuviikolla tai alkuviikosta mulla on jo vauva :love017

ihanaa et pääset sinne äitipolille niin ei tarvii odottaa vielä kauemmin :) Meillä on porvoossa silleen että yliaikaisuuskontrolli on vasta rv 41+5 ja mullahan se sattuu sopivasti olemaan lauantaina joten voi olla että joudun odottamaan maanataihin asti ja silloin mulla on jo 42 viikkoa täynnä! Eihän siinä muuten olisi mitään mutta kun meidän pikkuinen on jo 4 kg nyt niin mitäköhän hän painaa kun on mennyt yli kaks viikkoa yli :eek: Ja oon kysellyt nyt pari kertaa neuvolassa että eikö pitäis ottaa se kontrolli vähän aikaisemmin kun on isosta vauvasta kyse mut ne vaan sanoi että sinähän olet pitkä tyttö, kyl sinä pystys synnyttämään hänet normaalisti vaikka hän olisi 4,5 kg.... Ja tää on siis eka lapsi eli eka synnytys mulle.. Täytyy vaan toivoa että se käynnistyis itsestään...

Meillä se kontrolli on oikeesti 41+3 joka olis meilläki ollut lauantai, mutta neuvolan täti sai sen puhuttuu mulle jo perjantaiksi. Nyt alko vähä jänskättää! Toki toivon normaalia ja luonnollista käynnistymistä myös itselle, mutta katsellaan. Vauva on kuulema jo kiinnittynyt ja tuloillaan, kun vaan saisi sen alkusysäyksen jostain... Toivotaan sofiaelisabeth että teilläkin vauva päättäisi jo tulla :)

kuinka pienestä asiasta ihminen voi tullakkaan iloiseksi! Neuvolassa sanoi tänään että vaikuttais siltä, että pää on alempana kuin viikko sitten, ei siis kiinnittynyt, mutta että olisi terkkarin mielestä hieman laskeutunut :) tämähän ei siis luonnollisesti tarkoita mitään, mutta silti... jee! :excited001

Ja sf-mittakin vain 39 cm ;D

Mulla on kuulemma niin paljon lapsivettä, että on täysin mahdotonta mittailla päältä päin kuinka iso vauva tuolta olisi tulossa... :smiley-ashamed005 ...kun jotkut puhuu et saa jostain jalasta kiinni tosta mahan päältä, niin mulla se ei ole mahdollista kun toi polskii tuolla ihan kunnon vesissä laughing7

Täälläkin neuvolassa käyty ja hyvin menee, mutta menkööt. Paineet oli normaalit, eli ei enää koholla. Paino oli pudonnut viime kerrasta. Nyt tullut about 8,5kg alusta, mii sou häpi! :)

Vauveli oli siellä kuulema jo "melko alhaalla", eli en usko myöskään kiinnittyneen kun siitä ei ollut puhetta, mutta pudonnut on. Sf-mitta oli sama kuin viikko sitten, eli käytännössä se kuulema myös viittaa siihen, että on alaspäin tullut kaiffari. Terkkari sanoi, että tästä tiiä vaikka ajoissa tulisikin. :dance011

Ja sitten kun taas kyselin vauvan koosta, niin sanoi ettei mikään jättivauva ole, mutta ei se pienikään oo. Oumaikaad. OUMAIKAAD. No mitä se semmonen meinaa? Onko jättivauva 5kg ja pikkuvauva 3jotain kg ja se minun vauva sitten just sen 4400g? :gen113

Ihaninta on kuitenki, että hän sanoi, että nyt saa vaikka lenkkeillä, vaikka vähän supistelisikin, eikä haittaa. Otan miehen ja koirat tänään, ja lähden ihanaan kirpakan lämpimään syysilmaan, ja käyn kävelyllä. Ainakin tien päässä. :wink

Täälläkin kotiuduttiin juurikin neuvolasta! Vernpaineet sun muut ok! Onneksi luultavasi sama nuvolantäti jatkaa kun vauva on syntynyt! Jippii! :)

Neuvolareissu mullakin heitettynä. Joudun menemään perjantaina jo seuraavan kerran, kun pissassa proteiinia edelleen ja verenpaineet nyt kahtena viikkona ollut ensimittauksella yli 140/90. Laskeneet kyllä sitten toisella tai kolmannella mittauksella mutta otetaan varman päälle ja tarkistetaan vielä tallä viikolla.

Muutenhan kaikki on aika kivasti, painoa oli viikon takaisesta tullut +200g, oikein mulle sopiva luku. Sf-.mitta sama kuin ennen eli 34cm ja sykkeet hyvät n. 140. Pää on tiukasti jo kiinnittynyt lantioon ja kuulema tosi alhaalla. Terkka elätteli toiveita, ettei kamalasti menisi yliaikaiseksi näillä tiedoilla ja noille toissa yön ja eilisen menkkajomotuksilla. Saapa nähdä!

Nyt on käyty tänään neuvolassa ja äitipolilla :) Huomenna oisko sit sairaalaan lähtö kypsytelemään kohdunsuuta, HUI! Olivat kyllä, että tänäänki ois voinu jäädä, mutta olin ihan häkeltyny. Kysyin sit, että oisko paha jos huomenna, niin huomenna aamulla sitä sit mennää.

Jänskää Lilli! siitä se lähtee käyntiin, eiku kääröä odottelemaan. Koskas sulla oli LA?

12. pvä on LA. Kätilö sano, että käynnistely voi kestää muutamiakin päiviä, mutta katselaan mitenkä tässä käy :) Hieman kyllä jänskättää! Toissapäivänä mieski tuumas, että pitäiskö sun nyt oikeesti se sairaalakassi pakata ja nyt se pitää pakata! Mut toivotaan, että viikonloppuun mennessä tai viikonloppuna olis nyytti sylissä <3

Neuvolasta täälläkin palailtu... kaikki ok ja hemoglobiinikin oli noussut muksvasti 122:een ,sf oli sama ku ed kerralla eli 34cm, mutta ei hän vielä ollut laskeutunu :eek: mutta sen kyllä arvasinkin =) Tämä siveyden sipuli vaan pitää ne jalkansa niiin visusti rstissä että mitään vehkeitä ei näy,joten sukupuoli on edelleen arvoitus... Tsemppiä kaikille joilla koitos on jo koooovin lähellä :dance008

Jaa!! Menin sitten neuvola korttia tarkastaan, että moneltas torstaina se neuvola on!!? No se näyttikin olleen TÄNÄÄN KLO 13.00 :D no ihan sama pitää huomenna soitella, että TAAS vähän niikun unohtu. No enpä kyllä ois tänään jaksanutkaan. Nukkunut koko päivän.

Tänään soitti lääkäri. Streptokokki positiivinen. Meillä sitä ei oteta neuvolassa ainakaan automaattisesti, mutta mulla ollu vaivaa, joten katottiin bakteeriviljely. :( Ei muutaku antibioottikuurille. :( Huomenna olis neuvola. En haluu mennä. Haluun synnyttämään!

Mulla menikin normi neuvolakäynti vähän pitemmäksi, kun liikkeiden vähyyden takia lähettivät synnärille tutkittavaksi. Siellä sitten selvisikin että liikkeiden vähyyden lisäksi sikiön kasvukäyrä on alarajan alapuolella, rv on 38+5 ja painoarvio oli 2500g. Kontrollikäynti ensiviikon tiistaille. Yritäpä tässä nyt sit olla vaan ja odotella, kun kokoajan miettii et mistä asia voi johtua ja onko kaikki hyvin jne....

Tsemppiä lemppi, ei ole kyllä kiva odotella tuollainen mielessä :( Toivotaan, että kaikki on kumminkin oikein hyvin ja pienempi vauveli vaan tulossa.

Minun pitää hehkuttaa, nimittäin Se on POIKA! Sitä oon kyllä arvellutkin mm. matalista sykkeistä, mutta varmaa tietoa meillä ei ollut. Rakenneultrassa ei vielä haluttu tietää, mut nyt se oli ihan kiva. Ja vaikka tyttökin olis kyllä ollut ihana yllätys, niin kyllä minä olin oikein onnellinen tuon uutisen jälkeen. :love7

Neuvolatäti arvioi vauvan painoksi 3,5kg tällä hetkellä ja kun minä kyselin ja hänestäkin se oli kasvanut niin nopeesti, niin päästiin vielä neuvolan ultraan tk-lääkärin tekemänä. Täysin saman arvion antoi ultra: nyt 3,5kg ja laskettuna aikana 3,6kg. Ou jee. Lääkäri myös huomautti, että näkyypä tuossa komea vesiKIVES. Ahaa! Siitä ei kuulemma tarvitse huolestua kuitenkaan.

Mulla on ollut myös heinäkuulta asti vähäsen kutinaa jaloissa (lähinnä öisin) ja nyt olin alkanut miettiä, että olisko se ihan hieman lisääntynyt tai siirtynyt myös jalkapohjiin siitä yläpuolelta. Päätettiin, että tarkistetaan maksa-arvot uudestaan verikokeilla ja menin sinne sitten (ilman asiaankuuluvaa paastoa, koska niin paljon viikkoja) heti neuvolan jälkeen. Ja nyt illalla neuvolatäti soitti, että ne arvot olikin hieman koholla! Ku päivällä puhuttiin, että luultavasti on turha käynti. Täti kyllä sanoi, että hiukan kohonneet arvot saattoi johtua siitäkin, että en ollut paastonnut. Mutta nyt sitten hän heti laittoi lähetettä synnytysvastaanottoon ja sieltä otetaan kuulemma yhteyttä. Ja mun pitää aamupäivällä soittaa sinne, ellei oo kuulunut mitään. Että jonkinlainen käynti on tulossa jossain vaiheessa ja tuskin joudutaan odottamaan mitään kahta viikkoa lasketun ajan jälkeen! (Mä oisin kyllä odottanut ihan mielellään, jos vaihtoehto on käynnistetty synnytys). Mutta näillä mennään ja katsotaan, mitä tapahtuu.

Nyt vaan toivomaan, että synnytys käynnistyis pian itsestään! Mutta toisaalta toivottavasti ei ihan heti, kun aion tänään vielä aloittaa hiivakuurin ja toivon, että ehdin saada hiivavaivan pois ennen kuin vauva syntyy, ettei tarttuisi vauvaan. Jännittävää!

Onpas useampi saanut nyt loppuviikoilla huolta kannettavaksi. Toivottavasti kaikkien huolet osoittautuvat turhiksi ja hälytykset vääriksi!!

Täälläkin oli tänään neuvolakäynti, sf-mitta 39cm eli sentin kasvanut viime viikosta. Painoa tullut kolme kiloa viikossa, aivan järkyttävät turvotukset koko kropassa, mutta verenpaineet ym kaikki ok. Olo on kuin valaalla, kuten varmaan useammalla foorumilaisella. Toivottavasti poitsu ei antaisi odotella itseään enää kovin kauaa. Tänään on 38+4.

Takaisin