Minun pitää hehkuttaa, nimittäin Se on POIKA! Sitä oon kyllä arvellutkin mm. matalista sykkeistä, mutta varmaa tietoa meillä ei ollut. Rakenneultrassa ei vielä haluttu tietää, mut nyt se oli ihan kiva. Ja vaikka tyttökin olis kyllä ollut ihana yllätys, niin kyllä minä olin oikein onnellinen tuon uutisen jälkeen.
Neuvolatäti arvioi vauvan painoksi 3,5kg tällä hetkellä ja kun minä kyselin ja hänestäkin se oli kasvanut niin nopeesti, niin päästiin vielä neuvolan ultraan tk-lääkärin tekemänä. Täysin saman arvion antoi ultra: nyt 3,5kg ja laskettuna aikana 3,6kg. Ou jee. Lääkäri myös huomautti, että näkyypä tuossa komea vesiKIVES. Ahaa! Siitä ei kuulemma tarvitse huolestua kuitenkaan.
Mulla on ollut myös heinäkuulta asti vähäsen kutinaa jaloissa (lähinnä öisin) ja nyt olin alkanut miettiä, että olisko se ihan hieman lisääntynyt tai siirtynyt myös jalkapohjiin siitä yläpuolelta. Päätettiin, että tarkistetaan maksa-arvot uudestaan verikokeilla ja menin sinne sitten (ilman asiaankuuluvaa paastoa, koska niin paljon viikkoja) heti neuvolan jälkeen. Ja nyt illalla neuvolatäti soitti, että ne arvot olikin hieman koholla! Ku päivällä puhuttiin, että luultavasti on turha käynti. Täti kyllä sanoi, että hiukan kohonneet arvot saattoi johtua siitäkin, että en ollut paastonnut. Mutta nyt sitten hän heti laittoi lähetettä synnytysvastaanottoon ja sieltä otetaan kuulemma yhteyttä. Ja mun pitää aamupäivällä soittaa sinne, ellei oo kuulunut mitään. Että jonkinlainen käynti on tulossa jossain vaiheessa ja tuskin joudutaan odottamaan mitään kahta viikkoa lasketun ajan jälkeen! (Mä oisin kyllä odottanut ihan mielellään, jos vaihtoehto on käynnistetty synnytys). Mutta näillä mennään ja katsotaan, mitä tapahtuu.
Nyt vaan toivomaan, että synnytys käynnistyis pian itsestään! Mutta toisaalta toivottavasti ei ihan heti, kun aion tänään vielä aloittaa hiivakuurin ja toivon, että ehdin saada hiivavaivan pois ennen kuin vauva syntyy, ettei tarttuisi vauvaan. Jännittävää!